caseblog

فروختن را متوقف کنید، کمک کردن را آغاز کنید!

13 تیر 1397

13 تیر 1397

فروختن را متوقف کنید، کمک کردن را آغاز کنید!

آوانک: امروزه تغییراتی جدی در فرآیند فروش حاصل شده است. هنگامی که مردم به دنبال یافتن پاسخ سوالاتشان هستند، به اینترنت و وب سایت مراجعه می کنند. اینترنت، سبب توانمندسازی هرچه بیشتر مشتریان شده است و در چنین دوره ای دیگر فروشنده فواره ای از علم و آگاهی تلقی نمی شود.

به عنوان یک فروشنده سعی کنید به جای تلاش برای فروشِ بی درنگ محصول به سرنخ های فروش تان، به وی اطلاعات مفید ارائه کنید، این کار می تواند به شما کمک کند تا نهایتا در فرآیند فروش، شما دست پر از معامله بیرون بیایید. مهم این است که سرنخ های فروشتان را به درستی بیابید و به آنان مشاوره های صحیح و کاربردی ارائه دهید.

هوش بازاریابی چیست؟
هوش بازاریابی اطلاعاتی است که از ردیابی بازدیدکنندگان از وب سایت و صفحات شخصی شما حاصل می شود، اطلاعاتی همچون کدام صفحات بازدید بیشتری داشته اند؟ کدام پست ها بیشتر خوانده شده اند؟ چه فایل هایی بیشتر دانلود شده اند و غیره؟ با استفاده از این اطلاعات قادر خواهید بود درک بهتری از علایق، اهداف و نگرانی های سرنخ های فروش خود به دست بیاورید، حتی قبل از اینکه گوشی تلفن را بردارید و بخواهید با مشتریان تان صحبت کنید راجع به وی اطلاعات زیادی خواهید داشت. این فرآیند، بازاریابی ربایشی نامیده می شود.

تعداد زیادی ابزارهای مختلف اتوماسیون وجود دارد که می توانند در ردیابی، فروش و مدیریت تماس ها کمک کننده باشند. پیاده سازی هرکدام از این ابزارها به کسب و کارها اجازه می دهد که دید واقعی و قابل قبولی از نیازها و رفتار سرنخ های فروش بیابند.

فرآیند بازاریابی ربایشی
پیش از هر چیز، شما باید در جهت تولید محتوای با ارزش تلاش کنید تا بازدیدکنندگان زیادی را برای سایت خودتان جذب کنید، به عنوان مثال: وبینار، مقالات مفید، دستورالعمل ها و راهنماهای مفید و ... . این بدین معناست هنگامی که بعد از یک مدت طولانی با سرنخ فروش خود تماس می گیرید، به جای تلاش برای فروش محصول به وی بگویید: "اخیرا مقاله x را از وب سایت ما دانلود کرده اید، آیا تمایل دارید تا یک مطالعه موردی در رابطه با همین مقاله را برایتان تعریف کنم؟"

ارائه پاسخ و راهنمایی در رابطه با اطلاعات موردنیاز مشتریان، برای آنان بسیار جذاب تر از توضیحات تکراری، ناکارآمد راجع به محصولات می باشد. در حقیقت ارائه اطلاعات مفید به مشتریان می تواند منجر به اشتیاق بیشتر آنان به کسب اطلاعات راجع به محصول و سپس خرید آن شود.

فرآیند بازاریابی ربایشی را گام به گام پیش ببرید.
شما می توانید فرآیند بازاریابی ربایشی را به پنج مرحله ساده تفکیک کنید:

1- روش بازاریابی ربایشی ای را به کار گیرید که در آن از محتوای جالبی استفاده شود که از طریق آن بتوانید افراد را به سایت خود هدایت کنید.

2- بازدیدهای وب سایت تان را پیگیری کنید تا بفهمید چه کسانی از وب سایت شما بازدید می کنند و آن را دنبال می کنند؟

3- راهکار و توصیه های مفید را برای سرنخ فروشتان شخصی سازی کنید، این کار بدین معناست که قبل از برداشتن گوشی تلفن و تماس با مشتریِ خود، بدانید با چه کسی می خواهید صحبت کنید؟ وی چه خواسته ای از شما خواهد داشت و شما چگونه می توانید به او کمک کنید؟

4- پس از اینکه اطلاعات موردنیاز را در اختیار سرنخ فروشتان قرار دادید، راه ها و کانال های ارتباطی مختلفی را برای ارتباط با وی باز بگذارید. اگر شما بتوانید فرصتی برای ارتباط دوباره با سرنخ فروشتان بیابید، احتمال خرید وی بسیار بیشتر خواهد شد.


5- فراموش نکنید که شما باید به سرنخ فروش تان در تصمیم گیری برای خرید کمک کنید و وظیفه شما فروش محصول به وی نیست. کمک کنید. تلاش برای فروش محصول یا خدمات به مشتریان به هر قیمتی، می تواند در مدت زمان کوتاهی مشتریان بالقوه شما را دور کند.

رویکرد بازاریابی ربایشی با روانشناسی انسان نیز متناسب است. در حقیقت وظیفه بشریت کمک به یکدیگر است و این بدین معناست که اگر به کسی کمک کردید، آن شخص احساس می کند وی نیز باید به شما کمک کند. هنگامی که اولین تماس شما به منظور کمک به وی و ارائه راهنمایی های مورد نیاز است می توانید انتظار داشته باشید که در مراحل بعدی این تماس به فروش بیشتر منجر شود. تنها کافیست که صبور باشید و روابط سازنده ای را با سرنخ های فروش خود برقرارنمایید.
دانشی که امروزه در دسترس افراد است بسیار وسیع است، موفقیت در آینده به ارائه راهکارهای مفید و سازنده بر می گردد و نه تلاش برای فروش هرچه بیشتر. پس اطمینان حاصل کنید که استراتژی فروش خود را در جهت حفظ برتری از رقبای کسب و کار خود تنظیم کرده اید.
منبع:
marketingdonut

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top