caseblog

6 دلیل عدم جذب مشتری جدید

09 خرداد 1397

09 خرداد 1397

6 دلیل عدم جذب مشتری جدید

آوانک: ناتوانی در جذب مشتریان جدید به اندازه کافی نگران کننده است، اما اگر بدانید دلیل این مسئله چیست شاید بتوانید همه چیز را به نفع خودتان تغییر دهید. در این مقاله چند دلیل که موجب می شوند مشتریان بالقوه شما جذب دیگران شوند عنوان شده است.

1- قیمت: اگر قیمت های شما بالا باشد، می تواند تمامی و یا بخشی از مشتریان را فراری دهد. اما آنچه که بعضی از صاحبان کسب و کارها از آن غافل اند این است که ارائه قیمت های بسیار پایین نیز می تواند موجب شکل گیری این تصور برای مشتریان شود که قیمت پایین به دلیل کیفیت پایین محصولات و یا خدمات است، که این عامل هم می تواند به اندازه بالا بودن قیمت مشتریان را دور کند.

مشتریان همیشه به دنبال ارزان ترین گزینه نیستند. کلید تنظیم قیمت، داشتن دانش در مورد بازار هدف، مشتریان و رقبا می باشد، و هدف نیز تنظیم قیمت بهینه ای است که به شما امکان می دهد در عین جذاب بودن برای مشتریان سود خود را نیز حداکثر نمایید.

2- محصولات/خدمات: شاید محصولات و خدمات شما همانند قبل جذاب نیستند، و یا محصولات و خدمات رقبای شما بر شما برتری دارند. ایجاد تغییر و تحول در محصولات می تواند کلیدی برای افزایش طول عمر کسب و کار شما باشد، به این معنی که باید محصولات و خدمات خود را افزایش دهید و بروز نمایید. به صورت متناوب، باید محصولات و خدمات جدید با قابلیت های متفاوت را به بازار عرضه نمایید و محصولات قدیمی و منسوخ شده را از بازار خارج نمایید. قبل از صرف مبلغ قابل توجه برای توسعه محصول و یا خدمات جدید، تحقیقات بازار را به صورت کامل انجام دهید.

3- محل فروشگاه: این مورد بیشتر به خرده فروشی های آفلاین مرتبط می شوند. فروشگاه های قدیمی، با دکور و تزئینات ضعیف و یا فضاهای کم نور و تاریک می تواند موجب دور کردن مشتریان شود. همچنین مکان هایی با دسترسی دشوار نیز در عدم جذب مشتریان تاثیرگذار است. علیرغم تلاش های متعدد بازاریابی، قادر نخواهید بود در چنین مکان هایی مشتری کافی جذب نمایید، این بدین معناست که یا باید مدل کسب و کار و یا مکان خود را تغییر دهید.

4- کارکنان: ممکن است شما بر این باور باشید که همیشه به همه نیازهای مشتریانتان پاسخگو هستید و در مواقع ضروری با آنان تعامل خواهید داشت - اما آیا آنان نیز این حرف شما را تایید می کنند؟ آیا شما واقعا مشتریان خود را درک می کنید؟ کارمندانتان چطور؟ آیا آنان در سطح لازم به مشتریان خدمات می دهند که قادر باشد مشتریان را جذب و حفظ نماید؟ رفتار آنان به هنگام مواجهه با شکایات مشتریان به چه صورت است؟ ارائه خدمات خوب به مشتریان می تواند به شما کمک کند تا علاوه بر جذب مشتری بیشتر به مشتریان فعلی نیز بیشتر بفروشید. خوب با خودتان فکر کنید آیا نیازی نیست که شما و کارمندانتان مهارت های خدمت رسانی به مشتریان را بهبود بخشید؟

5- بازاریابی: بازاریابی ضعیف نه تنها از جذب مشتریان جلوگیری به عمل می آورد، بلکه آنان را فراری می دهد. 4 عنصر بازاریابی سنتی از قیمت، محصول، تبلیغات و مکان تشکیل شده است که 3 مورد از آنان پیش تر عنوان شد و فقط تبلیغ باقی مانده است.
تبلیغ نکردن و یا تبلیغ به شیوه ای اشتباه می تواند دلیل محکمی برای عدم جذب مشتری کافی باشد. اگر مردم از وجود شما اطلاع نداشته باشند، مسلم است که از شما خرید نمی کنند. اگر تبلیغات و بازاریابی شما نتواند باعث شود تا آنان کمی اطلاعات راجع به شما بدست بیاورند، قطعا پول و زمان خود را از دست داده اید. بازاریابی های آنلاین، شبکه های اجتماعی، تبلیغات مستقیم، نمایشگاه ها و غیره همه روش های جذب مشتریان بالقوه و مشتریان موجود می باشد. کلید موفقیت در بازاریابی این است که با انجام تحقیقات صحیح بفهمید کدام روش برای کسب و کار شما بهترین بازدهی را خواهد داشت.

6- بازار: واقعیت غم انگیز این است که بسیاری از محصولات، خدمات و کسب و کارها به سادگی به پایان راه خود می رسند. آن ها جذابیت خود را از دست می دهند و هرگز مجددا آن را به دست نخواهند آورد. این مسئله به این دلیل اتفاق می افتد که سلیقه مشتریان، نیازها و خواسته هایشان تغییر می کند؛ در واقع به همین علت است که تحقیقات بازار به منظور کسب اطمینان از این نیاز ضروری است. راه دیگر به منظور تلاش در جهت گام برداشتن در مسیر صحیح طراحی بیزینس پلن (طرح بازاریابی) می باشد. اگرچه که طراحی بیزینس پلن امروزه به یک کلیشه تجاری تبدیل گشته است اما ناتوانی در برنامه ریزی نوعی برنامه ریزی برای شکست است. اگر قصد دارید تا کسب و کارتان به جایی که می خواهید برسد باید بدانید که کدام راه را باید طی کنید؟
منبع: Marketingdonut

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top