caseblog

چطور از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارمان استفاده کنیم؟ (بخش سوم)

11 بهمن 1395

11 بهمن 1395

چطور از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارمان استفاده کنیم؟ (بخش سوم)

همان طور که در مباحث قبلی گفتیم، چندرسانه ای ها نقش بسیاری در استراتژی بازاریابی دیجیتالی دارند. قبلا از پادکست ها و اشتراک گذاری عکس در رسانه های اجتماعی گفتیم، حال به بررسی ویدئو و پخش آن برای بهبود یازاریابی دیجیتالی خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از بهترین راه ها برای کسب و کارهای کوچک به ویژه به دلیل استفاده ی زیاد افراد از اینترنت، اشتراک گذاری ویدئو در وب و در فضای مجازی است. براساس نظرسنجی ای که در سال 2009 توسط comScore برگذار شد، تخمین زده شد که بسیاری از سایت های ویدئویی 12.2 میلیارد بازدید داشته است. سایت هایی نظیر یوتیوب نزدیک به 99درصد این بازدیدها را برعهده داشته است.

منظور از webcasting انتشار و پخش ویدئو در اینترنت با استفاده از فناوری رسانه است، که میتواند به طور همزمان بین تمام بینندگان توزیع شود. دینا کاپلان میگوید: "ویدئو و پخش آن فرصتی عالی برای مردم در کسب و کار است. اینکه ببینی در یک سال گذشته، چطور تعداد زیادی از کسب و کارها از ویدئو برای معرفی محصول استفاده می کنند، جالب است."

ضبط ویدئو برای یوتیوب یا شروع webcast نیاز به 4 جزء اصلی دارد: تجهیزات، تم یا موضوع، مکانی برای نشر آن، و بازاریابی.

تجهیزات: شرکت های کوچک میتوانند کار خود را با وبکم های کوچک، اینترنت وایرلس، میکروفون و نرم افزارهای ساده ی ویرایش ویدئو آغاز کنند. با این حال، وبکم ها باعث می شوند که شما فقط پشت کامپیوتر بنشینید و به ضبط ویدئو بپردازید، که این چندان برای مخاطب جذاب نیست. پیتر بروسو، کارشناس فناوری رسانه و تهیه کننده می گوید: به جای وبکم می توانید با سرمایه گذاری بر روی دوربین فیلم برداری ترجیحا "three-chip" یا سه تراشه که از کامپیوتر برای جداکردن رنگ ها استفاده می کند و کیفیت تصویر را بالا می برد استفاده کنید.

استخدام حرفه ای ها: اگر بودجه ی شما زیاد است، فردی متخصص را استخدام کنید. دوسال پیش، هلن وسرمن، وکیل اشتغال، ویدئویی را برای  تجارت خود با شرکتی حقوقی، ساخت. او ازتیمی حرفه ای برای این کار استفاده کرد و معتقد است که ارزشش را داشت.  او میگوید: اگر در حال تلاش برای تجارت خودتان به عنوان یک حرفه ای هستید، باید بهترین قدم را رو به جلو بردارید.

نمایش محصول: ممکن است بهترین ویدئو را داشته باشید اما اگر کاری که جذابیت و تدوام نداشته باشد انجام دهید بی فایده است. پس بهتر است جدول برنامه داشته باشید و طبق آن عمل کنید. چه روزی یک ویدئو باشد یا هفته ای و ماهی یک پخش.

میزبانی و بازاریابی: وقتی که ویدئویی را ضبط کردید می توانید به صورت رایگان در یوتیوب آپلود کرده تا افراد زیادی آن را تماشا کنند. هم چنین می توانید در سایت هایی نظیر iTunes که برای میزبانی ویدئوی شما پول دریافت می کنند و رایگان نیستند آن را آپلود کنید. "واسرمن" پادکست های خود را در سایت iTunes به معرض نمایش گذاشت و در آن مسائل کاری را پوشش داد مانند: اشتراک گذاری کار، فرهنگ سازمانی، و مدیریت نیروی کار. او هم چنین از سرویسی رایگان استفاده کرد تا کلمه به کلمه ویدئو و پادکست هایش به صورت متن درآید و با گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد. بنابراین بیشتر بازدیدکنندگانش می توانستند بدون دیدن ویدئو نیز به آن ها دست پیدا کنند.

تمامی این روش هایی که در بخش های قبل و این قسمت گفتیم، می توانند شما را در معرفی بهتر مخصولات و خدماتتان کمک کنند.

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top