چگونه در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشیم

چگونه در شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشیم

شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین امکان ارتباط با مشتری را برای کسب و کار های کوچک ایجاد می کنند. حساب کاربری (Profile) شما اولین چیزی است که مخاطبان جدید می بینند پس باید به صورت تاثیرگذار طراحی شود.

برای داشتن حساب کاربری جذاب باید در شبکه اجتماعی مورد نظر تحقیق کنید و نگاهی به سایر حساب های کاربری بیاندازید. در مورد آنها دقت کنید که نقاط قوت و ضعفشان کدام است؟ کدام یک از آن حساب ها به نظر جذاب می آیند و کدامشان شما را دفع می کنند؟ مخاطب هدف شما کیست؟ همواره می توانید از دیگران یاد بگیرید.

برخورد اول مخاطب با حساب کاربری شما خیلی مهم است. پروفایل شما باید شرکتتان را پویا و زنده جلوه دهد. داشته ها و دست آورد های خود را به نمایش بگذارید. ارزش هایتان را بیان کرده و با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید. برای راهنمایی و ایده گرفتن پروفایل های دیگر را بررسی کنید.

نکات ابتدایی و کلیدی وجود دارند که حتما باید رعایت شوند؛ نام کاربری خود را گونه ای انتخاب کنید که شانس جست و جو شدن زیادی داشته باشد (پیچیده و غیرمعمول نباشد). نوع کسب و کار، خدمات و محصولات تان را به طور واضح و روشن به مخاطب معرفی کنید. حتما یک لینک دسترسی به وب سایت تان در پروفایل خود قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که راه های ارتباطی بین مشتری و شما درج شده اند.

لحن مناسبی برای ادبیات تان انتخاب کنید. مثلا لحن طنز در شبکه اجتماعی کسب و کار محوری مانند لینکدین مناسب نیست. و همچنین لحن خیلی جدی در شبکه اجتماعی صمیمی تری مانند فیس بوک. در هر شبکه اجتماعی که فعالیت می کنید، پروفایل شما باید همواره ارزش ها و دست آورد های برند تان را متناسب با فضا و نوع مخاطب آن شبکه پوشش دهد.

مشتریان خود را ترغیب کنید تا رضایتمندی و حس خوبشان را نسبت به محصولات شما بیان کنند. بازتاب اینگونه نظرات تاثیر مثبت در فعالیت مجازی شما خواهد داشت. حداقل یک دستاورد مهم در زمینه کاری خود را معرفی کنید. مخاطبان دوست دارند بدانند شما چقدر معتبر هستید.

برای برندتان شخصیت سازی کنید. نیازی نیست که حتما خشک و رسمی باشید. به مخاطب نشان دهید که هستید و به چه چیز باور دارید. می توانید فعالیت های خارج از حیطه کاری خود را نیز به شرطی که مرتبط و جذاب باشند به اشتراک بگذارید.

از تصاویر غافل نشوید. ارزشش را دارد که برای عکس هایی که در شبکه های اجتماعی تان پست می کنید، یک عکاس یا گرافیست حرفه ای استخدام کنید. همچنین شرکت ها معمولا دارای لوگوی مخصوص هستند. اگر صاحب کسب و کار کوچک هستید می توانید چهره انسانی تجارتتان را نمایش دهید.

از کار کردن روی برندتان غافل نمانید. اکثر شبکه های اجتماعی امکاناتی برای تغییر رنگ و یا افزودن تصاویر زمینه در اختیار قرار می دهند. اما مراقب باشید که از این امکانات به میزان لازم و در جهت تثبیت و ترویج برندتان استفاده کنید و هیچگاه زیاده روی نکنید.

از کلمات و عبارات کلیدی و مرتبط در متون تبلیغاتی خود استفاده کنید. به این ترتیب افرادی که کلمات مورد نظر را جست و جو می کنند شانس بیشتر برای رسیدن به صفحه شما خواهند داشت. از متون تحلیلی طولانی و توضیحاتی که حوصله خواننده را سر می برند پرهیز کنید. در عوض بر روی ارزش ها و نقاط قوتتان متمرکز شوید.

خسته کننده و ملال آور نباشید. از متن های طولانی راجع به زمینه کاری تان و از توصیفات زیاد و پر جزئیات از سابقه شرکت تان بپرهیزید.

صفحه تان تازه نگه دارید. آن را به طور مداوم به روزرسانی کنید. اگر تغییراتی در روند و هدف گذاری برندتان ایجاد شد می توانید یک داستان موفقیت برند خوب خلق کنید. اگر مخاطب ببیند که شما فعالیت مستمر دارید برای برقراری ارتباط با شما ترغیب خواهد شد.

هرگز از حساب کاربری خود برای فروش به افراد استفاده نکنید. این باعث ریزش مخاطب شما خواهد شد. از راه های دیگری برای تبلیغ کالا استفاده نمایید. فراموش نکنید که هدف صفحه کاربری ایجاد انگیزه برای مخاطب است تا با شما ارتباط برقرار کند نه با کسب و کارتان.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top