caseblog

چه دلایلی موجب می شود تا مشتریان آنلاین از وب سایت شما متنفر شوند؟

21 فروردین 1397

21 فروردین 1397

چه دلایلی موجب می شود تا مشتریان آنلاین از وب سایت شما متنفر شوند؟

آوانک: قطعا برای صاحبان کسب و کارها، نکات کوچک می توانند تفاوت زیادی در رشد و یا سقوط کسب و کار ایجاد کنند. یکی از این نکات نه چندان کوچک می تواند تجربه کاربر از کار با وب سایت شما باشد. اخیرا تحقیقی بر روی بیش از 1000 خریدار آنلاین صورت گرفت که نشان می دهد این افراد به چه مواردی از وب سایت ها علاقه دارند و از چه مواردی از سایت خوششان نمی آید؟

همه چیز به محصول بر می گردد
یکی از بزرگترین موارد آزاردهنده برای خریداران اینترنتی، مشکل یافتن محصول موردنظرشان است. از هر 10 نفر 4 نفر ادعا کرده اند که بیش از هر چیز از طراحی منوهای اصلی و منوهای داخلی ضعیف وب سایت ها ناراضی اند.
این ها موارد جدی و قابل تاملی برای کسب و کار شما می باشد: تقریبا 70% از افرادی که در تحقیق شرکت کرده اند گفته اند که به دلایل بالا از خریدشان منصرف شده اند و به سایت دیگری مراجعه کرده اند.

راه حل: به هنگام طراحی وب سایت خود ابتدا اطمینان حاصل کنید که منوی اصلی سایت به خوبی طراحی شده است و اطلاعات لازم به منظور یافتن موارد مورد نیاز مشتری در جای مناسب قرار گرفته است. دسته بندی های اصلی ضروری هستند، اما افزودن زیرشاخه ها به کاربران کمک می کند تا سریع تر اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند، در حقیقت این مسئله یک نگرانی اصلی برای خریداران سایت می باشد.

اگر قابلیت "جستجو" در وب سایت شما هنوز امکان جستجوی پیشرفته و فیلتر هوشمند را ندارد، هم اکنون زمان لازم برای برای بروزرسانی وب سایت تان می باشد. (برای مثال در نظر بگیرید که شخصی قصد یافتن یک تی شرت سفید زنانه در سایت دارد، آیا قادر خواهد بود برای یافتن تی شرت مدنظر خود 40 صفحه را جستجو کند؟)

رفتار خریدار را پیش بینی کنید
قبل از اینکه مشتری به وب سایت تان مراجعه کند، رفتار وی را پیش بینی کنید و موارد مورد نیازش را بر سر راه وی قرار دهید. حواستان به خطاهای موجود در سایت باشد، تجربه پرداخت و اتصال به درگاه بانکی یکی از موارد تاثیرگذاری است که در صورت عملکرد ناموفق، مشتریان صفحه خرید را رها می کنند و از تصمیم خود منصرف می شوند.

یک سوم از شرکت کنندگان در مطالعه به اتفاق گفته اند که عدم وجود قیمت در صفحات اولیه وب سایت ها از دلایل رها کردن خرید آن ها بوده است. همچنین 27 درصد از نارضایتی ها از اجبار در عضویت و ورود اطلاعات شخصی قبل از خرید سرچشمه می گیرد، البته 29 درصد از خریداران نیز به دلیل هزینه بالای حمل و نقل از خرید خود منصرف می شوند.

راه حل: سعی نکنید که چیزی را از دید مخاطبین خود پنهان کنید، مخصوصا هنگامی که بحث پول در میان باشد. قیمت کلیه کالا و خدمات باید در دید مخاطبین باشد. اگر از کدهای تخفیف و آفرهای به خصوص برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده می کنید، باید مکانی را برای ورود این کدها برای مشتریانتان فراهم کنید تا قبل از شروع فرآیند پرداخت بتوانند از رقم نهایی پرداخت مطلع شوند.

نگرانی و دغدغه هر مشتری به هنگام خرید آنلاین، خرید سریع و راحت می باشد، بنابراین در نظر داشته باشید که وادار کردن مشتری به ایجاد حساب کاربری و ورود اطلاعات فراوان پیش از خرید می تواند مهم ترین دلیل برای فراری دادن مشتری باشد. به همین دلیل به جای وادار نمودن مشتریان به ایجاد حساب کاربری، این امکان را برای آنان فراهم آورید که تمامی اطلاعات سایت، مثلا تخفیفات و آفرهای ویژه را بدون ورود به حساب کاربری نیز مشاهده کنند.

به نظر می رسد بهترین زمان برای درخواست ایجاد حساب کاربری زمانی می باشد که رسید ارسال کالا را برای آنان ایمیل کرده اید، در این موقع می توانید از مشتریان بپرسید: آیا فکر نمی کنید که ایجاد یک حساب کاربری به ارتباطی قوی تر و در نتیجه ارسال موفق تر کمک می کند؟
هزینه های ارسال کالا نیز یکی از مهم ترین مسائل برای خریداران آنلاین می باشد. ارائه گزینه ارسال رایگان کالا به شرط خرید تا سقف مشخصی می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر حفظ حاشیه سود، مشتریان خود را نیز خرسند نگه دارید.

از بهترین ها یاد بگیرید
هنوز هم تمایل دارید تا با بهبود کیفیت وب سایت، مخاطبین تان را افزایش دهید؟ بدین منظور می توانید از وب سایت های محبوب و معتبر جهانی کمک بگیرید. می توانید در طراحی منوها و موارد استفاده شده در این سایت ها برای طراحی سایت خود نیز الگوبرداری کنید. البته تقلید و کپی برداری به هیچ عنوان توصیه نمی شود، چرا که در این صورت در دید مخاطبین به صورت وب سایتی دنباله رو دیده خواهید شد. به همین علت بهتر است تنها از ایده های جالب و نکات کلیدی الگو بردارید.
منبع: allbusiness

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top