صدای برند چیست؟

صدای برند چیست؟

شاید در مطالعه‌های خود در زمینه برندینگ، به اصطلاح صدای برند برخورد کرده باشید. اما این مفهوم دقیقاً چه معنایی دارد؟ آیا نام تجاری شما صحبت می‌کند و صدای مستقلی از خود دارد؟ آیا برند یک شخصیت محسوب می‌شود؟ این شخصیت چگونه دیده می‌شود؟ آیا برند شما یک شخصیت جدی دارد و یا مثل یک کودک بازیگوش است؟

پاسخ این سؤالات به مخاطبان و مشتریان شما بستگی دارد که چگونه با برند شما ارتباط برقرار کرده‌اند. به همین منظور برند شما باید یک صدای مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد. تا هرجایی که المانی از برندتان را دیدند به‌سرعت نام تجاری شما در ذهنشان نقش ببندد.

مفهوم کلی صدای برند

صدای برند بخشی از برند شناخته می‌شود. این مفهوم زمانی که قرار است از برند شما تولید محتوا صورت بگیرد بیشتر خود را نشان می‌دهد. درواقع می‌توان گفت که صدای برند تمام المان‌هایی است که مشتری و مخاطب با دیدن آن به یاد نام تجاری شما بیفتد. به‌طور مثال می‌توان به رنگ یا فونت استفاده‌شده در بیلبوردها اشاره کرد.

مثال دیگری از صدای برند را می‌توان در گوشی‌های تلفن همراه دید. حتماً آهنگ صداهای نوکیا (زنگ تلفن) را به یاد داشته باشید. Ringtone این شرکت و سایر شرکت‌های تولید گوشی تلفن همراه دارای آهنگ مخصوص و منحصر به برند خود بود. اگر در خیابان راه می‌رفتید و این صدا را می‌شنیدید به‌سرعت نام تجاری نوکیا در ذهنتان نقش می‌بست.

صدای برند بخشی از برند شناخته می شود

این مفهوم غالباً از دید کسب‌وکارهای نوپا و یا تازه تأسیس جا می‌ماند و این اتفاق اصلاً خوب نیست. اگر در ابتدای راه ساخت برند خود هستید لازم است از همان ابتدا گام‌ها را به‌درستی بردارید تا در نیمه‌راه مجبور به اصلاحات و تغییراتی که عموماً باعث ریزش مخاطبان می‌شود، نشوید.

صدای برند تنها ماهیت صوتی ندارد!

این کلمه در ابتدا تنها صدا را در ذهن تداعی می‌کند. اما این مفهوم گسترده‌تر بوده و درباره شخصیت و هویت برند صحبت می‌کند. صدای برند از طریق موارد زیر می‌تواند برای مشتری قابل‌درک باشد:

تماس تلفنی ارسال نامه یا ایمیل رسانه‌های اجتماعی استفاده درست از ترکیب‌های رنگی و متنی در رسانه‌ها و آگهی‌نماها سایر منابع ارتباطی

چرا صدای برند برای کسب‌وکارها مهم است؟

صدای برند به عنوان وجه انسانی نام تجاری شما، با مخاطب و مشتری ارتباط برقرار می کند. این مورد به شما کمک می کند در فضای تخصصی و حوزه کاری خود، از سایرین متمایز شوید. مثلاً در صنعت دکوراسیون داخلی، می‌دانیم که برندهای مختلفی مشغول به فعالیت‌اند. در این بازار برندی می‌تواند موفق عمل کند، که توانسته باشد ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کرده باشد.

بنابراین در استراتژی‌هایی که برای برندسازی خود انتخاب می‌کنید، حتماً این مورد را در نظر داشته باشید.

به آوانک بپیوندید
Share
تندیس طلائی رهبری
نشان عالی رضایت مندی مشتری

استفاده از مطالب سايت آوانک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت متعلق به نرم افزاری آموت می‌باشد.

شرکای تجاری شرکت توسعه ارتباط و خدمات طلائی خاورمیانه و شرکای تجاری شرکت مخابرات ایران
مجوز شماره 735/8420726 شرکت مخابرات ایران
Top