caseblog

تاثیر ماندگار صدا در جذب مخاطب؛ مصاحبه با مینا زرگرزاده گوینده آوانک

29 بهمن 1396

29 بهمن 1396

تاثیر ماندگار صدا در جذب مخاطب؛ مصاحبه با مینا زرگرزاده گوینده آوانک

آوانک: گوینده خوب گوینده ای است که روح کلمات و متونی را که در اختیارش قرار دارد به مخاطبان خود به بهترین و زیباترین شکل ممکن انتقال دهد، همچنین وقتی صحبت از برندسازی و شناساندن برندها می شود، هیچ راهی بهتر از استفاده از موسیقی و صدا نمی تواند به مشتری برای به یادسپاری برند کمک کند. در واقع حافظه با شنیدن موسیقی و صدای یک آگهی، برندی را به یاد می آورد که در آگهی سعی در شناساندن آن شده است. یکی از مهم ترین دلایل اثرگذاری بالای موسیقی و صدا بر مغز، فعال شدن بخش های گوناگون از جمله بخش مربوط به احساسات است، با این مقدمه به گفتگو با مینا زرگرزاده، گوینده آوانک می پردازیم.

- از چه سالی گویندگی را آغاز کردید؟ و دلیل شما برای انتخاب گویندگی به عنوان شغل چه بود؟
از سال 1388 شروع به فعالیت کردم و از دوران تحصیل علاقه زیادی به اجرای برنامه ها و خوانش متون کتاب ادبیات داشتم و سعی می کردم با لحنی زیبا و بیان صحیح واژه ها ابیات و متون ادبی را قرائت کنم اما هیچ وقت گویندگی و اجرا را به دید شغل آینده نگاه نکرده بودم تا زمانی که وارد دانشگاه شدم و در کنار تحصیل و امور دانشجویی به فعالیت های فرهنگی پرداختم، اولویت من در دانشگاه کارهای فرهنگی، اجرا، گویندگی و غیره شده بود.
به کمک دوستان علاقه مند به حرفه رسانه و رادیو در آن زمان به درجات و امتیازات بالا در این زمینه دست یافتم که از آن جمله می توان به شرکت در جشنواره بین المللی رسانه و رادیو، کسب عنوان برتر در جشنواره جوانه رادیو جوان و همچنین چندین اجرای زنده رادیویی اشاره کرد، در واقع همه این ها تلنگری بود تا پس از اتمام دوره کارشناسی و در دوره کارشناسی ارشد وارد رشته رسانه شوم و کار مورد علاقه خودم را به صورت آکادمیک ادامه دهم.

- چگونه با شرکت آموت آشنا شدید؟ و همکاری با آموت را چگونه ارزیابی می کنید؟
من از طریق یکی از همکارانم با این شرکت آشنا شدم، با توجه به نظم و قانونمندی این مجموعه بهترین تجربه کاری را داشتم و از همه مسئولین عزیز آموت تشکر می کنم.

- نظر شما در مورد آوانک چیست؟
بنده به دلیل تنوع زیاد در سفارشات، آوانک را کاملا متفاوت نگاه می کنم، سفارش های آوانک شامل تیزرهای تبلیغاتی، متون ادبی، اجرا و حتی تبریکات به مناسبت های مختلف می باشد. با توجه به علاقه شخصی بنده که تنوع در بیان و اجرا را می پسندم و توجه به این اصل که یک گوینده و مجری باید نزدیک به یک بازیگر باشد و توانایی اجرا و بیان همه متون را داشته باشد، آوانک به گوینده امکان می دهد تا توانایی خودش در تمامی زمینه ها را نشان دهد.

- شما به عنوان یک گوینده، صدای خوب را تا چه میزان در جذب مشتری تاثیرگذار می دانید؟
همه افراد می توانند گوینده باشند، کار کنند و حتی درآمد داشته باشند، اما در گویندگی چند ضابطه می تواند در جذب مشتری تاثیرگذار باشد؛ یک گوینده در ابتدا باید در اجرا و بیان صحیح واژه ها توانا باشد و مهم تر از آن توانمند در اجرای تمامی زمینه های گویندگی از جمله تیزر، اجرای زنده، متون ادبی، احساسی و شعر باشد، دومین نکته در جذب مشتری، صدای خوب می باشد، البته از نظر مخاطب این روزها از رادیو و تلویزیون صداهای شبیه به هم فراوانی را می شنویم که برای مخاطب کمی تکراری است، هر صدایی می تواند مخاطب خاص خودش را داشته باشد اما صدای زیبا و گوش نواز قطعا تاثیر بهتر و بیشتری خواهد داشت.
حرف اخر!
یادمان باشد رادیو حرمت دارد، حتی حالا که موی سپید کرده و مجبور است با همان قدرت جوانی، روزگارش را سپری کند هوایش را داشته باشیم.
منبع: آوانک

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top