ترکیب رسانه های اجتماعی با دیگر روش های بازاریابی

ترکیب رسانه های اجتماعی با دیگر روش های بازاریابی

اگرچه شبکه های اجتماعی نحوه کسب و کار و تجارت امروزه را تغییر داده اند، اما هنوز سایر روش های بازاریابی از بین نرفته اند. لازم است تا در تدوین استراتژی بازاریابی خود اهمیت متناسبی برای همه روش های بازاریابی قائل شوید. ریچل میلر توضیح می دهد که چطور فعالیت های آنلاین و آفلاین خود را ترکیب کنید.

شرکت های کوچک باید اهدافشان را از حضور در شبکه های اجتماعی تعیین کنند. همچنین برای فعالیت مجازی خود برنامه ریزی داشته باشند و مطمئن شوند که این فعالیت ها در راستا و هماهنگ با استراتژی کلی بازاریابی شان صورت می گیرند.

رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز به صرف زمان دارد. ممکن است شما به خودتان بیایید و ببینید که زمان زیادی را صرف فعالیت های مجازی کرده اید و از سایر کار ها و برنامه های بازاریابی تان غافل مانده اید. در حقیقت شما راهبردی تک منظوره و خلق الساعه را به کار گرفته اید و از بررسی سایر روش های بازاریابی بازمانده اید.

پیامتان را متناسب با رسانه مورد نظر تولید کنید.

قانون طلایی بازاریابی شبکه های اجتماعی می گویید: هیچ گاه سعی نکنید به صورت مستقیم بفروشید. بنابراین روش برقراری ارتباط در فیس بوک و توییتر و در تنظیم یک ایمیل تبلیغاتی باید متفاوت باشد.

از طرفی باید مراقب بود که از هدف اصلی خود غافل نشوید. همه ارتباطات بازاریابی شما باید ارزش های کسب و کارتان را برجسته نمایند موجب تقویت برندتان گردند و به طور خاص برای مخاطب هدف شما برنامه ریزی شده باشند. به طور مثال در شبکه های اجتماعی می توانید به عنوان یک متخصص در زمینه کاری مورد نظر ظاهر شوید و مشکلات آن حوزه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

چطور رسانه های اجتماعی را در برنامه کلی بازاریابی خود بگنجانیم؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به عنوان مکمل روش های سنتی بازاریابی و در جهت بهبود آن ها عمل کند.

تبلیغات: مطئن شوید که پیام های تبلیغاتی که در فضای آفلاین و آنلاین منتشر می کنید با هم متناسب و هماهنگ هستند. ویژگی های متمایز کسب و کارتان را برجسته نمایید و به طور مداوم در تحکیم جایگاه برندتان بکوشید. رسانه اجتماعی فضای غیر رسمی دارد اما باید مراقب باشید که از رساندن پیام اصلی غافل نمانید.

روابط عمومی: برای بهبود روابط عمومی خود اخبار و تازه های شرکت تان را به صورت آنلاین منعکس کنید تا بهتر دیده شوند. در فعالیت های مجازی خود از آخرین اخبار کسب و کارتان حرف بزنید و خود را به عنوان یک حرفه ای نشان دهید.

وب سایت: حتما از لینک های ارجاع دهنده در شبکه های مجازی خود استفاده کنید. به این ترتیب حجم ترافیک ورودی وب سایت تان افزایش یافته و رتبه شما در موتور های جست و جو بهبود می یابد. در یادداشت ها، پست ها و توییت های خود از کلمات کلیدی استفاده کنید تا مشتریان احتمالی که آن کلمات را جست وجو می کنند، بتوانند شما را در فضای آنلاین پیدا کنند.

تحقیق در بازار: می توانید از رسانه اجتماعی برای ارزیابی بازخوردهای مشتریان راجع به محصولات و خدمات خود بهره ببرید.

تولید سرنخ های فروش: در بستر رسانه اجتماعی به شبکه سازی بپردازید و روابط آنلاین خود را گسترش دهید. به این ترتیب شانس شما برای ایجاد سرنخ های فروش بیشتر می شود.

خدمات مشتریان: رسانه اجتماعی بستر خوبی برای معرفی محصولات جدید به مشتریان، پاسخگویی به سوالات آن ها و انجام خدمات می باشد.

استراتژی رسانه های اجتماعی

با افزایش دسترسی مشتریان به شما از طریق شبکه های اجتماعی، مهم است که به نیاز های آنها پاسخگو باشید و این علاقه مندی آن ها را به فرصت های فروش تبدیل کنید. همچون سایر روش های بازاریابی باید با استراتژی پیش بروید:

اهداف خود را معین کنید. بازاریابی آنلاین و سنتی خود را با هم هماهنگ کنید. زمان و بودجه مناسب تخصیص دهید. در چگونگی و زمان استفاده از رسانه اجتماعی انعطاف پذیر باشید. از انتقادات استقبال کرده و سعی کنید که فضای منفی را به مثبت تبدیل نمایید. قانون طلایی را فراموش نکنید: به طور مستقیم نفروشید.

در نهایت از ابزار رصد و آنالیز شبکه های اجتماعی که توسط سایت های مربوط ارائه می شوند استفاده کنید. به این ترتیب می توانید ثمر بخشی استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی نمایید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top