چگونه از اشتباهات بازاریابی جلوگیری کنیم

چگونه از اشتباهات بازاریابی جلوگیری کنیم

اغلب برای کسب و کار های کوچک، بازاریابی کار ساده ای نیست؛ گاهی لازم است ریسک های نسبتاً بزرگ کنید و ممکن است در بعضی از موارد به نتایج مورد انتظار خود نرسید!

اما فراموش نکنید که همه شرکت های موفق، در شروع کار خود اشتباهات و شکست های زیادی را متحمل شده اند و با عبرت گرفتن و جبران آن اشتباهات به موقعیت اکنون خود رسیده اند.

در واقع شما و تیم تان در مسیر پیشرفت کسب و کار خود، قطعاً دچار اشتباه خواهید شد. و در واقع مواجهه و مدیریت همین اشتباهات است که باعث رشد شما می شود. البته به شرطی که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

• با دید باز به مسائل نگاه کنید

• اشتباه خود را سریع تشخیص دهید

• سر خود را در برف فرو نکنید

• فرایندهای کاری خود را هر چه بیشتر بهبود ببخشید

ماندن در مسیر مشخص برای جلوگیری از اشتباه

قبل از پرداختن به روش ها و راهکار های بازاریابی، لازم است بدانید که برای جلوگیری از هدر رفتن زحمات و منابع، باید حتماً یک استراتژی کاربردی برای بازاریابی تدوین بکنید. بعد از آن باید بر روی استراتژی خود تمرکز کنید و سپس تلاش و تلاش و تلاش. از این به بعد کار شما سخت تر هم می شود. و باید مراقب باشید تا از مسیر تعیین شده خود به هیچ عنوان منحرف نشوید. مثلاً دیده می شود که بازاریاب ها زمانی که فکر می کنند دارند عالی پیش می روند، از سخت تلاش کردن دست بر می دارند. معمولاً وقتی به موفقیتی دست می یابیم، دوست داریم تا کمی جشن بگیریم و دست از تلاش بر می داریم. و این از اشتباهات رایج در مسیر موفقیت است.

جلوگیری از اشتباهات بازاریابی باعث توسعه کسب و کار می شوند

اشتباهات رایج بازاریابی

اشتباهات و عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که هر کدام می توانند به نوبه خود فرآیند بازاریابی شما را با مشکل رو به رو سازند. در ادامه فهرستی از اشتباهات رایج بازاریابان را بررسی می کنیم:

• ننوشتن اهداف، نمی دانند از زندگی چه می خواهند، هیچ هدف یا آرزویی ندارند یا اهدافشان مبهم است.

• می خواهند بهترین ها را به خدمت بگیرند بجای این که خود بهترین باشند .

• نداشتن تعهد، در نتیجه هیچ عملی انجام نمی دهند .

• بی نظم اند،( یک میز به هم ریخته).

• دفتر ثبت ندارند، اطلاعات تماس مشتری و معاملات را نمی‌نویسند .

•فقط به فکر خودش است و اهمیت نمی دهد زیرمجموعه هایش چه می کنند

• نداشتن اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی. در نتیجه بی علاقه و کسل می شود

• بد قول است و سر قرار دیر می آید و توضیحی هم نمی دهد .

• اهل پیگیری نیست

• با بروز مشکلات و مسائل، دچار تردید و بی انگیزگی می شود

• درمورد سایر سیستم ها (شرکتهای دیگر) بدگویی می کند و اعتبار خود را به عنوان یک انسان مثبت از دست می دهد .

• واقعاً در مورد کار جدی نیست.

• راجع به اقداماتی که خودشان انجام می دهند صحبت می کنند نه چیز هایی که مشتریان می خواهند

اگر این اشتباهات یا مانند آن ها را در روند کاری تیم بازاریابی خود مشاهده کردید، به فکر رفع و جبران آن با بهترین روش ممکن باشید. فراموش نکنید که هیچ شکستی به جز دست کشیدن از تلاش وجود ندارد.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top