caseblog

بازاریابی چریکی چیست؟!

11 مرداد 1396

11 مرداد 1396

بازاریابی چریکی چیست؟!

در این بخش می خواهیم به توضیح بازاریابی چریکی بپردازیم و دلایل تفاوت آن با بازاریابی سنتی را بررسی کنیم. همچنین استراتژی های ایجاد این نوع از بازاریابی را بیان خواهیم کرد.

تعریف:

امروزه رقابت کسب و کار بسیار بالاست. اکثر کسب و کارها به دنبال این هستند که مصرف کنندگان را وادار به مصرف پولشان بر روی محصولات آن ها کنند، بنابراین همواره مصرف کنندگان تعداد زیادی ایمیل و تماس های تلفنی ناخواسته، ایمیل های اسپم و.. دریافت می کنند. از آنجا که مصرف کنندگان به این تاکتیک های سنتی عادت کرده اند، مدیران و سازمان ها به دنبال راه های دیگری برای جلب توجه آن ها هستند. بازاریابی چریکی اجرای فعالیت های بازاریابی غیر معمول و غیر منتظره در مکانی مشترک و همگانی به منظور ایجاد هیجان برای محصولات و خدمات می باشد. نکته ی اصلی بازاریابی چریکی این است که نام کسب و کارتان را به صورتی غیر منتظره در مقابل افراد بسیاری نمایش دهید. این نوع از بازاریابی معمولا کم و بدون هزینه است و اگر به درستی اجرا شود، سود و مزایای آن قابل توجه خواهد بود.

استراتژی های بازاریابی چریکی

از آنجایی که استراتژی های بازاریابی چریکی بسیار متفاوت هستند و نسبت به فعالیت های بازاریابی سنتی غیرقابل پیش بینی هستند، میتوانند تاثیر بیشتری بگذارند و در یاد بمانند. عناصر کلیدی موفقیت کمپین های بازاریابی چریکی شامل جسارت، داشتن اعتماد به نفس و ریسک پذیری است.

در اینجا 5 استراتژی برای موفقیت در این زمینه را خواهیم گفت:

  1. موضع گیری کنید: موضوعی بحث برانگیز و محبوب را انتخاب کنید، موضع خود را تعریف کنید، و آن را شناخته شده کنید، آماده برای دفاع از موضعتان و دریافت نظرات مخالف باشید.
  2. محصولات را پخش کنید: برخی از کسب و کارها به منظور ایجاد کار تعدادی نمونه ی رایگان از محصول را ارائه می دهند. در گام بعدی محصول کامل و ورژن های کامل را تنها به برخی از افراد ارائه دهید. برای انتخاب این گیرنده،  میتوانید مسابقه ای اجرا کنید.
  3. پشتکار داشته باشید: نگران آینده نباشید و با زمان بندی مناسب و پیگیری برنامه و ادامه دادن آن پیش بروید.
  4. به رقابایتان احترام بگذارید: خرده فروشان برای جذب مشتریان جدیدی که به طور معمول از جایی دیگر خرید می کنند، استفاده می کنندو اگر قصد ناراحت کردن رقابایتان را دارید از این استراتژی اسثتفاده کنید.
  5. استفاده از شبکه های اجتماعی: وبسایت هایی مانند فیسبوک، مای اسپیس و یوتیوب ثبت نام رایگان دارند و روزانه میلیون ها نفر در آن ها عضو می شوند. پروفایل کسب و کار و شغلتان را در آن جا پست کنید و هر ایده ای که فکر می کنید برای جلب توجه مناسب است اضافه کنید. و لینکی به وبسایت کارتان ارجاع دهید.

همانطور که گفته شد بازاریابی چریکی در واقع نوعی از بازاریابی است که افراد را به وجد می آورد. می توان به راحتی با اجرای استراتژی های درست و مطمئن، آن را اجرا کرده و مشتریان و مخاطبین بیشتری را جذب کنید. در بخش های بعدی توضیحات بیشتری در این زمینه خواهیم داد.

به آوانک بپیوندید
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top