caseblog

تاثیر محتوا بر رضایتمندی مخاطب

21 اسفند 1395

21 اسفند 1395

تاثیر محتوا بر رضایتمندی مخاطب

ممکن است محتوای شما حاوی اطلاعات مفید و یا آموزشی باشد، اما مطمئنید که رضایت مخاطبانتان را جلب میکند؟

اهمیت موفقیت

واقعیت این است که اگر محتوای خوبی و جذاب برای مخاطبین ایجاد کنید، عکس العمل آن ها به داستان و پیام شما مثبت خواهد بود.بنابراین آن ها مطالب بعدی تان را خواهند خواند و آن ها برای افراد دیگر به اشتراک میگذارند. این موضوع برای کسب و کار شما بسیار مهم است. اگر برای دستیابی به آن برنامه ریزی کرده اید، مرحله ی بعدی که اتفاق می افتد این است که مخاطبانتان به شما و برندتان وفادار میشوند.

همانطور که میدانید تلاش برای حفظ مخاطب و ایجاد روابط و مخاطبان جدید ساده تر است، اگر چه روابط جدید نیز برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. هر دوی این روابط جدید و یا قدیمی از راه های مختلف دارای اهمیت است. شما نیاز دارید تا بدانید چقدر این روابط مهم هستند و چطور آن را میتوان پرورش داد. باید به یاد داشته باشید همیشه روابط و مخاطبانتان را گرامی بدارید تا بتوانید آن ها حفظ کنید.

هر زمانی که میخواهی مطلبی بنویسید و آن را در محلی قرار دهید تا سایر افراد ببینند، باید این را در نظر داشته باشید که که هدف اصلی خشنود بودن مخاطب از خواندن مطلب است. و این تفکر باید به طور مداوم به شما انگیزه دهد. مهم است که بدانید بدون هدف قرار دادن مخاطبان و رضایتمندی آن ها موفق نخواهید شد. قبل از ایجاد مطلبی سوال های مختلفی وجود دارد که شما نیاز دارید از خودتان بپرسید و به آن ها پاسخ دهید.

- آیا راه حلی ارائه میدهد؟

هدف اول شما باید تواناییتان برای حل مشکلات افراد باشد. با هر بخشی از محتوا که مینویسید و پست میکنید، باید از خود بپرسید که آیا مشکل فردی را حل خواهد کرد یا خیر. اگر پاسخ تان نه است و یا مطمئن نیستید، این مطلب مشکلی را حل نخواهد کرد. و در نتیجه شما در خشنودی و رضایت دیگران موفق نخواهید بود.

- آیا راه حل یا یاد خواهد داد؟

زمانی که مطمئن شدید متن تان مشکلی را حل میکند نیاز دارید به افراد یاد دهید که چطور آن مشکل را حل کنند؟ اگر بتوانید  آن را به اجرا در آورید، افراد را در این حل مسکل خودکفا خواهید کرد و برای این کار از شما تشکر خواهند کرد. این تشکر به این معنی است که آن ها میفهمند که شما از ابتدا به آن ها فکر میکردید و نیاز آن ها بر نیاز خوتان ارجحیت دارد. این چیزی است که افراد به یاد خواهند داشت.

- آیا مطلب شما برای دیگران هم مناسب است؟

علاوه بر تمامی مطالبی که تا ایجا درباره ی آن بحث شده است، نوشتن خود به تنهایی نیاز به نوآوری و توجه دارد. اگر سامل این ویژگی ها باشد، کار شکا به درستی انجام شده است. اما اگر کسل کننده باشد، هیچ کس خواهان خواندن ان نخواهد بود و در نتیجه به جایی نخواهید رسید.

با توجه به مطالب گفته شده محتوای شما نیاز دارد تا هیجان انگیز، جالب و باارزش باشد. باید به مخاطبانتان ثابت کنید که شما کارشناس هستید و هیچ کس همانند شما قادر نخواهد بود چیزی که به آن نیاز دارند را به آن ها بدهد. اگر به این مهم دست پیدا کنید، برای همه ی افراد شناخته خواهید شد.

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top