caseblog

با رعایت این 7 نکته صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را رونق دهید

15 مهر 1396

15 مهر 1396

با رعایت این 7 نکته صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را رونق دهید

امروزه اینستاگرام با دارا بودن بیش از 800 میلیون کاربر فعال به یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی در سرتاسر دنیا مبدل گشته است. به دلیل اهمیت بالای بازاریابی در شبکه های مجازی صاحبان کسب و کار موظفند علاوه بر روش های بازاریابی سنتی که پیش تر مورد توجه بود از تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز غافل نشوند. ما درادامه این مقاله با بررسی 7 نکته به شما کمک خواهیم کرد که صفحه اینستاگرام کسب و کارتان را  بیش از پیش رونق دهید.

1- آن چه را انجام می دهید به سبکی خلاقانه نشان دهید.

به جای تمرکز بر روی محصولاتتان سعی کنید راه حل هایی که برای حل مشکلات ارائه می دهید را در دید عموم قرار دهید. هرگز این واقعیت را نادیده نگیرید که مهم ترین دارایی در این شبکه اجتماعی محتوای بصری است. از طریق اینستاگرام می توانید ماموریت تان را با همه دنیا به اشتراک بگذارید، بدین منظور می توانید از عکس های متحرک (GIF  و Boomerangs ) و ویدیوهای کوتاه زیر یک دقیقه استفاده کنید.

استفاده از استوری های اینستاگرام را فراموش نکنید.

از مزایای استفاده از استوری های اینستاگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  استوری های اینستاگرام دقیقا در زیر قسمت لوگوی اینستاگرام قرار می گیرند.
  •  استوری ها می توانند به منظور نمایش اتفاقات پشت صحنه کسب و کار شما استفاده شوند.
  •  سعی کنید از همگی امکانات استوری ها استفاده کنید: عکس، ویدئو، بومرنگ و فیلم زنده (Live Video).
  • بهتر است به منظور دسترسی راحت تر کاربران به استوری ها به آن ها هشتگ اضافه کنید.
  • همانطور که می دانید تمامی عکس ها و ویدیوهایی که شما در استوری تان قرار می دهید پشت سر هم به نمایش گذاشته می شوند، بنابراین محدودیتی در تعداد آن ها نخواهید داشت.

 از ماه مارس سال 2017 تمامی کسب و کارهای جهانی به تبلیغات استوری های اینستاگرام دسترسی دارند، بنابراین می توان از این امکان برای مخاطب قرار دادن مخاطبین جدید استفاده کنید.
توجه داشته باشید که استفاده از این امکان تنها در نسخه موبایلی اینستاگرام فعال می باشد و ارسال استوری ها برای مخاطبین تنها از طریق دایرکت ممکن می باشد.

2- سعی کنید پروفایلی برنده ایجاد کنید.

به عنوان یک شرکت موفق، شما احتمالا باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید و حتی راه حل های بیشتری را ارائه دهید. از آنجا که تنها لینک قابل کلیک در اینستاگرام در بخش بیو پروفایل اینستاگرام (دقیقا زیر نام و نام خانوادگی) می باشد، باید سعی کنید تا به طور مرتب آن را بروز کنید. عمده کسب و کارها از این امکان برای پیوند دادن پروفایل اینستاگرام به وب سایتشان استفاده می کنند، غافل از اینکه از این امکان می توان استفاده های زیادی داشت، مثلا می توان در قسمت بیو لینک دانلود نرم افزار و یا لینک خرید محصولاتتان را قرار دهید و برای هر محصول جدید این قسمت را بروز کنید.

 چندی است که اینستاگرام امکان جدید خود یعنی امکان بروزکردن صفحه اینستاگرام به صفحه بیزینس را راه اندازی کرده است. صفحه پروفایل بیزینس اینستاگرام قسمت جدیدی برای شماره تلفن قرار داده و امکان تماس مخاطبین با مدیر صفحه را مهیا کرده است، همچنین امکان دسترسی ادمین صفحه اینستاگرام به تجزیه و تحلیل گسترده اطلاعات را نیز فراهم اورده است.

3- مخاطبین تان را به پشت صحنه کسب و کارتان بکشانید.

همه مشتریان معمولا یک کنجکاوی طبیعی در رابطه با اینکه محصولات مورد استفاده شان از کجا می آیند دارند، بنابراین می توانید از اینستاگرام برای نشان دادن چرخه تولید محصولات و خدماتتان بهره ببرید. این کار به ویژه برای کسب و کارهای دوست دار محیط زیست مناسب می باشد، چرا که به آن ها امکان می دهد با استفاده از تصاویر منتشر شده در اینستاگرام به مشتریان شان نشان دهند که محصولات چگونه از مواد اولیه تولید شده و وارد چرخه توزیع و فروش می شوند.
حتی اگر این باره هیچ موضوع خاصی به ذهن تان نرسید می توانید از تخته سیاهی که بر روی آن برنامه روزانه کارمندان نوشته شده عکسی زیبا بگیرید و این عکس را در اینستاگرام با مخاطبین تان به اشتراک بگذارید. می توانید برای درک بهتر از سیلقه مخاطبین انواع پست گوناگون را انتخاب کنید تا در نهایت بفهمید که کدام یک از پست های به اشتراک گذاشته توسط شما برای مخاطبتان جذابیت بیشتری داشته است.

4- با استفاده از # (هشتگ) میزان دسترسی به پست هایتان را بیشتر کنید.

برای بیشتر کردن امکان دسترسی مخاطبین به پست هایتان از # استفاده کنید. این هشتگ ها می توانند به صورت عمومی و یا خاص باشند. تنها نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که هشتگ های استفاده شده باید با عکس تان مرتبط باشد. همچنین حتما هشتگ مخصوص به کسب و کار خودتان را نیز ایجاد کنید، این کار به شما اجازه می دهد که دسترسی افراد به محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط شما و نیز صفحه پروفایل تان بیشتر شود.

بهترین استراتژی این است که از سه تا پنج هشتگ استفاده کنید، اما با این وجود، این امکان را دارید که تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست به اشتراک گذاشته خود استفاده کنید. استفاده از هشتگ های خاص، مثلا هشتگ  instagood# (که در بیش از 300 پست اینستاگرامی) به کار رفته است به شما امکان جذب مخاطب بیشتری را می دهد. هرگز از ارتباط هشتگ های استفاده شده با موضوع عکس به اشتراک گذاشته غافل نشوید. مثلا اگر در صنعت IT مشغول به فعالیت هستید، حتما در زیر عکس هایتان از هشتگ IT# و یا tech# استفاده کنید. همچنین مکان مناسب قرارگیری هشتگ را نیز مورد توجه قرار دهید. بهتر است که هشتگ را در انتهای پست و یا در اولین کامنت قرار دهید.

5- همکاری دوجانبه داشته باشید و دیگران را در پست هایتان مخاطب قرار دهید.

اینستاگرام یکی از قوی ترین رسانه های اجتماعی برای معرفی همکاران و یا به اشتراک گذاری داستان های مشتریان موفق می باشد.
یک روش جذب مخاطب این است که با همکارانی که صفحه اینستاگرامشان به اندازه شما فالوور دارد همکاری دوجانبه داشته باشید. به این صورت که شما صفحه پروفایل همکاران را با مخاطبین تان به اشتراک می گذارید و همکارانتان نیز صفحه پروفایل شما را به نمایش می گذارند، بنابراین هر دوی شما می توانید از این تعامل دو طرفه لذت ببرید و سریعا تعداد فالوور زیادی را جذب نمایید.

6- پیش بینی کنید و برای رفع نیازها پیشنهادهای منحصر به فرد داشته باشید.

علاقه مند نگه داشتن مشتریان بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی موفق می باشد. به فالوورهای وفادار خود با به اشتراک گذاری محتوای منحصر به فرد پاداش دهید. کاری کنید که آن ها اولین کسانی باشند در مورد محصولات، خدمات و یا رویدادهای جدید آگاهی می یابند. تیزرهای جدیدی به منظور برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبین برای محصولات، شعب و یا فروشگاه های تازه تاسیس تان در پروفایل اینستاگرام تان قرار دهید. این نوع پیش نمایش ها باعث می شود تا فالورهای اینستاگرام احساس خاصی راجع به برند شما داشته باشند و این حس به وجود آمده آنان را برای کسب اطلاع از این رویداد در آینده مشتاق تر می سازد.

7- موفقیت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

یک بازاریابی موفق هرگز بدون بازگشت به عقب و تجزیه و تحلیل آنچه تاکنون انجام گرفته میسر نمی باشد. شاید شما تمامی مقالات دنیا را در رابطه با بهترین روش های تبلیغاتی و بهترین زمان انتشار تبلیغ مطالعه کرده باشید، اما واقعیت این است که تنها از طریق آزمایش و اندازه گیری نتایج آن می توان به بهترین روش تبلیغاتی و اندازه گیری نتایج آن دست یافت.
بدین منظور، ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند. مثلا می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی به منظور اندازه گیری میزان موفقیت خود در این فضا بهره ببرید.
از شمارش مرتب تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنان در پست های به اشتراک گذاشته شده و تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی هر پست به منظور بهبود و اصلاح استراتژی های بازاریابی خود در این شبکه ها اطمینان حاصل کنید. 

منبع: Sendible

کانال تلگرام آوانک
Share

برای اطلاع از آخرین اخبار و جشنواره های آوانکی به جمع ما بپیوندید.

تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
Top