caseblog

5 نکته در رابطه با استراتژی بازاریابی دیجیتالی

07 اسفند 1395

07 اسفند 1395

5 نکته در رابطه با استراتژی بازاریابی دیجیتالی

"محتوا پادشاه است" این عبارتی است که طی سالهای گذشته همیشه در بازاریابی دیجیتالی مورد توجه بوده. و همه ی ما میدانیم که تنها چیزی که در جهان ثابت است، تغییر کردن است. هم اکنون زمانی است که باید تلاش خود را به حداکثر برسانیم و محتوایی ایجاد کنیم که مخاطب را درگیر میکند.

حرفه و کسب و کار ما همانند تریلر فیلم است، همانطور که ما میخواهیم که محصولات و خدمات خارق العاده ای عرضه کنیم، و درباره ی آن به همه بگوییم، باید این را درک کنیم که مشتریان را سرگرم کنیم و به عبارتی آن ها را تشویق کنیم که بلیت فیلم ما را بخرند.

در زیر نکاتی که بیشتر در بازاریابی دیجیتالی موثر است ، بازگو خواهیم کرد:

1. مجموعه ای باسابقه: جنبش مینیمالیست اپل برنده است
استانداردی از لحاظ طراحی، محصولات و پیام ها تعریف شده است. ترکیب صراحت و سادگی مفهوم بازاریابی دیجیتالی را برای همیشه تغییر داده است. برندها و شرکت های موفق مانند، اپل، نایک و گوگل و... همگی از یک استراتژی جسورانه استفاده می کنند. موفقیت آن ها به دلیل ایجاد کانال های عظیمی از طرفداران و حامیان شان است. همچنین توانایی آن ها در برند کردن فوری عکس یا شعاری خاص زیاد است به طوری که آهسته ارزش های ویژه ی خود را القا میکنند و پاسخ خود را ضمانت میکنند.

2. هیچ کس مطالب را نمیخواند، تنها آن ها را به طور سطحی مطالعه میکنند
احتمال این هست که شما این مقاله را به طور سطحی مطالعه کرده باشید، دقت کنید که افراد اطلاعات را سریع و ساده میخواهند. مردم اصولا زمان یا بهتر بگوییم میل کافی ندارند تا اطلاعاتی دریافت کنند که زمان زیادی میبرد. بنابراین مباحثی که به طور مختصر بیان میشوند و اصل مطلب را سریع میرسانند، موثرتر از مطالب طولانی است.

3. اطلاعات را سریعا بیان کنید
ما اطلاعات را سریع میخواهید، به طور مثال یک عکس ارزشی بیشتر از کلمات دارد، یا ویدئو میتواند موثر باشد. اگر ارزش اطلاعات پایین باشد، توجه به ان نیز کم میشود. ما عادت کرده ایم که مطلبی طولانی با تعداد زیادی کلمه به مخاطب عرضه کنیم. بازاریابان باید بسیار سریع اصل مطلب را به مخاطبان بگویند. گسترش مطالب از طریق کانال های درست، و محتوای درست باعث ایجاد تفاوت با سایر مطالب میشود، و میتواند تاثیربیشتری داشته باشد حتی با تعداد کلمات کمتر.

4. طرفداران خود را به گسترش پیامتان تشویق کنید
در دنیای امروز با وجود اشتراک گذاری ها، لایک ها و کامنت ها، بهتر است مطلبی ایجاد کنید تا افراد با آن از لحاظ احساسی ارتباط برقرار کنند. بنابراین باید مطالبتان جذاب و گیرا باشد، مطالبی که قابل توجه است خود میتوانند به راحتی خود را تایید کنند و افراد تمایل بیشتری برای گسترش آنها خواهند داشت.

5. داستان خود را بفروشید
بیشتر افراد، داستانی راجع به ویژگی های محصول و یا مزایای آن میگویند. هسته ی بازاریابی دیجیتالی شما داستان شماست. باید داستانی داشته باشید که از لحاظ احساسی مخاطب را درگیر کند. بنابراین باید خلاقیت را با آن همراه کنید، تا دیگران نیز آن را به اشتراک بگذارند و افراد را جذب کنند. پس میتوان گفت شما بلیت های فیلمتان را میفروشید و مشتریان تمام داستان را دریافت میکنند اما با تریلر یا تبلیغات فیلم شروع خواهند کرد.

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top