caseblog

10 نکته برای بازاریابی تلفنی و کشف سرنخ فروش

04 تیر 1398

04 تیر 1398

10 نکته برای بازاریابی تلفنی و کشف سرنخ فروش

چشم انداز سرنخ هایی که قبلا با آن ها تماس نداشته اید و تبدیل کردن آنان به مشتریان دشوار است. پس چطور با یک سرنخ رفتار کنید تا بهترین شانس فروش را داشته باشید؟

1. یافتن اطلاعات خوب: این اطلاعات مربوط به نام و نام خانوادگی، عنوان شغلی، آدرس ایمیل و یا شماره تلفن است که می تواند شما را به تصمیم گیرنده مناسب در سازمان هدف، هدایت کند. راه های متعددی برای یافتن آن ها وجود دارد، از جمله جستجوی بانک های تجاری، حضور در نمایشگاه ها یا خرید لیست های مرتبط و قانونی است. بهتر است که اطلاعات با مشخصات مشتری شما منطبق باشند، زیرا شانس بیشتری برای تبدیل آن ها از سرنخ به مشتری دارید.

2. قانون را رعایت کنید: اگر شما هر گونه اطلاعات شخصی در مورد مشتریان، مانند نام و آدرس را در اختیار دارید، باید قانون حفاظت از داده ها را رعایت کنید.

3. یک هدف روشن داشته باشید: هنگام برقراری تماس با مشتری، باید آن چه را که می خواهید به دست بیاورید روشن کنید. گاهی ممکن است هدف، فروش فوری نباشد، اما می تواند فرصتی برای ارائه یک داستان، ارسال یک بروشور یا ارائه یک امتیاز باشد.

4. محتوای پیام را تحلیل کنید: هنگام برقراری تماس های سرد با سرنخ فروش، داشتن لیستی از پیام های کلیدی می تواند مفید باشد. مطلبی که می خواهید ارائه کنید را پیش از تماس یادداشت کنید.

5. آموزش کارکنان را فراموش نکنید: کارکنانی که با مشتریان تماس های سرد برقرار می کنند باید به درستی آموزش دیده باشند. مهم تر از همه، آن ها باید با محصول یا خدماتی که به فروش می رسد کاملاً آشنا باشند.

 

 

6. شروع آرامی داشته باشید: تماس با مشتری را در یک فضای آرام شروع کنید و همیشه اول خودتان را معرفی کنید، اطمینان حاصل کنید که با فرد مناسب صحبت می کنید. زمان درست را برای تماس گرفتن انتخاب کنید. روزهای تعطیل فرصت مناسبی برای تبلیغات و تماس تبلیغاتی نیست.

7. بر روی مشتری تمرکز کنید: در مورد نیازها و مسائلی که مشتریان با آن ها روبرو هستند، بپرسید. به دقت پاسخ خود را بشنوید و سپس توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما به آن ها کمک می کند.

8. از کانال های ارتباطی مختلف استفاده کنید: اگر سرنخ فروش موافقت کند، می توانید با فرستادن ایمیل، پیام های متنی، جزوه و همچنین استفاده از رسانه های اجتماعی با آن ها مرتبط شوید. اما به یاد داشته باشید که کسب و کار در مورد ایجاد روابط است، معمولا بهتر است در گام اول چهره به چهره باشد و گام دوم تلفنی.

9. پیگیر باشید: اطمینان حاصل کنید که هر تعهدی را که در تماس اولیه خود قول داده اید، انجام می شود، حتی اگر یک سال از آن گذشته باشد.

10. نتایج را ارزیابی کنید: روش های جذب سرنخ را ثبت کنید و نتیجه پیگیری هر روش را بررسی کنید تا بهترین آن انتخاب شود. نرخ تبدیل را محاسبه و ارزیابی کنید. در نهایت، روش های مختلف و نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید تا دریابید که کدام نوع رویکرد سبب موفقیت بیشتر شما می شود.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top