11 نکته برای حضور موثر در فضای آنلاین

11 نکته برای حضور موثر در فضای آنلاین

ضرورت حضور و فعالیت کسب و کارها در فضای آنلاین، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در واقع کسب و کاری که اینترنت را در استراتژی های بازاریابی و فروش خود جدی نمی گیرد، احتمال عقب افتادن از رقبا و شکستش بالا است. اما در کنار همه مزایایی که فضای مجازی برای کسب و کارها به ارمغان می آورد، چالش هایی نیز می تواند ایجاد کند. در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چطور فعالیت های آنلاین خود را مدیریت کنید.

  1. همواره از بیرون حضور و فعالیت های خود را در فضای مجازی رصد کنید. مواردی مثل نحوه نمود کسب و کارتان برای مخاطبان را ارزیابی کنید. روش های جستجو برای مشتریان جدید، تأمین کنندگان و سایر مخاطبین خود را به صورت آنلاین ببینید. برای این کار لازم است تا وب سایت ها و پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را با یک برنامه زمانی منظم بررسی کنید.

  2. مخاطبین خود را که در برنامه های بازاریابی تان قصد برقراری ارتباط با آن ها دارید مورد مطالعه قرار دهید. مثلا علایق، ترجیحات و عادت های آنلاین شان را بررسی کنید. یا ببینید که آن ها بیشتر در کدام شبکه های اجتماعی حضور دارند و بیشتر از کدام وب سایت ها استفاده می کنند. همچنین نحوه فعالیت آن ها را در شبکه های اجتماعی مورد ارزیابی قرار دهید.

  3. به موقعیت خود در اینترنت توجه کنید. در نتایج جست و جو چه رتبه ای دارید؟ آیا در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مورد استفاده توسط بازار هدف خود حضور دارید؟

  4. در شبکه های اجتماعی معتبر مانند Twitter, Linkedin, Facebook, Instagram برای کسب و کار خود یک پروفایل ایجاد کنید. با تولید محتوای با کیفیت در قالب مقالات وبلاگ سایت، توییت ها و پست های اینستاگرامی، با مشتریان خود ارتباط موثر داشته باشید. از "فروش سخت" اجتناب کنید و ایجاد رابطه پایدار با مشتری اولویت اصلی تان باشد.

حضور موثر در فضای آنلاین برای رشد کسب و کار مهم است
  1. وب سایت خود را همواره بررسی و به روز رسانی کنید. آیا وب سایت شما بازدهی لازم را دارد؟ آیا به درستی کسب و کار شما را معرفی می کند؟ آیا برای استفاده کاربران، جذاب و آسان است؟ آیا می توان آن را به خوبی در هر دستگاه متصل به اینترنت مشاهده کرد؟

  2. از استراتژی های تبلیغاتی آنلاین استفاده کنید. مانند تبلیغات پرداخت برای هر کلیک (CPC). فعالیت های تبلیغاتی آنلاین خود را به گونه ای مدیریت کنید که در آگهی های آنلاین و ترافیک وب سایت شما موثر واقع شوند.

  3. استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بازنگری کنید. آیا ایمیل های شما در زمان مناسب، با محتوای مناسب و برای مخاطبین مناسب ارسال می شوند؟

  4. در نظر بگیرید که آیا محصول یا خدمات شما برای فروش مستقیم آنلاین مناسب است یا خیر. در صورت لزوم، یک استراتژی تجارت الکترونیک قوی ایجاد کنید.

  5. بررسی کنید که آیا وب سایت شما می تواند خدمات و پشتیبانی مورد نیاز را به مشتریان ارائه دهد؟ کیفیت این خدمات چگونه است؟ مواردی مانند زمان تحویل، لیست محصولات و قیمت ها، سوالات متداول و تامین کنندگان محلی را در سایت خود قرار دهید.

  6. اینترنت از بهترین منابع برای تحقیقات بازار است. با جست و جوی هدفمند و اصولی می توانید اطلاعات مفیدی در مورد مشتریان، تأمین کنندگان، نوآوری های جدید در زمینه کاری شما و روند بازار و قیمت ها به دست آورید.

  7. به طور مداوم اثربخشی و روند فعالیت های آنلاین خود را ارزیابی نمایید. برای این کار می توانید از ابزار و فناوری های به روز استفاده کنید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top