اولین نفر مطالب روز دنیای کسب و کار را دریافت کنید .

ایمیلتان را وارد کنید تا مطالب را برایتان ارسال کنیم.

6 دلیل عدم موفقیت در جذب مشتری

6 دلیل عدم موفقیت در جذب مشتری

این که نتوانید برای کسب و کار خود مشتری جذب کنید ناراحت کننده است. اما بررسی و فهمیدن علت های این شکست، می تواند در جبران و تبدیل آن به موفقیت مؤثر باشد. در ادامه شش دلیل تمایل مشتریان به رقبا و خرید نکردن از شما آورده شده است. همچنین راهکارهای مناسب برای هر کدام را بررسی کرده‌ایم.

1. قیمت های بیش از حد بالا یا پایین

قیمت های خیلی بالا، مشتریان بالقوه شما را پراکنده می کند. برخی هم از آن طرف بوم می‌افتند و با قیمت های بیش از حد پایین، ناخودآگاه به مشتری القا می کنند که محصولات آن‌ها کیفیت و ارزش پایینی دارد. هر دو این خطاها به یک اندازه تأثیر منفی دارند.
به یاد داشته باشید که همیشه مشتریان به دنبال ارزان‌ترین نیستند. کلید تعیین قیمت صحیح، دانش گسترده شما از بازار و داشتن درک هم‌زمان از نیازهای مشتریان و وضعیت رقبا است.

2. جدید و به روز نبودن محصولات و خدمات

اگر محصولات و خدمات شما از وضعیت روز بازار عقب تر باشند، مشتری به سمت شما نمی آید. چرا که به روز بودن و آخرین بودن، برای مشتریان مهم است. نوآوری و به روز رسانی نقش اساسی در طول عمر کسب و کار ایفا می کند. و این یعنی شما همیشه باید محصولات خود را به‌ روز نگه دارید. البته لازم است قبل از صرف هزینه‌ برای توسعه محصول یا طراحی خدمات جدید، باید تحقیقات لازم را در مورد آن انجام دهید.

3. شکیل و جذاب نبودن محیط کار

البته این مورد بیشتر گریبان گیر کسب و کار های آفلاین است. ساختمان های قدیمی، با طراحی داخلی نامناسب، تنگ و... نمی توانند در ایجاد تصویر مثبت از شما در ذهن مشتری، تاثیرگذار باشند. اگر با وجود فعالیت های بازاریابی، باز هم نمی‌توانید مشتریان کافی جذب کنید، لازم است تا درباره مدل کسب‌وکار خود و یا موقعیت خود تجدیدنظر کنید.

عدم موفقیت در جذب مشتری جدید دلایل مختلفی دارد

4. خدمات دهی ضعیف به مشتری

شما به خیال خود، هر زمان که در حال تعامل با مشتری هستید، به نیازهای او اهمیت می‌ دهید و به آن ها رسیدگی می کنید. اما آیا مشتریان نیز همین حس را دارند؟ آیا واقعاً می توانید خواسته ها و نیاز های مشتریان خود را درک کنید؟ رفتار و برخورد کارکنان شما چگونه است؟ آیا آن‌ ها به گونه ای به مشتری ارائه خدمت می کنند که باعث رضایت و جذب او بشود؟ آن ها در برابر مشتری ناراضی و عصبانی چه رفتاری از خود بروز می‌دهند؟ با ارائه خدمات مطلوب به مشتریان فعلی، آن ها را جذب می کنید و می توانید دوباره هم به آن ها بفروشید.

5. بازاریابی ضعیف

اگر تبلیغات شما به دست مخاطب هدف نرسد و یا نتواند آن‌ها را ترغیب کند که به سمت شما بیایند، می‌توان گفت شما به‌سادگی وقت و هزینه خود را هدر داده‌اید.

روش‌های زیادی برای تعامل با مشتریان بالقوه و فعلی وجود دارد؛ از بازاریابی آنلاین و شبکه ‌های اجتماعی گرفته تا تبلیغات مستقیم و نمایشگاه‌ها و روابط عمومی. البته باید ابتدا نیازسنجی کنید و با شناخت مخاطب هدف خود، تعیین کنید که کدام روش بازاریابی برای شما مناسب تر است.

در ادامه باید یک استراتژی صحیح برای بازاریابی خود تدوین کنید. همواره باید هدف خود را مد نظر داشته باشید و مسیر مناسب را انتخاب کنید.

6. از بین رفتن بازار

دوران برخی از مشاغل، بالاخره به پایان می‌رسد و دیگر بازاری برای محصولات و خدمات آن‌ها وجود ندارد. و این واقعیت تلخ دنیای کسب و کار ها است.

علت این اتفاق، تغییر دائمی خواسته‌ها و نیاز مشتریان است، از طرفی مدل بعضی کسب‌وکارها به اندازه کافی برای انطباق با تغییرات جدید، انعطاف پذیر نیست

به همین خاطر باید حتماً همگام با بازار پیش بروید. برای این منظور باید با روند تحولات مرتبط با کسب‌وکار خود مانند فن‌آوری یا نوآوری‌های جدید آشنا باشید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

Top