caseblog

دیگر صدای سکوت از مد افتاده است؛ پیام هایتان را جار بزنید!

07 بهمن 1396

07 بهمن 1396

دیگر صدای سکوت از مد افتاده است؛ پیام هایتان را جار بزنید!

آوانک: حتما برای یک بار هم که شده واژه "عصر ارتباطات" به گوش تان خورده است. اما آیا تاکنون فکر کرده اید این عنوان به چه معناست؟ چرا این دوره را عصر ارتباطات می نامند؟
امروزه ارتباطات در زندگی روزمره انسانها به یک عنصر مهم و غیر قابل انکار مبدل گشته است. نه تنها در زندگی شخصی افراد
بلکه در ابعاد وسیع تر و در کسب و کارهای امروزی نیز ارتباطات نقش کلیدی را ایفا می کند. 
بنا بر آمار موجود، اولین تلفن همراه در سال 1973 میلادی یعنی سال 1352 شمسی وارد بازارهای جهانی شد و در سال 1372 وارد بازار ایران شد. طبق آمار تا سال 1991 استفاده از تلفن های همراه به تماس صوتی محدود بود و اولین بار در سال 1992 میلادی اولین پیام کوتاه در جهان ارسال شد، اولین پیام کوتاه در ایران نیز با 8 سال تاخیر و در سال 1381 ارسال شد.
پس ازراه اندازی زیرساخت های لازم برای ارسال پیام کوتاه و به دلیل هزینه کمتری که در مقایسه با تماس تلفنی داشت، استفاده از آن مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. علاوه بر کاربردهای شخصی، استفاده از پیام کوتاه در تبلیغات و اطلاع رسانی ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. اما پس از گذشت 15 سال از ارسال اولین پیام کوتاه امروزه استفاده از آن همانند سابق مورد توجه نیست و در خیلی از مواقع مردم پس از دریافت پیام کوتاه بدون خواندن آن بی تفاوت از کنار آن می گذرند. اما علت چیست؟

1- امروزه مردم به دلیل دریافت پیامک های متنی انبوه شخصی و یا تبلیغاتی مکرر دیگر نسبت به دریافت آن رغبت و میل سابق را ندارند. حتما برای خودتان نیز پیش آمده است که پس از دریافت پیامک متنی و دیدن سرشماره اپراتور تبلیغاتی از خواندن آن صرف نظر کرده باشید.
2- پیامک متنی از انتقال احساس و لحن بیان فرستنده عاجز است و همین مسئله در موارد بسیاری می تواند موجب بروز سوتفاهمات زیادی بین طرفین گردد.
3- سرعت ارسال در پیامک های متنی بسیار پایین است و علاوه بر سرعت پایین هیچ تضمینی برای ارسال و تحویل به موقع پیامک های متنی وجود ندارد. خیلی از مواقع پیامک متنی از سمت فرستنده ارسال می شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات موجود در خطوط مخابراتی به گیرنده تحویل نمی گردد.
4- ارسال پیامک های متنی هزینه بالایی دارد و شاید ارسال آن به تعداد بالا برای عده زیادی از افراد مقدور نباشد.

اما راهکار چیست؟ برای حفظ و تداوم بیشتر ارتباطات در روابط شخصی، تبلیغات و اطلاع رسانی چه باید کرد؟

می دانیم که صدا کاربردهای زیادی در زندگی بشر دارد، بسیاری از اقوام باستانی به صدا اهمیت زیادی می دادند و آن را یکی از عناصر مهم جهان هستی می دانستند.
پیام های صوتی به دلیل داشتن توانایی لازم در انتقال احساس به مخاطب نسبت به پیام های متنی از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردارند و به همین دلیل امروزه در بسیاری از موارد جای پیام های متنی را گرفته اند. علاوه بر انتقال احساس، سرعت انتقال پیام در پیام صوتی نیز بسیار بالاتر از پیام های متنی است.
به منظور اطمینان از ارسال و تحویل به موقع پیام، به هنگام ارسال پیام صوتی می توان دفعات تلاش مجدد را مشخص نمایید تا در صورتی که مرتبه اول مخاطب موفق به دریافت پیام صوتی نگردید، بازهم برای وی ارسال شود تا نهایتا پیام توسط گیرنده شنیده شود.
پیام های صوتی علاوه بر استفاده های شخصی، در صنعت تبلیغات نیز جایگاه ویژه ای یافته اند. بسیاری از بازاریابان می‌گویند برای اینکه بتوانید محصول خود را به مشتری بفروشید، باید به احساسات وی نفوذ کنید.
از آنجا که در پیام صوتی لحن گوینده می تواند تاثیر به سزایی بر تصمیم خرید مخاطب بگذارد، می تواند از مفیدترین ابزارهای فروش به شمار آید.
همچنین پیام صوتی در اطلاع رسانی های مهم نیز می تواند نقش به سزایی ایفا کند. به عنوان مثال با استفاده از پیام صوتی می توان اخبار کسب و کارهای مختلف همچون خبر افتتاحیه شعبات جدید و یا تخفیف های مناسبتی را به اطلاع مخاطبین رساند.
منبع: آوانک

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top