5 عامل موثر بر صدای بازاریاب

5 عامل موثر بر صدای بازاریاب

صدای فردی که به فعالیت در عرصه بازاریابی و فروش مشغول است پدیده ای پیچیده می باشد که پنج عامل زیر در آن نقش اصلی دارند.

محیط: سخن گفتن و حرف زدن را ما در کودکی و طی فرایندی ناخودآگاه می آموزیم و حرف را به گونه ای آغاز می کنیم که در خانواده یا محیط پرورش مان رایج است. پس ادبیات اطرافیان در سبک و سیاق گفتاری ما نافذ و اثر گذار است.

گوش دادن: منظور از گوش دادن، دریافت و تشخیص اصوات است. برخی اصوات را دقیق تر می شنوند و تمایزات آنها را بهتر تشخیص می دهند. اگر گوشی قوی داشته باشید می توانید گوناگونی بیشتری در یک صدا شنیده، تنوعات تلفظی را تشخیص داده و بر طیف وسیع تری از اصوات آگاهی یابید. در نتیجه بهتر میدانید با صدای خود چه کنید و در مواجهه با مشتری و هنگام فعالیتهای بازاریابی و برندینگ چگونه عمل نمایید.

چالاکی فیزیکی: توانایی و آزادی عضلانی در اندامهای گفتاری متفاوت است. این تفاوت از یک سو ناشی از شکل و کیفیت اندامهای گفتاری و بدن بوده از سوی دیگر حاصل شکل گیری خاص و یگانه این اندامها، بوسیله محیط است. نحوه سخن گفتن، باوضع پرورش بازاریاب و فروشنده ارتباط مستقیم دارد. یک شخص دورنگر و ملاحظه کار از چالاکی فیزیکی کمتری برخوردار بوده، هنگام سخن گفتن مشکل بیشتری احساس کرده و اندیشه ی خود را یکسره به روند فیزیکی تبدیل نمی کند.

نفس: نخستین عاملی ست که در حنجره بر تارآواها، که به یکدیگر نزدیک شده اند ضربه می زند و آنها را به لرزه در می آورد. این لرزه ها امواجی صوتی پدید می آورند که در سینه، حلق، حفره های بالای حنجره، دهان، صورت و سینوسها تشدید می شوند. اندامهای گفتاری افراد، از لحاظ شکل و اندازه متفاوتند از این رو صدای هر فرد کاملاً با صدای دیگران متفاوت است. آنچه اهمیت دارد نحوه ی استفاده از دستگاه صوتی و سخن گویی و یافتن بهترین راه استفاده از این دستگاه برای بازاریاب و فروشنده در مواجهه با مشتری ست. هر قدر صدا از پختگی و قوت بیشتری برخوردار باشد ایجاد اطمینان در مخاطب و مشتری بیشتر و بهتر صورت خواهد گرفت.

شخصیت: صدای انسان نسبت به آنچه در اطرافش می گذرد به شدت حساس است. از این روی، گفتار مردمی که در نواحی روستایی زندگی می کنند معمولاً کندتر و موسیقیایی تر از مردم شهر است که معمولا نافذ و سریع صحبت می کنند. بطور کلی ضرب گفتار، ارتفاع صدا و نوسانهای آن متناسب با محیط زندگی تغییر می کنند. فعالان حوزه مدیریت و بازاریابی بایستی گفتار خود را متناسب با محیطی که در آن فعالیت می کنند تنظیم نمایند. در واقع صدا بایستی بی آنکه وضوح و دقت خود را از دست بدهد و بی آنکه بی دلیل بلند شود تمام فضا را پر کرده و به گوش مشتری و مخاطب برسد.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top