بهترین روش های خدمات مشتریان که فروش را بهبود می بخشند

بهترین روش های خدمات مشتریان که فروش را بهبود می بخشند

بهترین روش های خدمات مشتریان که فروش را بهبود می بخشند

خدمات مشتریان اخیرا به یکی از مهم ترین بخش های تجربه مشتریان از خرید مبدل گشته است. امروزه شرکت ها فقط محصولاتشان را به مشتریان نمی فروشند، بلکه به منظور تشکیل پایگاهی از مشتریان وفادار، تجربه خرید راحتی را به خریداران ارائه می دهند. در حال حاضر بازخورد دادن در مورد یک کمپانی و برند از طریق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار راحت است، بنابراین در نظر گرفتن هر دو گروه نظرات مثبت و منفی در مورد خدمات مشتریان تاثیر بسیار زیادی در بهبود سهم فروش دارد.

بنابراین، بسیاری از شرکت ها در تلاش اند تا بخش خدمات مشتریانشان را بهبود بخشند. در این مقاله ما 10 مورد از بهترین روش های خدمات مشتریان را به شما ارائه می دهیم که می تواند در افزایش فروش موثر باشد.

کارآمدترین عناصر خدمات مشتریان عالی

ویژگی های مهم متعددی وجود دارد که قادر است خدمات مشتریان را رضایت بخش و قابل اعتماد کند. اما به نظر نویسنده این مقاله، این 10 مورد بیشترین تاثیر را در بهبود کیفیت خدمات مشتریان خواهند داشت:

1- سعی کنید اولین برخوردتان با مشتری را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنید.

در همه فعالیت های روزمره، مردم با همدیگر ملاقات می کنند و نظراتشان درباره یکدیگر شکل می گیرد. اما در مورد خدمات مشتریان، بسیار مهم است که دید بسیار خوبی در نظر مشتریان بالقوه تان ایجاد کنید و به آنان نشان دهید که شرکت و شعبات فروش شما قابل اعتماد و مطمئن هستند. خدمات مشتریان باید بسیار مودبانه و کمک کننده باشد و بسیار مهم است که از ابتدا حالت تهاجمی و پرخاشگرانه به خود نگیرید.

2- زمان پاسخ دهی خود را تا حد امکان کوتاه سازید.

شما نباید به هیچ عنوان به خودتان اجازه دهید که ارائه خدمات به مشتریان را به تعویق بیندازید. یکی از مواردی که مشتریان از آن تنفر دارند این است که لازم باشد برای حل یک مسئله و با دریافت توضیحات درباره یک محصول صبر کنند. ارائه پاسخ سریع به سوالات مصرف کنندگان منجر به رضایت بیشتر مشتریان و در نتیجه بهبود حجم فروش می شود.

3- همه چیز را در مورد محصولاتتان بدانید.

اگر می خواهید که مشتریان به برند شما احترام بگذارند همه چیز را در مورد محصولات خود بدانید. اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید حتما اطمینان حاصل کنید که تمامی کارمندان شما در بخش پشتیبانی مشتریان در مورد اطلاعاتِ محصولات آموزش های لازم را دیده اند. خریداران بالقوه قطعا از این حجم دانش قدرانی خواهند کرد و از شما مشاوره خواهند گرفت. از سوی دیگر، اخیرا نظرسنجی ها نشان داده هنگامی که کارمندان شرکت قادر به ارائه اطلاعات کافی مدنظر در مورد محصول نیستند، 80 درصد مشتریان از آن شرکت ناامید می شوند.

3- مشتریان هدف خود را شناسایی کنید.

هر کسب و کار، گروه خاصی از افراد را به عنوان مشتریان هدف برای محصولات و خدمات خود در نظر می گیرد. بخش خدمات مشتریان کسب و کار شما باید قادر باشد مشتریان هدف را بشناسد و خریداران بالقوه را تشخیص دهد. در مورد آنچه قصد فروش اش را دارید، چگونگی برخورد با خریداران و بهترین روش پاسخ دهی به آنان در صورت بروز مشکلات روشن و شفاف باشید.

4- خسارت های به وجود آمده را جبران کنید.

برند بدون نقص و عالی وجود حقیقی ندارد، هرچندوقت یکبار، مشتریان در مورد کیفیت محصول ارائه شده شکایت خواهند کرد و یا درخواست خدمات پشتیبانی بیشتر خواهند داشت. در اینجا، این وظیفه بخش پشتیبانی مشتریان است که مشکل به وجود آمده را در سریع ترین زمان ممکن برطرف سازد. این امر شاید به نظر ساده برسد، اما مشتریان بهترین سازندگان ایده های با ارزش هستند، به این معنا که کسب و کارها باید از همین نکاتی که مشتریان ذکر می کنند در جهت بهبود و اصلاح محصولات و خدماتشان بهره ببرند.

5- مشتریان خود را بهتر بشناسید.

بهترین راه برای بهبود میزان وفاداری مشتریان آشنایی بیشتر با آنان و تشکیل روابط مستحکم میان برند تجاری تان و مشتریان می باشد. کارکنان بخش پشتبانی مشتریان می توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کنند. آنان باید سعی کنند مشتریان را به خاطر بیاورند و در صررت امکان به هنگام تماس، آنان را با نام و نام خانوادگی خطاب قرار دهند. این کار می تواند به ایجاد یک پیوند عمیق مبتنی بر اعتماد بین طرفین شود.

6- خدمات پشتیبانی مشتریان خود را سفارشی سازی کنید.

به همان اندازه که توجه و پاسخ دادن به نظرات و اعتراضات مشتریان اهمیت دارد، بسیار مهم است که در هنگام خدمت رسانی به مشتریان نیز فعالانه عمل کنیم و تجربه مشتریان را برایشان ارزشمندتر کنیم. پشتیبانی و خدمات مشتریان می تواند موجب افزایش میزان فروش شود؟ اما چگونه این اتفاق می افتد؟ مشتریان نظراتشان در مورد سرویس و یا محصول دریافتی از کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارند و چنانچه این نظرات مثبت باشد دیگران نیز به خرید از شما ترغیب خواهند شد.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top