5 اصل مهم در بازاریابی تلفنی

5 اصل مهم در بازاریابی تلفنی

صحبت کردن در مکالمات و جلسات حضوری بیشترین میزان تأثیرگذاری بر روی مخاطب را خواهد داشت. در جلسات حضوری می‌توانید به بهترین نحو ممکن مشتری را تحت تأثیر قرار دهید. زیرا زبان بدن، ظاهر و چهره شما بر روی تصمیم‌گیری فرد در رابطه با خرید محصول از شما تأثیر می‌گذارد.

در مکالمات تلفنی که چهره شما دیده نمی‌شود این کمبود‌ها را چگونه برطرف خواهید کرد؟ در این مقاله چندین اصل در رابطه با مهارت ارتباط تلفنی را بررسی می‌کنیم که رعایت آن‌ها تأثیر به سزایی در بازاریابی تلفنی شما خواهد داشت.

1. خودتان را معرفی کنید

در ابتدای هر مکالمه تلفنی خودتان را به‌طور کامل معرفی کنید. این کار در بازاریابی تلفنی حس آشنا بودن، حس احترام را به مخاطب انتقال می‌دهد. حتی برای زمان‌هایی که مشتری با مجموعه شما تماس می‌گیرد از نرم‌افزارهای شناسایی شماره برای شناسایی مخاطبین استفاده کنید. در این حالت می‌توانید پس از برداشتن تلفن نام خانوادگی مخاطب را بگویید. مثلاً برای پاسخگویی تلفن بگویید: "سلام آقای توانا، در خدمتتان هستم."این کار به مشتری حس خاص بودن می‌دهد. حتی برای شروع مکالمات تلفنی‌ای که مخاطب با شما تماس گرفته و شما آن شماره را نمی‌شناسید، بازهم خودتان را معرفی کنید. این اصل از مهارت ارتباط تلفنی ، بازاریابی تلفنی شما را متحول خواهد کرد.

2.از قلم و کاغذ یادداشت استفاده کنید

همیشه یک قلم و کاغذ در کنار دستگاه تلفن، روی میز کاری خود قرار دهید. حتماً می‌پرسید چرا؟ زیرا مخاطب مطمئن می‌شود با کارشناس فروش باهوش و قدرتمندی در حال مکالمه است. در بازاریابی تلفنی با نوشتن کلمات کلیدی مکالمات تلفنی، هیچ‌چیز فراموش نمی‌شود و با رعایت این اصل از مهارت ارتباط تلفنی ، نیاز نیست از مشتری بخواهید که جزئیات خواسته‌اش را دوباره برایتان تکرار کند. بعلاوه این یادداشت‌ها برای گرفتن تأییدیه نهایی از مشتری هم مفید خواهد بود. مثلاً بگویید یک‌بار همه مواردی که فرمودید، باهاتون چک کنم؟ شما یک دستگاه .... مدل ... رنگ ... سفارش دادید که می‌خواهید در تاریخ .... به دستتان برسد؟

بازاریابی تلفنی از روش های موثر ارتباط با مشتری است.

3.همیشه آراسته باشید

درست است مخاطب ظاهر آراسته ما را از پشت تلفن نمی‌بیند اما مکالمات تلفنی شمارا دگرگون می‌کند. قطعاً زمانی که شما کت‌وشلوار یا لباس فرم به تن دارید، به‌صورت رسمی‌تر صحبت خواهید کرد. اما پوشیدن لباس‌های رسمی در همه تماس‌های تلفنی مانند تماس‌های CRM و شکایت مشتریان تأثیر یکسانی نخواهد داشت.

4.لبخند به لب داشته باشید

جالب است بدانید؛ حتی لبخند‌های مصنوعی این پیغام را به مغز می‌رساند؛ که شما خوشحال هستید پس هورمونی را ترشح می‌کند که در تغییر حال درونی شما مؤثر خواهد بود. بااینکه مخاطبان مکالمات تلفنی، لبخند شمارا از پشت تلفن نمی‌بینند. اما از روی لحن صحبت و تن صدای شما، کاملاً متوجه لبخندی که به لب دارید می‌شوند و حتی تصویر این لبخند در ذهنشان نقش می‌بندد. شما با این کار، در حین بازاریابی تلفنی، انرژی مثبتی را به مخاطب انتقال خواهید داد.

5.با سرعت مناسبی صحبت کنید

قبل از مکالمات تلفنی یک‌نفس عمیق بکشید تا کمی ریلکس شوید و سعی کنید با سرعتی مناسب مکالمات تلفنی خود را ادامه دهید. این مسئله خیلی مهم است که شما خیلی تند صحبت نکنید. زیرا با عدم رعایت این اصل از مهارت ارتباط تلفنی، این پیغام را به مخاطب می‌رسانید که عجله دارید و یا از روی بی‌حوصلگی با مخاطب تماس گرفته‌اید. نکته دیگر: تن صدای خود را تغییر دهید، تن صدای یکنواخت برای شنونده خسته‌کننده خواهد بود.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top