caseblog

3 اشتباه ساده در بازاریابی دیجیتالی که باید از آن خودداری کرد.

20 بهمن 1395

20 بهمن 1395

3 اشتباه ساده در بازاریابی دیجیتالی که باید از آن خودداری کرد.

با اینکه امروزه بازاریابی پیشرفت کرده و بیشتر ما میدانیم که چطور با مشتریان و مصرف کنندگان ارتباط برقرارکنیم، اکثر شرکت ها هنوز هم اشتباهات زیان آوری را انجام میدهند. در ابندا باید گفت که این ها اشتباهاتی هستند نه تنها در حوزه ی دیجیتال بلکه به طور کلی در رابطه با بازاریابی. در زیر به توضیح برخی از این اشتباهات میپردازیم:

 

1- زمانی که به آن دیجیتال میگویید اما به عنوان یک کار اضافه با آن رفتار میکنید

بیشتر شرکت ها و برندها دیجیتالی بودن را از بازاریابی سنتی جدا میکنند. همه چیز از همین جا به مشکل برمیخورد. برای بعضی از بازاریابان آنلاین بودن، رسانه های اجتماعی و موبایل ها همگی باهم زیر یک چتر هستند که با عنوان "دیجیتال" نامیده می شوند، بنابراین مانند یک چاره اندیشی به آن نگاه میشود. به این معنی است که افراد میدانند که این موارد مورد نیاز است اما با آن مانند یک کاری اضافه و  کاری جدا، با بودجه و اهدافی جداگانه رفتار میشود. شما بایستی تمامی این موارد را باهم و همراه با موارد اصلی داشته باشید.

 

2- راه اندازی کانال های دیجیتالی جدید و ترک آن

اول از همه، لازم نیست در تمامی کانال ها عضو  باشید، بخصوص کانال ها و رسانه های اجتماعی. نیازی نیست همه جا باشید. نکته این است که باید رسانه اجتماعی درست را انتخاب کنید. جدا از این رسانه ها، گاهی شرکت ها چندین سایت نیز راه اندازی میکنند که حتی به آن ها نیازی هم ندارند، و در اکثر مواقع آن ها را به حال خود رها میکنند. سازمان ها معمولا مشکلی با این مسئله ندارند اما در اغلب موارد هیچ فایده ای برای شما و برندتان ندارد.

بهتر است تعداد محدود و کمی کانال را راه اندازی کنید، و آن ها را بروز نگه دارید. اگر هم کانالی را راه اندازی میکنید و اکانتی برای کمپین و زمانی خاص، ایجاد میکنید و سپس قصد رها کردن آن را داشتید یا خواستید جایگزینی برای آن پیدا کنید، مطمئن باشید کاملا آن را از بین برده اید، تا اگر زمانی فردی به آن سایت و کانال مراجعه کرد،  بامحتوایی قدیمی یا صفحاتی خالی مواجه نشود.

 

3- سازگار نبودن با موبایل

اگر وبسایت شما برای تبلت و موبایل مناسب نیست، پیشرفتی نخواهید کرد. این به این معنی نیست که وبسایتی جداگانه برای این دستگاه ها ایجاد کنید بلکه بهتر است وبسایت و وبلاگی سازگار با آن ها داشته باشید. وب سایت شما بایستی به درستی پاسخگوی نیازهای کاربرانی باشد که از موبایل استفاده میکنند. کاربران موبایل افرادی کم صبر هستند، 80 درصد آن ها میگویند: اگر وبسایتی برای لود شدن بیش از 20 ثانیه زمان ببرد، آن را ترک میکنند.

نرم افزارهای مخصوص موبایل می تواند یکی دیگر از ابزار مفیدی باشد که شرکت ها خواهان استفاده از آن ها هستند. جدا از راحتی کاربران با نرم افزار، سیستم نوتیفیکیشن آن میتواند مفید باشد. این پیام ها باعث اطلاع کاربران میشود و آن ها را نیز به دنبال کردن شما و برندتان تشویق میکند.

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top