تماس بگيريد
caseblog

چگونه یک پروفایل اجتماعی موثر برای کسب و کارمان بسازیم؟

08 اسفند 1396

08 اسفند 1396

چگونه یک پروفایل اجتماعی موثر برای کسب و کارمان بسازیم؟

شبکه های اجتماعی مانند توئیتر، فیس بوک و لینکدین به کسب و کارهای کوچک فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطبین شان را می دهد. صفحه پروفایل شما اغلب اولین چیزی هست که مخاطبین جدید شما می بینند، بنابراین باید برای آن ها سخت تلاش کنید.

آوانک: آیا شما جز آن دسته از افراد هستید که در رسانه های اجتماعی پروفایل کسب و کارها را جستجو و مشاهده می کنید؟ چه چیزی توجه شما را به خودش جلب می کند و چه چیزی باعث می شود آن صفحه را رها کنید؟ در صفحات شبکه های اجتماعی به دنبال چه چیزی هستید؟ بهتر است از آنچه دیگران انجام می دهند استفاده کنیم.

- پروفایلتان را درنگاه اول برای مخاطبین تان جذاب سازید. پروفایل شما باید به شرکت شما معنا ببخشد و نشان دهنده اعتبار کسب و کار شما باشد. می توانید برای راهنمایی و الهام گرفتن به سایر صفحات شبکه های اجتماعی نگاه بیندازید.

- به موارد ضروری موجود در پروفایلتان دقت کنید. برای پروفایل خود یک نام کاربری انتخاب کنید که احتمال می دهید مردم بیشتر آن را جستجو می کنند. به صورت مختصر و واضح به مخاطبین خود بگویید که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید یا چه خدماتی ارائه می کنید. حتما دراین قسمت لینک وب سایت و جزئیات تماس خود را نیز قرار دهید.

- لحن صحبت خود در شبکه های اجتماعی متفاوت را، بسته به ماهیت آن تنظیم کنید. به عنوان مثال در یک شبکه اجتماعی تخصصی مانند لینکدین از به اشتراک گذاری پست با لحن شوخ طبعی بپرهیزید. یا به عنوان مثال در یک شبکه اجتماعی مانند فیس بوک نیز خیلی لحن رسمی به خود نگیرید. هر پروفایلی که برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی می سازید باید با ارزش های کسب و کار شما و البته نوع مخاطبین فعال در آن سازگار باشد.

- از ابزارهای تشویقی و نسخه های رایگان استفاده کنید. در واقع این ابزارها راه خوبی برای بهبود موقعیت شما در شبکه های اجتماعی می باشند. مردم در این فضاها تمایل دارند بفهمند اعتبار کسب و کار شما چقدر است، استفاده از این ابزارهای تشویقی در حد متعادل می تواند به شما در دستیابی به اهداف کمک کند.

- کمی از فرهنگ سازمانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. نیازی نیست که حتما در پروفایل خود با مخاطبین تان رفتار سرد و رسمی داشته باشید. می توانید در پروفایلتان به افراد بگویید که چه کاری انجام می دهید و به چه چیزهایی اعتقاد دارید. می توانید موارد جالبی که در خارج از سازمان انجام می دهید و مرتبط با کارتان نیز هست نیز را در پروفایل کاری خود به اشتراک بگذارید.

- در پروفایل خود عکس حرفه ای بگذارید. می توانید برای بهبود کیفیت عکس های پروفایل خود از یک عکاس حرفه ای بخواهید تا از محل کسب و کار شما عکس تهیه کند و این عکس را در تمامی شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. کسب و کارها معمولا در عکس ها از لوگوی خود استفاده می کنند، می توانید به عنوان یک کسب و کار کوچک و مستقل لوگوی شرکت تان را نیز در عکس هایتان قرار دهید.

- نام تجاری را فراموش نکنید. سعی کنید تا حد امکان برند خود را تقویت کنید، می توانید برای برند خود رنگ خاصی را در نظر بگیرید. سعی کنید از عبارات و کلمات کلیدی مناسب با ماهیت کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین به جای استفاده از تجزیه و تحلیل ها و عبارات طولانی بر ارزش ها و عبارات کلیدی کسب و کار خود تمرکز کنید.

- در دید مخاطبین تان خسته کننده نباشید. سعی کنید از پروفایل خود به عنوان مکانی برای تشریح کامل تاریخ کسب و کار و معرفی خدمات خودتان استفاده نکنید. معرفی کامل خدمات و محصولات ارائه شده برای مشتریان در شبکه های اجتماعی می تواند در دید مخاطب بسیار خسته کننده به نظر برسد.

- پروفایل خود را به طور منظم بروزرسانی کنید. اگر اهداف شما تغییر می کنند و یا موفقیت بزرگی در کسب و کارتان اتفاق افتاده است، می توانید داستان آن را از طریق شبکه های اجتماعی تان به اطلاع مخاطبین برسانید. اگر مخاطبین ببینند که شما در شبکه های اجتماعی فعال هستید تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با شما خواهند داشت.

- هرگز از شبکه های اجتماعی خود برای فروش به مردم استفاده نکنید. وقتی مخاطب شما بفهمد که هدف شما از مدیریت شبکه های اجتماعی تنها فروش محصول است، به سرعت پروفایل شما را رها می کنند. به غیر از شبکه های اجتماعی، کانال های دیگری برای صحبت در مورد محصول و یا خدمات وجود دارد. هدف خود از مدیریت صفحات اجتماعی را برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان احتمالی تان پایه گذاری کنید. صفحات اجتماعی می توانند بهترین گزینه ممکن برای برقراری ارتباط و اطلاع رسانی به مخاطبین باشند.
منبع: markeingdonut

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top