آوانک

نحوه پیام دادن در واتساپ

نحوه پیام دادن در واتساپ
فهرست محتوا

آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ (بدون ذخیره شماره)

نحوه پیام دادن در واتساپ بدون ذخیره شماره بسیار کار ساده‌ای است که در این مطلب آن را آموزش داده‌ام. همچنین آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ را توضیح می‌دهم.

واتساپ – یا بهتر بگویم واتس‌اپ – یکی از اپلیکیشن‌ها یا برنامه‌های پیام‌رسان معروف است که در سال ۲۰۰۹ توسط برایان اکتون (Brian Acton) و جن کوم (Jan Koum) پایه‌گذاری شد. هدف این دو نفر، ساختن یک برنامه‌ی جایگزین برای پیامک (SMS) بود که کاربران بتوانند از طریق آن به همان سادگی و سهولت، پیام ارسال کنند.

با توجه به وضعیت این اپلیکیشن، می‌توانیم بگوییم که این دو نفر خیلی خوب به هدف خود رسیدند. البته آن‌ها تا سال ۲۰۱۴ مالک واتساپ بودند و از آن به بعد، فیسبوک (Facebook) با قیمت ۱۹ میلیارد دلار این محصول را خرید و در حال حاضر همچنان مالک آن است.

نام واتساپ (WhatsApp)، نوعی بازی با عبارت «?What’s up» به معنی «چه خبر؟» است. عبارتی که هنگام ملاقات به زبان می‌آوریم. با این تاریخچه‌ی کوچک، برویم به سراغ نحوه پیام دادن در واتساپ بدون ذخیره شماره و به‌صورت ناشناس.

آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ

آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ

حال که از نظر تکنیکی در حال آموزش استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم، اجازه دهید یک مسئله را شفاف کنم. به دنبال نحوه پیام دادن در واتساپ بدون استفاده از شماره نباشید. این کار از نظر تکنیکی غیرممکن است زیرا برنامه‌ی واتساپ کاربران را بر اساس شماره تلفن‌شان می‌شناسد. یعنی اگر شماره تلفنی درکار نباشد، کاربری هم درکار نخواهد بود.

بنابراین زمانی که صحبت از ارسال پیام ناشناس در واتساپ می‌کنیم، منظورمان استفاده از یک خط تلفن دیگر (غیر از خط واقعی خودمان) است. برای ارسال پیام ناشناس در واتساپ ۵ راه وجود دارد:

استفاده از خط ثابت

یکی از راه‌های ارسال پیام ناشناس در واتساپ، استفاده از یک خط ثابت به‌جای خط همراه است. برای این کار باید از آپشن دریافت رمز پویا از طریق تماس اقدام کنید:

  • اپلیکیشن واتساپ را در گوشی موبایل خود نصب کنید.
  • وارد اپلیکیشن شده و شماره تلفن ثابت را وارد کنید.
  • صبر کنید تا دریافت کد تایید توسط پیامک ناموفق شود. این مرحله ممکن است ۵ دقیقه‌ای طول بکشد.
  • بعد از ناموفق شدن ارسال کد تایید با پیامک، یک گزینه برای دریافت کد از طریق تماس تلفنی باید ظاهر شود. آن را انتخاب کنید.
  • به تماس تلفنی پاسخ دهید و کد را در اپلیکیشن وارد کنید.

به همین راحتی، شما صاحب یک حساب واتساپ با خط تلفن ثابت هستید.

استفاده از اپلیکیشن‌های پیامک‌رسان

یک راه دیگر برای آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ، استفاده از اپلیکیشن‌های پیامک‌رسان – مثل تکست‌نو (TextNow) و تکست‌پلاس (TextPlus) – است. کار این برنامه‌ها ساختن یک شماره مجازی است تا بتوانید از طریق آن پیامک ارسال کنید. با همین شماره مجازی می‌توان حساب واتساپ ساخت:

  • واتساپ را روی تلفن همراه خود نصب کنید.
  • در اپلیکیشن پیامک‌رسان سه-نقطه بالای صفحه را لمس و شماره مجازی خود را کپی کنید.
  • وارد واتساپ شوید و این شماره مجازی را به‌عنوان شماره خود وارد کنید.
  • منتظر بمانید تا مرحله ارسال کد تایید با پیامک ناموفق شده و گزینه‌ی تایید با تماس تلفنی ظاهر شود.
  • کد تایید را با تماس تلفنی دریافت و در واتساپ وارد کنید تا حساب شما ساخته شود.

اخطار: استفاده از برنامه‌های پیامک‌رسان مثل همان ۲ گزینه که نام بردم، برای استفاده کوتاه‌مدت و مقطعی مثل نیاز به یک شماره مجازی توجیه منطقی دارد. این دست برنامه‌ها بسیار هستند و بعضا ممکن است کار نکنند. به هر حال با مسئولیت خودتان از آن‌ها بهره ببرید.

استفاده از پورتال پیام‌رسانی ناشناس در واتساپ

پورتالی به اسم واسیم (Wassame) وجود دارد که به‌صورت تخصصی برای نحوه پیام دادن در واتساپ به‌شکل ناشناس طراحی شده است. ممکن است پورتال‌های دیگری هم برای چنین اهدافی طراحی شده باشند، چراکه واتساپ برنامه‌ای با شهرت جهانی است و تقاضای ارسال پیام ناشناس قطعا آنقدر بالاست که اشخاصی برای این کار ابزار تخصصی طراحی کنند.

برای استفاده از این پورتال، اقدامات زیر را دنبال کنید:

  • نماد سمت چپ را که به شکل حباب گفت‌وگو است انتخاب کنید.
  • نوع پیام را روی «ناشناس (Anonymous)» قرار دهید. اگر حالت «اضطراری (Emergency)» را انتخاب کنید باید نام خود را وارد نمایید.
  • شماره مخاطب را با کد کشور وارد کنید.
  • گزینه Display publicly را خاموش کنید.
  • سوال امنیتی را پاسخ داده و گزینه‌ی ارسال را بزنید.

اخطار: بزرگترین عیب ارسال پیام ناشناس به این روش این است که پورتال واسیم به شما اجازه ارسال یک پیام (برای هر مخاطب) در طول روز را می‌دهد. این پورتال همچنین از سال ۲۰۱۵ به‌روزرسانی نشده و کل سیستم گاهی دچار خطا می‌شود.

استفاده از یک سیمکارت دیگر

یکی از قدیمی‌ترین و قطعی‌ترین شیوه‌های آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ، استفاده از یک سیمکارت دیگر است. چرا دردسر برنامه‌های مختلف را به جان بخرید وقتی می‌توانید یک سیمکارت دیگر تهیه کنید و خیلی راحت کار خود را راه بیندازید؟! برای این که بتوانید با یک سیمکارت دیگر، وارد اکانت واتساپ قدیمی خود بشوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • واتساپ را از روی گوشی موبایل خود پاک کنید. تمام اطلاعات جانبی و مربوط به آن را نیز پاک کنید.
  • سیمکارت را از روی گوشی بردارید و آن را داخل یک گوشی موبایل دیگر قرار دهید.
  • سیمکارت جدید را روی گوشی خود بگذارید.
  • واتساپ را دوباره نصب کنید.
  • زمانی که مرحله وارد کردن شماره رسید، شماره قدیمی خود را وارد کنید.
  • کد تایید را از روی گوشی دیگر بردارید و در گوشی تلفن خود وارد کنید.

استفاده از شماره تلفن مجازی

مشابه استفاده از اپلیکیشن‌های پیامک‌رسان، برنامه‌هایی هستند که به‌صورت تخصصی برای ساختن شماره تلفن مجازی به‌کار می‌روند. می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا بی‌نهایت شماره مجازی ایجاد کنید. یکی از این برنامه‌ها به اسم فونر (Phoner) به شما اجازه می‌دهد هر چندتا که مایل هستید، شماره مجازی بسازید (کاربرد آن در ایران مورد سنجش قرار نگرفته است).

این روش با تمام راحتی، ممکن است گاهی سخت و اذیت‌کننده باشد. ممکن است اولین تلاش‌های شما با شکست مواجه شوند، بنابراین توصیه می‌کنم این اقدامات را دنبال کنید:

  • اپلیکیشن فونر را از فروشگاه گوگل دانلود کنید.
  • از قسمت بالا سمت چپ (در اپلیکیشن) گزینه دریافت شماره اختصاصی (Get Premium number) را بزنید.
  • کشور و کد منطقه را وارد کنید.
  • وقتی به مرحله انتخاب شماره (Select Number) رسیدید دست نگه دارید.
  • واتساپ را در یک تب جداگانه باز کنید.
  • زمانی که مرحله تایید ساخت حساب واتساپ رسید، یکی از شماره‌هایی که در لیست می‌بینید انتخاب کنید و با آن تایید را انجام دهید. (نکته: ممکن است مجبور باشید چند شماره را امتحان کنید)

تقریبی برای تعداد شماره‌های امتحانی وجود ندارد اما این روش توسط چند نفر آزمایش شده و می‌توانم بگویم کمی صبر تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

با توجه به این که شرایط اینترنت در کشور ما چندان پایدار و قابل اطمینان نیست به کسب‌وکارها توصیه می‌کنم از راه‌های جایگزین برای ساختن شبکه‌ی ارتباطی و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنند. برای مثال پیامک صوتی آوانک یکی از ابزارهای خوب و بی‌حاشیه‌ی داخلی است که از طریق آن می‌توانید به‌سادگی برای طیف وسیعی از مخاطبین پیام صوتی ارسال کنید.

نحوه پیام دادن در واتساپ بدون سیو شماره

نحوه پیام دادن در واتساپ بدون سیو شماره

نحوه پیام دادن در واتساپ بدون ذخیره شماره نسبت به بخش قبلی بسیار کار ساده‌تری است. خیلی خلاصه و سریع به سراغ شرح آن برویم. ۲ حالت برای ارسال پیام بدون سیو شماره در واتساپ وجود دارد. اول زمانی که بخواهید پیام شخصی برای کسی بفرستید و دوم حالتی که بخواهید در گروه برای کسی پیام بفرستید اما مایل به ذخیره شماره طرف مقابل نباشید.

ارسال پیام شخصی بدون ذخیره شماره

تا حالا پیش آمده که مثلا بخواهید در کافی‌نت یا دفتر پیشخوان فایلی برای متصدی از طریق واتساپ ارسال کنید؟ من شخصا در این مواقع مجبور بودم شماره‌ی آنجا را ذخیره کنم تا بتوانم فایل‌ها را بفرستم. این کار منطقی نیست چون ما می‌خواهیم فقط یک بار به آن شماره پیام بفرستیم. واتساپ قابلیت جدیدی در اپلیکیشن خود قرار داده که این مسئله را حل می‌کند.

  • قابلیت جدید مثل پیام‌های ذخیره‌شده تلگرام است. یعنی شما می‌توانید در صفحه چت خودتان پیامی ذخیره کنید. در واتساپ کلمه «You» را جست‌وجو کنید.
  • شماره‌ای که می‌خواهید بدون ذخیره کردن به آن پیام دهید در این صفحه در قالب یک پیام ارسال کنید.
  • حال روی شماره بزنید و گزینه «ارسال پیام به *شماره تلفن*» (…Send Mesage to) را انتخاب کنید.
  • اکنون به‌راحتی می‌توانید به آن شماره پیام بدهید بدون این که آن را ذخیره کرده باشید.

ارسال پیام در گروه واتساپ بدون ذخیره شماره

گاهی اوقات می‌خواهید به شخصی از یک گروه پیام بفرستید. در این شرایط مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گروه مد نظر را باز کنید.
  • روی شماره‌ای که می‌خواهید به آن پیام دهید بزنید.
  • گزینه «ارسال پیام به *شماره تلفن*» (…Send Mesage to) ظاهر می‌شود. انتخاب کنید و پیام بفرستید.

اگر نتوانستید مخاطب مد نظرتان را در صفحه پیام‌های گروه پیدا کنید، روی نام گروه در بالای صفحه بزنید تا صفحه اطلاعات گروه باز شود. در این صفحه می‌توانید شماره مخاطب خود را پیدا کنید.

راه‌های جایگزین

در صورتی که نحوه پیام دادن در واتساپ بدون ذخیره شماره مطابق ۲ روشی که گفتم انجام نشد از روش جایگزین استفاده کنید. روش جایگزین یعنی استفاده از اپلیکیشن‌هایی که به‌شکل اختصاصی برای ارسال پیام در واتساپ بدون ذخیره شماره طراحی شده‌اند. ۲ اپلیکیشن ایزی‌مسیج (Easy Message) و تروکالر (Truecaller) این مسئله را برای شما حل می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردم آموزش پیام دادن ناشناس در واتساپ و نحوه پیام دادن در واتساپ بدون سیو شماره را به شما بگویم. امیدوارم توانسته باشم مطلب را برسانم. نکته‌ای که در پایان باید ذکر کنم این است که من، یا بهتر است بگویم همه‌ی ما، از پیامرسان‌های معروفی مثل واتساپ و تلگرام برای ایجاد و پرورش شبکه‌ی ارتباط با مشتری استفاده می‌کنیم.

این کار زحمت بسیار دارد. به همین دلیل در آخرین بخش از این مقاله می‌خواهم وب‌سرویس پیام صوتی را به شما معرفی کنم تا هم با اطمینان بیشتری به مشتریان پیام دهید و هم به‌شکل خودکار باشد تا زحمت پیام دادن از دوش ما برداشته شود. وب‌سرویس مثل یک پل ارتباطی دیجیتالی است که دو سامانه را به هم متصل می‌کند.

شما صاحب هر کسب‌وکاری که باشید احتمالا وب‌سایت یا اپلیکیشنی به‌عنوان پایگاه مجازی در اختیار دارید. وب‌سرویس پیام صوتی آوانک یک ابزار رایگان است که به کمک آن می‌توانید سامانه ارسال پیام صوتی انبوه آوانک را به پایگاه مجازی خود متصل کنید تا هر زمان که لازم شد به‌صورت خودکار برای مشتری پیام صوتی ارسال شود.

برای مثال یکی از کاربردهای این ابزار، ارسال رمز پویا به هنگام احراز هویت کاربران است. زمانی که کاربر بخواهد وارد وب‌سایت شما شود باید ورود دومرحله‌ای را از سر بگذراند تا هویتش ثابت شود. اینجا پیامی از سوی آوانک دریافت می‌کند که حاوی رمز پویاست و به این طریق احراز هویت انجام می‌شود.

لطفا اگر سوال یا نظری داشتید حتما در بخش نظرات با من در میان بگذارید.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک