caseblog

اهمیت گزارش گیری در سازمان ها

11 مرداد 1396

11 مرداد 1396

اهمیت گزارش گیری در سازمان ها

تمامی شرکت ها و سازمان ها برنامه ی خاصی را دنبال می کنند، و همگی به دنبال کسب اهدافشان می باشند. در این بین ارائه ی گزارشات و مدارک مربوط به هر مرحله از پروژه بسیار حائز اهمیت می باشند. زیرا با بررسی و مطالعه ی آن ها می توان پیشرفت پروژه را مشاهده کرد. درواقع گزارش گیری بخشی از پروژه ها و کار می باشد و نمی توان آن را نادیده گرفت. در این مقاله سعی داریم تا اهمیت گزارشات را بررسی کنیم و هدف از نیاز به آن را بیان کنیم.

همانطور که می دانید گزارش بیان اطلاعات، اخبار و داده های مرتبط با کار است که در صورت نیاز با طبقه بندی یا دسته بندی، می توان آن را به بیان ساده تر بیان کرد. همچنین هدف از ارائه ی گزارش این است که فهم مطالب برای سایرین آسان تر و سرعت انتقال اطلاعات مهم بیشتر شود. بنابراین تمامی سازمان ها و شرکت ها باید گزارشات هفتگی، ماهانه و یا سالانه داشته باشند.

از طریق این گزارشات می توان به اطلاعاتی نظیر موارد زیر دست پیدا کرد:

  • نقاط ضعف و قوت پروژه یا کمپین: در طول اجرا، پروژه یا کمپین شما ممکن است با فراز و نشیب هایی همراه شود، که با داشتن گزارشات دقیق می توان نقاط ضعف را تقویت و نقاط قوت را افزایش داد.
  • اطمینان مدیران از اجرای صحیح: در چنین شرایطی مدیر می تواند به نحوه ی اجرای پروژه و عملکرد کارکنان دسترسی مستقیم داشته باشد.
  • آگاهی از پیشرفت پروژه: به سادگی با بررسی گزارشات مکتوب می توان دریافت که چه مقدار از برنامه عقب و یا جلو هستید.
  • دسته بندی اطلاعات: بدین ترتیب می توان اطلاعات را دسته بندی کرد تا در صورت نیاز در آینده از آن استفاده کرد و از وقوع مشکلات احتمالی پیشگیری کرد.

بنابراین حضور این گزارشات مهم است. حال اگر با استفاده از سامانه ی پیام صوتی آوانک کمپینی برای تبلیغات و اطلاع رسانی کسب و کارتان ایجاد کرده اید، میتوانید به راحتی و تنها با چند کلیک گزارشات کامل پیام های صوتی و هزینه هایتان را به دست آورید. با استفاده از پنل آوانک می توان انواع گزارشات را دریافت کرد، گزارشات و نمودارهایی نظیر گزارش وضعیت، نمودار اثربخشی، خروجی اکسل و... که هریک به بخشی از جزئیات پیام های ارسالی را نمایش می دهند. با بررسی آن ها میتوانید از میزان رضایت مشتریان و مخاطبینتان آگاه شده و برای بهتر شدن آن تلاش کنید.

حتی میتوان به تعداد افرادی که به پیام صوتی شما پاسخ داده اند دست پیدا کرد، همچنین این امکان را می دهد تا دریابید، چه تعداد از افراد چه میزانی از پیام صوتی شما را گوش داده اند. از این طریق می توان دریافت که چه مقدار این پیام برای مخاطبین جذابیت داشته است.

پس می توان گفت در هر پروژه و کمپینی نیاز به گزارش و ثبت مدارک دارید. این گزارشات هستند که به مدیران ارشد و میانی کمک کرده و آن ها را راهنمایی می کنند. اگر با دقت آن ها را ارزیابی کنید، میتوانید درصورت بروز مشکل به موقع آن را برطرف کرده و برنامه ی بهتری برای آینده ارائه دهید.

به آوانک بپیوندید
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top