اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی موثر

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی موثر

اهمیت و نقش شبکه های اجتماعی در رونق کسب و کارهای مختلف امروزه بر کسی پوشیده نیست.

در این مقاله کوتاه سعی شده است تا از دیدگاه های مختلف اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی به صورت خلاصه بیان گردد.

شبکه های اجتماعی راهی آسان برای شناخت مخاطبین

شناخت مخاطب، کلید موفقیت برای هر کسب و کار و صنعتی می باشد. شبکه های اجتماعی این امکان را فراهم می کنند تا شناخت مخاطبان به راحتی انجام شود. با شبکه هایی مانند فیس بوک می توان به راحتی زبان رایج مخاطبان در شبکه های اجتماعی را متوجه شد. همچنین سن و جنسیت افراد مشخص است. این اطلاعات می تواند در تهیه و پیشنهادات کالا به مخاطبان مورد هدف کمک کند.

برقراری ارتباط با مخاطبان هدف

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر به شما اجازه برقراری ارتباط صحیح را با مخاطب هدف می دهند. به عنوان نمونه، هدف قرار دادن مکان های جغرافیایی یک روش موثر برای ارسال پیام به مخاطبان خاص و یا جمعیتی بر اساس مکان جغرافیایی است. بنابراین شما می توانید با توجه به محل سکونت ، سن، جنسیت و علاقمندی ها و تحصیلات هر فرد مجموعه هدف خود را مشخص کنید.

یافتن مشتری های جدید و گسترش مخاطبان خود

شبکه های اجتماعی امکان برقراری ارتباط با مشتری های جدید و بالقوه را ایجاد می کنند که به راحتی با ارسال پیام به آن ها می توانید جذبشان کرده و به عنوان مشتری همیشگی نگه دارید.

امکان دریافت بازخورد فوری از دیدگاه مشتری

در واقع شبکه های اجتماعی دسترسی سریع به بازخورد مثبت و یا منفی از دیدگاه مشتری را در هر کسب و کاری امکانپذیر کرده اند. به عنوان مثال: اگر شما محصول جدیدی را ارائه کردید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتید خیلی سریع متوجه بازخورد آن خواهید شد و از اینکه مشتریان چه فکری در مورد آن محصول می کنند آگاهی پیدا می کنید. راه دیگر برای شناخت دیدگاه مشتری از طریق شبکه های اجتماعی، آگاهی از چگونگی استفاده مشتری از محصول می باشد. اغلب نام تجاری محصول دیدگاه اولیه و اصلی مشتری را می سازد. بنابراین نام تجاری بسیار مهم است.

کسب اطلاعات از بازار و جلو افتادن از رقبای خود

با رصد شبکه های اجتماعی می توانید اطلاعات کلیدی از رقبای خود را بدست آورید و از این طریق اطلاعات بازار خود را بهبود بخشید. این شیوه باعث می شود تا شما در تصمیم گیری های مربوط به استراتژی های کسب و کار خود از رقبای خود پیشی بگیرید.

افزایش ترافیک وب سایت و رتبه بندی جستجو

یکی از بهترین مزایای شبکه های اجتماعی برای کسب و کار استفاده از آن به منظور افزایش ترافیک وب سایت می باشد. شبکه های اجتماعی علاوه بر ایجاد ارتباط مستقیم افراد با وب سایت موجب اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی می شوند و این باعث افزایش رتبه بندی در نتایج جستجو خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن محتوای ساده تر و سریع تر

در گذشته، بازاریابان با چالش تضمین رسیدن محتوا در کوتاه ترین زمان به دست مشتری مواجه بودند اما امروزه با کمک شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری محتوا خیلی آسان تر و سریع تر انجام می شود. اما به خاطر داشته باشید که جذب مشتری با اشتراک گذاری محتوای صحیح به گونه ای که هم سو با نام تجاری و علاقه مندی های مخاطبان باشد امکان پذیر خواهد بود.

صرفه جویی در هزینه های مصرفی

در هر کسب و کاری، شبکه های اجتماعی یک راه آسان برای تولید درآمد محسوب می شوند.

ایجاد رابطه و گفتگو با مخاطبان

با ایجاد رابطه با مشتریان می توان آن ها را جذب کرد و به عنوان مشتری بالقوه خود نگه داشت در واقع گفت و گو با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی انجام شود.

گسترش نام تجاری

شبکه های اجتماعی به شما اجازه می دهد تا نام تجاری خود را با حداقل هزینه توسعه دهید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top