چگونه از اشتباهات بازاریابی خود بیاموزیم

چگونه از اشتباهات بازاریابی خود بیاموزیم

بازاریابی در کسب و کار های کوچک کار ساده ای نیست؛ گاهی مجبورید ریسک کنید و ممکن است در بعضی از مواقع پولتان را پرداخت نکنن! همانطور که دکتر ریشل میلر کشف نمود شرکت های موفق با تجارب زیاد در ابتدای کار خود اشتباهات زیادی مرتکب شده اند و با درس گرفتن از آن اشتباهات به چیزی که الان هستند تبدیل شدند.

قطعا هر بازاریابی اشتباه کرده است و موفق ترین آن ها کسانی هستند که به اشتباه خود اعتراف می کنند و از آن درس می گیرند. ریچارد برانسون در مورد همین موضوع می گوید : شما و اطرافیانتان در تجارت قطعا اشتباه خواهید کرد زمانی که در کسب و کارتان رشد می کنید و این امر اجتناب ناپذیر است اما نکته ی مهم این است که :

• روشن فکر باشید

• اشتباه را زود تشخیص دهید

• سر خود را در برف فرو نکنید

• فرایندهای تان را بهبود ببخشید

لوگیری از نارضایتی در بازاریابی

وقتی صحبت از بازاریابی می شود، داشتن استراتژی برای بی فایده شدن تلاش مان بسیار ضروری است. دریتون بیرد در مورد بازاریابی مستقیم میگوید :" بدترین عادت این است که ابتدا فکر کنید دارید عالی پیش می روید و بعد از سخت تلاش کردن دست بردارید ." وقتی ما موفق می شویم، تصمیم می گیریم تا کمی جشن بگیریم و دست از تلاش برداریم که خود این عمل معمولا یک اشتباه است. کاری که باید انجام دهیم سرمایه گذاری بر روی موفقیت است.

برای مثال زمانی که یک کمپین ایمیلی برگزار می کنیم و 80 الی 90 درصد ایمیل ها جواب می دهند هنگامی که دو هفته بعد دوباره ایمیل پیگیری می فرستید معمولا 50 درصد پاسخ می گیرید.

دریتون بیرد معتقد است که ما بیشتر از شکست هایمان می آموزیم تا موفقیت هایمان چون وقتی شکست می خوریم از خودمان می پرسیم چرا شکست خوردیم و یاد می گیریم. همانطور که من شکست های بسیار زیادی خورده ام چیز های زیادی یاد گرفته ام.

بنابراین، رایج ترین اشتباهات بازاریابی که توسط شرکت های کوچک انجام می شود چیست؟

بیرد می گوید : "تست یا اندازه گیری نکردن، صحبت کردن راجع به اقداماتی که خودشان انجام می دهند نه چیز هایی که مشتریان می خواهند..." و بهترین روش برای یادگیری از شکست هایتان پرسیدن از مشتری هایتان است.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top