caseblog

چطور از چندرسانه ای ها برای بازاریابی کسب و کارمان استفاده کنیم؟ (بخش اول)

03 بهمن 1395

03 بهمن 1395

چطور از چندرسانه ای ها برای بازاریابی کسب و کارمان استفاده کنیم؟ (بخش اول)

چندرسانه ای ها شامل بازاریابی موبایل، پخش زنده و پادکست ها، عکس، ویدئو و به اشتراک گذاری فایل ها می باشد، که میتوانند حرفی را درباره ی شرکت شما منتشر کنند، و از راهی بسیار منحصر به فرد به آگاهی از برند شما کمک کنند. این نوع از رسانه های اجتماعی توانایی رشد سریع ویروسی را هم دارند.

با این حال، فرصت های شرکت ها بیشتر به سمت سرنوشت می روند تا مهارت، اما این دلیلی نیست که اهمیت چندرسانه ای ها را ندیده گرفت. توانایی این تکنولوژی برای تسهیل ارتباط بین کسب و کارهای کوچک و کارمندان، مشتریان شما و مشتریان بالقوه، بسیار زیاد است. زمانی که درباره ی چندرسانه ای و هر چیزی که هست فکر میکنید، به معنی توانایی ارتباط برقرارکردن بین پیام های بازاریابی انبوه و انتخاب یک دستگاه مورد تقاضا است. چیزی که به نظر جالب می آید این است که چطور این ابزار می توانند با دیگر ابزار چندرسانه ای استفاده شوند تا کسب و کار، فروش و توزیع محصولات و خدمات را حمایت کنند. برای کسب و کارهای کوچک، این موارد حتی از ارتباطات داخلی مهم تر است.

در اینجا نگاهی می اندازیم به یکی از این ابزار: پادکست ها

پادکست ها یک ابزار محبوب برای مالکان و افراد دارای کسب و کارهای کوچک است. در زیر چند قدم ضروری که یک شرکت برای شروع نیاز دارد بیان خواهیم کرد:

تکالیف خود را انجام دهید: بهترین راه برای یادگیری درباره ی پادکست، گوش کردن به پادکست های دیگر است. میتوانید آن ها را گوش دهید و استایل موردنظر خود را ایجاد کنید.

درباره ی یک موضوع تصمیم بگیرید: پادکست باید بر روی محصولات و خدمات، صنعت، مدیریت یا مسائل حرفه ای شرکت تمرکز کند. مطمئن باشید که موضوع شما مرتبط با شرکتتان است.

ابزار خود را جمع آوری کنید  تهیه ی پادکست نیاز دارد به: میکروفون، ضبط صوت دیجیتالی، یا هدست USB برای ضبط پادکست

کامپیوتر با کارت صدا و اتصال به اینترنت با سرعت بالا

ضبط صدا و نرم افزار ویرایش، یا نرم افزارهای دارای مجوز و open source

طبیعی باشید: زمان ضبط پادکست، نکات صحبت را سازماندهی کنید، اما از متن یا به عبارتی نمایشنامه استفاده نکنید. مردم علاقه ای به سرد بودن ندارند. هرچیزی که از قلب شما بیرون بیاید، دلچسب تر است.

بلاگ بسازید: قبل از پخش زنده، یک کاتالوگ از دو قسمت (episode) یا بیشتر بسازید. ایده سازی کنید. این موارد می تواند شامل صحبت با مشتریان، خواندن مجلات روز یا دنبال کردن موضوعات روز باشد.

ثابت قدم باشید: مدت، کیفیت و موضوع پادکست شرکت مهم هستند اما نه به اندازه ی ثبات در پخش. اگر این پادکست روزی یک بار، هفته ای یک بار یا ماهی یک بار پخش می شود، جدولی تهیه کنید و طبق آن جلو بروید. پادکست ها مانند برنامه های رادیو و تلویزیونی هستند، مردم انتظار دارند که پخش آن طبق برنامه ای مشخص باشد.

حرفه ای ها را استخدام کنید: تهیه کنندگان حرفه ای می توانند جنبه های تکنیکی شروع یک پادکست را به کار برند.

پول درآوردن را فرموش کنید: برخی پادکست ها از تبلیغاتی که کارگردان در سایت قرار می دهد، درآمد کسب می کنند. اما این نباید چیزی باشد که شرکت صرفا انجام می دهد. پادکست ها باید بخشی از استراتژی بازاریابی شرکت باشند، و از این طریق به شرکت کمک کنند.

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top