تماس بگيريد
caseblog

چرا امروزه تولید محتوای ارزشمند از ارزش بالایی برخوردار است؟

28 فروردین 1397

28 فروردین 1397

چرا امروزه تولید محتوای ارزشمند از ارزش بالایی برخوردار است؟

آوانک: محتوا امروزه در قلب استراتژی های بازاریابی است، چرا که کسب و کارها از سایت ها و وبلاگ هایشان به منظور نشان دادن تخصص خود بهره می برند. در این ادامه این مقاله سونجا جفرسون توضیح می دهد که چگونه می توان با ایجاد محتوایی قدرتمند فروش محصولات و خدمات را افزایش داد و موجب رشد هرچه بیشتر کسب و کار حرفه ای خود گردید؟

"بازاریابی محتوا تنها بازاریابی باقی مانده است." سوت گودین
اگر امروزه هرنوع بازاریابی دیگری را پیاده ساری و اجرا کنید، باید بدانید که بازاریابی در جهان به طرز چشمگیری در حال تغییر است. روش های آزمایش شده برای جلب توجه مشتری لزوما مانند سابق موثر نیستند.

- هزینه های تبلیغات چشم گیر است و همیشه نتایج حاصل از تبلیغات قادر به توجیه هزینه های قابل توجه آن نیست.
- بازاریابی تلفنی اغلب با شکست مواجه می شود.
- مطبوعاتی که به صورت تخصصی به انتشار تبلیغات می پرداختند؛ به مرور زمان کاهش پیدا کرده اند و یا ناپدید شده اند.
- وب سایت هایی که در آن تبلیغات انجام داده اید، قادر به ایجاد سرنخ های فروش مورد نیاز شما نیستند.

فرض کنید در زمینه کار خود واقعا متخصص هستید و اطمینان دارید که محصول یا خدمت ارائه شده توسط شما برای مشتریان مفید است. از چه طریق می توانید مشتریان را به محصول خود علاقه مند کنید؟

تغییر رفتار خرید در دنیای مبتنی بر وب
در 5 تا 10 سال گذشته، اینترنت موجب به وجود آمدن تغییرات زیادی در رفتار خرید مشتریان گردیده است. در گذشته، اگر مشتری بالقوه ای به اطلاعاتی راجع به محصول شما نیاز داشت باید با دفتر شما تماس می گرفت و اطلاعات مورد نیازش را از شما و یا یکی از تیم های فروشتان سوال می پرسید.
امروزه اولین و بهترین درگاه برای برقراری ارتباط بین مشتری و فروشنده اینترنت است. مشتری اطلاعات موردنیازش را در گوگل جستجو خواهد کرد و با بررسی وب سایت شما به این اطلاعات دست خواهد یافت. او در وب سایت های مختلف به جستجو می پردازد وعضو خبرنامه های زیادی می شود، در حقیقت وی به دنبال آن است که بفهمد کدام مرجع قادر به حل مشکلات و پاسخ گویی به سوالاتش می باشد. در این شرایط او تنها انتظار دارد تا محتوایی ارزشمند بیابد.
به این صورت مشتریان در کنترل شما هستند و باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده توسط شما قادر است به تمامی پرسش های مشتریان پاسخ دهد، وقتی اطلاعات ارائه شده بتواند پاسخ گوی سوالات آنان باشد، شما به عنوان منبع مورد اعتماد مشتریان شناسایی می شوید.
امروزه تولید محتوای باکیفیت یکی از موثرترین راهکارهای بازاریابی است که می تواند در سراسر اینترنت به اشتراک گذاشته شود.
منظور ما از محتوای باکیفیت تنها نوشتن اطلاعاتی نیست که به خوبی نوشته شده اند، یا به طرز شگفت انگیزی تولید می شوند، بلکه منظور تولید اطلاعاتی است که مشتری به دنبال آن است.

به مشتریان خود آموزش دهید، بهترین اطلاعاتی که قادر به تولید آن ها هستید را در اختیارشان قرار دهید، به منظور رسیدن به اهداف و کسب موفق راهنمایی ها و نکات کلیدی و ارزشمندی را در اختیارشان قرار دهید، قسمتی را برای پاسخ به مشکلات و سوالات مشتریان اختصاص دهید و سوالات مشتریان را با استفاده از متخصصان خود پاسخ دهید.

خلق و به اشتراک گذاری این اطلاعات مرتبط و ارزشمند به شما کمک می کند تا مخاطبین تان را به مشتری و مشتریانتان را به مشتریان بلندمدت تبدیل کنید.
 
خلق فرصت
اطلاعاتی را خلق کنید که خوانندگان شما می خواهند مصرف کنند. بازاریابی با ایجاد محتوایی ارزشمند یک روش برد - برد برای کسب و کار و مشتریان شما می باشد. بدین ترتیب مشتری بالقوه، اطلاعاتی که نیاز دارد را دریافت می کند و شما هم فرصت دارید تا تخصص و توانمندی خود را به شیوه ای صحیح و اصولی به رخ بکشید.

محتوای ارزشمند به فروش بیشتر شما کمک می کند. وقتی اطلاعات مفیدی برای ارائه دارید این مسئله به شما کمک می کند تا مشتریان ایده آل تان را بیابید. همچنین با توجه به اطلاعاتی که به مشتریان می دهد خرید از شما را نیز برای آنان ساده تر می سازد.

بازاریابی محتوا رویکردی متفاوت به ارتباطات مشتری
اگر به دنبال جذب مزایایی هستید که بازاریابی محتوا برایتان به ارمغان می آورید، باید نحوه ارتباطاتتان را با مشتریان تغییر دهید. دراینجا قوانین مختلفی برای ارتباطات صحیح وجود دارد. رویکرد محتوای ارزشمند در حقیقت این نیست که بنشینید و ساعت ها راجع به چگونگی متفاوت بودن شرکتتان سخن بگویید.
در حقیقت نباید سعی کنید به مشتریانتان بگویید که ببینید ما چقدر خوب و عالی هستیم، بلکه باید به آن ها نشان دهید که چقدر مفید هستید و می توانید پاسخ به همه سوالاتشان را بیابید.
 این رویکرد واقعا مشتری محور است. ایجاد محتوایی که واقعا برای مشتریان تان مفید است باعث می شود تا همیشه برای آنان مهم و قابل توجه باشید.

آسان نیست، اما ضروری است
خلق و به روزرسانی مداوم این نوع اطلاعات زمان بر و خسته کننده است. باید درک عمیق تری از اطلاعات مشتریان هدف خود و آنچه برای آنان ارزشمند است داشته باشید. البته دقت داشته باشید که این کار نیازمند زمان و مهارت خاصی است.
تولید محتوای ارزشمند قطعا ساده نیست، اما به منظور دستیابی به رشد و موفقیت در دنیای اینترنت محور امروز قطعا یک ابزار حیاتی می باشد.
منبع: marketingdonut

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top