روش تقویت مکالمه در بازاریابی

روش تقویت مکالمه در بازاریابی

صدا ترکیبی از احساس و زیرکی است و اثربخشی خود را با ترکیب این دو نشان می دهد. صفحات پاورپوینت هرگز قادر به انتقال چنین اثربخشی نمی باشد. در نظر داشته باشید هرچه توضیحات شما در ارتباط با محصولتان پیچیده تر و سطح بالاتر و مخاطب شما باسوادتر باشد، صدای شما به درجه بندی های دقیق تری نیاز دارد.

صدا در بازاریابی به طرز خارق العاده ای می تواند از پس چالش های برقراری ارتباط برآید. چون صدا قابل انعطاف ترین ابزار قانع کردن و تحت تاثیر قرار دادن دیگران است. پس یاد بگیرید گرم و روان حرف بزنید!

تکنیک هایی برای اینکه سخنگویی پویا باشید!

۱. تنفس مناسب

نفس گیری در حرف زدن با نفس کشیدن عادی متفاوت است زیرا موقع حرف زدن به نفس های عمیق تر و کنترل شده تری نیاز دارید . تمرین اصلی برای بهبود آن تمرین تنفس دیافراگمی یا شکمی است. برای این کار باید بگذارید شکمتان موقع تو و بیرون دادن هوا، بالا و پایین برود نه سینه و شانه هایتان. با این کار ذخیره هوایی ایجاد می کنید که به خوبی از صدایتان حمایت کرده و باعث قوی تر شدن آن می شود.

۲. تغییر تن صدا

که این کاملا متضاد حرف زدن «یکنواخت» است. وقتی درمورد موضوعی مورد علاقه مان صحبت می کنیم، صدایمان زیر و بم پیدا می کند ، در عوض در موقعیت های پرفشار تن صدایمان صاف و یکنواخت می شود که این عامل مهمی در از دست دادن توجه شنوندگان است چون ساختار گوش به گونه ای است که به تغییرات تن صدا واکنش می دهد نه به یکنواختی آن. پس هر چه زودتر روی این مسئله کار کنید تا با این روش شنوندگان شما بیشتر به حرف هایتان توجه نشان دهند.

۳. تقویت قدرت صدا

علاوه بر محتوای صحبت شما در یک جلسه مشاوره، مهارت های صدایی شما نیز حائز اهمیت است. برای اینکه شنوندگان را به همان نقطه ای که مد نظرتان است، هدایت کنید می بایست از تمام توان و امکانات بهره ببرید. صدای شما یکی از ابزارهای مهم برای کمک به شماست. صدا با کمک تنفس دیافراگمی انعکاس قوی تری پیدا می کند. برای برای رسیدن به چنین قدرت انعکاسی هرگز تلاش نکنید بلندتر صحبت کنید زیرا صدا به شکل ناخوشایندی تغییرمی کند. درعوض، انرژی صدایتان را بالاتر ببرید.

۴. همراهی و همدلی

هر سخنگویی باید نسبت به شنونده های خود حس همراهی و همدلی داشته باشد. برای اینکار باید درمورد موضوع بحث کاملاً با احساس و الهام بخش صحبت کنید . همچنین باید شنوندگان خود را نیز بشنوید! شنونده شماست که با شما حرف می زند، آیا صدایش را می شنوید؟ پس به آنها نشان دهید که احساس شان را نسبت به نحوه حرف زدنتان با آنها می فهمید و به سوالاتشان پاسخ می دهید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top