تماس بگيريد
caseblog

مزایای استفاده از پیام صوتی در کسب و کار

02 اردیبهشت 1397

02 اردیبهشت 1397

مزایای استفاده از پیام صوتی در کسب و کار

آوانک: امروزه پیام صوتی یکی از موثرترین و کارآمدترین بسترهای موجود جهت ارسال پیام بدون هیچ گونه تاخیر و در زمان مشخص شده می باشد، از این روز بسیاری از سازمان های دولتی، شرکت ها و افراد از آن جهت تبلیغات و برقراری ارتباط به صورت انبوه استفاده می کنند. پیام صوتی در حقیقت ابزار موثری جهت حفظ ارتباط قوی با بخش زیادی از مردم می باشد.
پیام صوتی با دارا بودن مزایای متعدد به فروشندگان کالا و خدمات کمک می کند تا محصولاتشان را به مشتریانشان معرفی کنند. هزینه و زمانی که افراد در ارسال پیام صوتی مصرف می کنند در مقایسه با نتایج حاصل از آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

در ادامه مقاله به صورت دقیق تر به بررسی مزایای ارسال پیام صوتی خواهیم پرداخت:

1- پیام صوتی امکان ارسال منظم و دقیق را برای افراد فراهم می آورد.
تماس با افراد به صورتی دستی نمی تواند به صورت منظم و طبق برنامه دنبال شود و نیروی انسانی درگیر این تماس ها قطعا نیاز به زمان و دستمزد دارد، همچنین با تمام دقت و تلاش های صورت گرفته، نتایج حاصله ممکن است صحیح نباشند.

اما همانطور که می دانید در ارسال پیام صوتی، صدای از پیش ضبط شده به بیش از هزار نفر به صورت همزمان ارسال می شود، بنابراین دقت آن بسیار بالاست و خطای انسانی در آن دخیل نیست.
البته توجه داشته باشید که ارسال پیام صوتی همیشه و در همه حال پیشنهاد نمی شود، مثلا در مراحل پایانی معامله و هنگامی که قصد دارید معامله فروشی را ببندید، حتما باید با مشتری تماس تلفنی برقرار کنید، به نیازهای وی گوش کرده و در صورت نیاز پاسخ های مناسبی را ارائه دهید، اما قبل از این مرحله به منظور معرفی محصولات به مشتریان می توانید از پیام صوتی استفاده کنید و با جا انداختن فکر خرید در ذهن مشتری فرآیند فروش را آغاز کنید.

2- ارسال پیام صوتی مقرون به صرفه است.
مقرون به صرفه بودن پیام صوتی یکی از مفیدترین و مجاب کننده ترین گزینه ها جهت برقراری ارتباط با مشتریان بدون نیاز به عوامل انسانی متعدد می باشد. ارسال پیام صوتی از پیش ضبط شده نیازی به عوامل فروش و خطوط ارتباطی زیاد ندارد. این نوع ارسال در حقیقت با یکبار سرمایه گذاری مزایای بلندمدتی دارد.


3- پیام صوتی امکان معرفی محصولات و خدمات به مشتریان را فراهم می آورد.
اگر قادر نباشید ویژگی های محصولات و خدماتتان را به مشتریان معرفی کنید شما در واقع فروشنده موفقی نخواهید بود. با استفاده از پیام صوتی علاوه بر معرفی محصولات و خدمات به مشتریان می توانید در زمینه های مختلفی اطلاع رسانی های متعددی صورت دهید. حتی اگر در اولین تماس مشتری به تلفن اش پاسخ نداد می توان تعداد دفعات تلاش مجدد را تعیین نمود تا در نهایت از شنیده شدن پیام توسط وی اطمینان حاصل نمود.
 

4- پیام صوتی امکان مدیریت موثرتر کمپین های تبلیغاتی را فراهم می سازد.
برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق، ارسال پیام صوتی می تواند به صورت معناداری مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از امکان ارسال انبوه پیام صوتی می توان به صورت همزمان با در نظر گرفتن علایق هر دسته از مشتریان پیام های صوتی از پیش تعیین شده ای را به همان دسته بخصوص ارسال نمود. بدین ترتیب ارسال هدفمند و منظم با صرفه جویی در وقت و نیروی انسانی می تواند موجب موفقیت کمپین بازاریابی شود.
 

5- می توانید پیام های صوتی را سفارشی سازی کنید.
ایمیل های تبلیغاتی ارسالی عموما به بخش اسپم می روند و دریافت کنندگان خیلی راحت از کنار آن می گذرند، اما از آنجا که گوش دادن به پیام صوتی خیلی راحت تر از خواندن متن طولانی ایمیل است، پیام صوتی از محبوبیت بیشتری بین دریافت کنندگان برخوردار است. در پیام صوتی حتما نیازی نیست که لحن پیام به صورت رسمی باشد، بلکه می توان لحنی رسمی و یا دوستانه داشت که این مسئله به ارتباط بیشتر و بهتر با مشتریان کمک می کند.

پیام صوتی: کانال ارتباطی چندمنظوره
پیام صوتی به عنوان یک کانال ارتباطی چندمنظوره محسوب می شود که در میان روش های تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ به منظور موفقیت در بازاریابی و فروش خود از پیام صوتی استفاده می کنند. علاوه بر کسب و کارها، پیام صوتی در سازمان های دولتی نیز موارد استفاده فراوانی دارد.

منبع: 
callcenterhosting، آوانک

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top