اینستاگرام؛ شبکه اجتماعی طوفانی

اینستاگرام؛ شبکه اجتماعی طوفانی

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که با رشد طوفانی خود در سال های اخیر، دنیا را فرا گرفته است. اینستاگرام که اولین بار به عنوان نرم افزار ویرایش عکس در اکتبر 2010 راه اندازی شد، اکنون بیش از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. فیس بوک (Facebook) در سال 2012 اینستاگرام را خریداری کرد. از آن زمان همواره ویژگی ها و امکانات جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه می شود تا در میدان رقابت با حریفان خود مانند اسنپ چت (Snapchat) پیشتاز باشد.

اینستاگرام رسانه بصری است که کاربران آن می توانند عکس ها و فیلم های جالب خود را به اشتراک بگذارند. کسب وکارها و برند های زیادی از اینستاگرام برای نمایش و تبلیغ محصولاتشان و همچنین نمایش فضای داخل محیط کارشان استفاده می کنند. و با این کار به دنبال ایجاد رابطه با مشتریان احتمالی و افراد شناخته شده و تاثیرگزار در رسانه های اجتماعی (influencer) می باشند.

حساب های کاربری تجاری (Business accounts)

حساب های کاربری تجاری در اینستاگرام این فرصت را برای کسب و کارها فراهم می کند تا با پرداخت هزینه، محتوای تبلیغاتی شان در نیوز فید (newsfeed) مخاطب هدف آن ها قرار دهد. همچنین حساب های تجاری اطلاعات تحلیلی ساده ای را در اختیار قرار می دهند که از طریق آن می توان نحوه عملکرد محتوا را بررسی نمود. علاوه بر این حساب ها تجاری دارای دکمه تماس (Contact) و تگ موقعیت (location tag) با قابلیت تبدیل به لینک هستند.

با اینستاگرام بر مشتریان تاثیرگزار باشید.

ویژگی که اینستاگرام را منحصر به فرد می کند وجود فیلترها و ابزار ویرایش عکس زیاد و متنوع است که در اختیار کاربران خود می گذارد. آن ها می توانند با استفاده از این ابزار به عکس های خود جلوه ها خاص و زیبا بدهند. همین ویژگی باعث محبوبیت زیاد این رسانه اجتماعی بین مردم شده است. اینستاگرام برای خلاقیت و نوآوری ارزش قائل است؛ عکس های جذاب، غیرمعمولی و خاص شانس بیشتری برای دیده شدن نسبت به عکس های معمولی و نه چندان جذاب خواهند داشت.

کاربران اینستاگرام عکس ها و فیلم های یکدیگر را در لیست تازه های (NewsFeed) خود می بینند. پس مهم است که محتوای تولیدی خاص، و از دیگران متمایز باشد. به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک رسانه بصری خلاق است. سعی کنید از طرح های خلاقانه و خاص برای محتوای تبلیغاتی خود استفاده کنید. به طور مثال می توانید عکسی از محصول جدیدتان نمایش دهید که از زاویه غیرمعمول گرفته شده است.

استراتژی اینستاگرام

با اینکه ارسال عکس از هر چیزی و با هر موضوعی ساده تر به نظر می آید اما اگر طرح و تم خاصی را در همه پست هایتان رعایت کنید، اینستاگرام واکنش بهتری به صفحه شما نشان خواهد داد. مثلا می توانید تنها از محتوایی استفاده کنید که به محصولات شما و نوع کسب وکارتان مرتبط اند. برخی از برند ها از فیلترها، رنگ ها و طرح های خاصی در تولید محتوای اینستاگرامی شان استفاده می کنند. به این ترتیب عکس ها یکپارچگی و هماهنگی بصری خاصی پیدا می کنند و حس خوبی به بازدید کنندگان انتقال می دهند. این خود باعث جذب دنبال کننده های بیشتر می شود. توصیه می شود که برای حساب اینستاگرام خود برنامه ریزی و استراتژی خاص تدوین کنید و از ارسال محتوایی که در سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، بر روی اینستاگرام خودداری کنید.

حضور خود را در اینستاگرام پر رنگ کنید.

برای حضور تاثیرگذار در اینستاگرام باید کاری بیشتر از ارسال عکس و فیلم انجام دهید. مثلا دنبال کردن افرادی که زمینه کاری مشابه شما دارند ایده خوبی است. مخصوصا آن هایی که فعالیت منظم در اینستاگرام دارند و محتوای مشابه شما تولید می کنند. برای مثال اگر شما صاحب یک کافی شاپ هستید، بهتر است کسانی را دنبال کنید که در اینستاگرام از علاقه شان به قهوه و امثال آن محتوا به اشتراک می گذارند. لازم است تا با سایر کاربران تعامل (Engagement) داشته باشید؛ روی پست هایشان نظر (Comment) بدهید و به نظرات دیگران بر پست های خودتان پاسخ بدهید.

هشتگ ها نقش اساسی در افزایش تعداد دنبال کنندگان دارند. در حالی که استفاده زیاد از هشتگ در سایر شبکه های اجتماعی از جذابیت پست ها می کاهد، اینستاگرام به کاربران خود این اجازه را می دهد که در محتوای خود تا 30 عدد هشتگ استفاده کنند. بیشتر کاربران هشتگ های خود را در قسمت نظرات قرار می دهند تا مشتری را از خواندن متن (Caption) پست باز ندارد.

توصیه می شود که در قسمت جست و جو (Search) اینستاگرام راجع به هشتگ های مرتبط با زمینه کاریتان تحقیق کنید تا بفهمید که مخاطبین هدف شما در کسب و کارتان از چه محصولاتی استفاده می کنند. با جست و جوی ساده در اینستاگرام، به راحتی می توانید بفهمید که یک هشتگ چند بار استفاده شده است.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top