آیا دوران فروش تلفنی تمام شده است؟

آیا دوران فروش تلفنی تمام شده است؟

امروزه اینترنت نقش موثری در زندگی روزمره مردم دارد. به همین دلیل برخی کارشناسان معتقدند دیگر دوران بازاریابی تلفنی به پایان رسیده است و تیم فروش و بازاریابی باید تمام تمرکز خود را به بازاریابی دیجیتالی معطوف کند.

اما آن‌چه در واقعیت شاهد هستیم، این است که استفاده از فروش تلفنی، هنوز هم موثر است و جواب می‌دهد. اشتباه نکنید، منظورمان این نیست که به سادگی تلفن را به دست بگیرید، به مردم زنگ بزنید و از آن‌ها درخواست کنید کالا یا خدمات شما را خریداری کنند.

اتفاقا بزرگترین تفاوتی که فروش تلفنی امروز با فروش تلفنی ده سال قبل دارد، این است که کارمند فروش تلفنی، باید بیشتر از قبل به تکنیک های فروش تلفنی تسلط داشته باشد تا بتواند به هدف فروش شرکت یا سازمان، جامه عمل بپوشاند.

در این مقاله، ما 3 مورد از فنون فروش تلفنی را با شما در میان می‌گذاریم:

الگوی شروع مکالمه را یاد بگیرید

الگوی شروع مکالمه به این شرح است: الف) معرفی خودتان، ب) معرفی شرکت‌تان و ج) معرفی مزایای سرویس‌تان به مشتری.

به هیچ عنوان در شروع یا ادامه مکالمه، از جملاتی استفاده نکنید که پیامی منفی را به مشتری القا کند؛ به عنوان نمونه، به هیچ وجه نگویید ببخشید مزاحمتان شدم یا عذر می‌خواهم وقتتان را گرفتم. به جای آن بگویید: اگر شرایط برایتان مساعد باشد، می‌خواهم چند دقیقه در مورد مزایایی که سرویس ما می‌تواند برایتان داشته باشد، توضیح بدهم.

بازاریاب تلفنی در حال گذاشتن گوشی تلفن

مودب، مهربان و جدی صحبت کنید

از به کار بردن هر یک از کلمات مودب، مهربان و جدی، هدف خاصی داریم.

مودب بودن: با هر مشتری که تماس می‌گیرید، فارغ از جنس و جایگاه، باید به صورت دوم شخص جمع و با کلمات رسمی صحبت کنید.

مهربان بودن: این‌که وظایف تعریف‌شده‌تان را به درستی انجام دهید، اسمش مهربانی نیست. منظور از مهربانی، این است که خودتان را مسئولیت‌پذیر نشان بدهید و حتی اگر مشتری از شما سوالاتی پرسید که خارج از وظیفه شماست، با مهربانی با او برخورد کنید. برای مثال، اگر مشتری پرسشی از شما مطرح کرده که به بخش پشتیبانی مربوط می‌شود، به جای گفتن نمی‌دانم، باید به او بگویید که اطلاعی در این مورد ندارید، ولی او را به بخش پشتیبانی وصل می‌کنید تا پاسخش را دریافت کند.

جدی بودن: در مسئولیت‌هایی که به عهده دارید و در عمل به وعده‌هایی که به مشتری داده‌اید، جدیت به خرج دهید. اگر قرار است بعد از دو روز به مشتری زنگ بزنید، حتما این موضوع را جایی یادداشت کنید تا از خاطرتان نرود.

قبل از پایان مکالمه، حتما تشکر کنید

فارغ از این که نتیجه تماس تلفنی به چه شکل پیش رفته است، یادتان باشد که در پایان تماس، حتما و حتما از فردی که پشت خط است، بابت زمانی که به شما اختصاص داده تشکر کنید. بهتر است منتظر شوید فردی که آن سوی خط است، پیش از شما نسبت به قطع کردن تماس اقدام کند.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top