caseblog

بازاریابی موبایلی با QRکدها

18 آبان 1398

18 آبان 1398

بازاریابی موبایلی با QRکدها

 

- کدهایQR چیست؟

QR کدها یا همان کدهای پاسخ سریع (Quick Response) کدهایی دو بعدی هستند که از طریق دوربین گوشی‌ها خوانده می‌شوند. ایده این کدها برای اولین بار در سال 1994 در ژاپن مطرح شد و محبوبیت آن‌ها به طور فزاینده‌ای در جهان قابل گسترش است.

 

- کدهای QR چه کاری انجام می‌دهند؟

وقتی که دوربین یک کاربر از QR کد عکس می‌گیرد، او مستقیم به صفحه یک‌ وب‌سایت منتقل می‌شود و قادر است اطلاعات محصول/ سرویس، ساعات کار فروشگاه، پیشنهادهای تبلیغاتی و یا حتی آدرس صفحات اجتماعی فروشگاه همچون فیس بوک را ببیند. QR کدها را می‌توان بر روی بسته‌بندی محصولات، ویترین فروشگاه‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی، صفحات روزنامه و یا حتی پوشاک همچون تی‌شرت های تبلیغاتی چاپ کرد.

 

- چرا استفاده ازQRکدها برای مشاغل ضروری است؟

QR‌ کدها یک فرصت بازاریابی خارق‌العاده برای کسب‌وکارها است. از آن‌جا که امروزه اکثر مردم دارای تلفن همراه هوشمند هستند، انتظار دارند تا در کسری از ثانیه به اطلاعات مدنظرشان دسترسی پیدا کنند، بنابراین این شانس بزرگی برای صاحبان کسب‌وکارها است تا خواسته این افراد را به بهترین شکل برای آنان عملی کنند.

 

 

- استفاده از QRکدها تا چه میزان آسان است؟

استفاده از QRکدها برای مصرف‌کننده بسیار سریع و آسان هستند. برای کسب‌وکارها بسیار راحت و گاهی رایگان راه‌اندازی می‌شوند. نتایج به راحتی قابل ردیابی است، همچنین به راحتی می‌توان با توجه به آنچه بهترین عملکرد را دارد استراتژی بازاریابی کسب و کار را تنظیم کرد.

 

- آیا می‌توان با استفاده از QRکد ایده‌های بازاریابی جدیدی را پیشنهاد کرد؟

می‌توان از QRکدها برای هدایت افراد به بخش نظرات مشتریان استفاده کرد، همچنین می‌توان از این ویژگی برای تشویق مشتریان به بازدید از صفحه جوایز عضویت در خبرنامه نیز بهره‌مند شد. در حقیقت QRکدها تنها مخصوص خرده فروشی‌ها نیستند، می‌توان با استفاده از کارت ویزیت کسب‌وکار، مشتریان را به وب‎سایت انتقال داد.


- چگونه می‌توان کمپین QR کد تشکیل داد؟

برای دسترسی به بهترین نتیجه، بازدیدکنندگان را به یک صفحه فرود سفارشی سازی شده هدایت کنید. بازدیدکنندگان این صفحه قطعا QR کد شما را از طریق گوشی تلفنشان اسکن کرده‌اند، پس حتما اطمینان حاصل کنید که صفحه فرودتان (landing Page) با موبایل سازگار (Mobile Friendly)باشد، بدین منظور از سرعت بارگذاری صفحه غافل نشوید و همچنین دقت کنید که اطلاعات مهم همچون اطلاعات تماس در قسمت بالای صفحه قرار گیرند تا بازدیدکنندگان قادر باشند به سرعت با شما تماس برقرار کنند.

پس از طراحی صفحه فرود، باید یک QRکد برای آن طراحی کنید. تولید آن ساده است – سرویس‌های مخفف‌سازی URL مثل bit.ly یا goo.gl به شما امکان می‌دهد یک کد از هر آدرس صفحه وب ایجاد کنید (معمولاً توسط اضافه کردن یک "QR" به انتهای URL کوتاه شده).

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top