آوانک

انواع بازاریابی اثربخش

انواع بازاریابی اثربخش
فهرست محتوا

هر وقت صحبت از بازاریابی به میان می‌آید، تعداد زیادی از افراد به یاد همان روش‌های سنتی بازاریابی مثل بازاریابی تلفنی یا تبلیغات تلویزیونی می‌افتند. در صورتی که این‌ها فقط بخش خیلی کوچکی از انواع بازاریابی است ضمن اینکه روش‌های نسبتا قدیمی و ابتدایی بازاریابی نیز محسوب می‌شود. این روزها بازاریابی خیلی گسترده‌تر و پیچیده‌تر از آنی شده است که بتوان به راحتی به تمام ابعاد آن آگاهی پیدا کرد.

در هر صورت آگاهی درباره انواع بازاریابی سودمند است و گاهی ممکن است تلفیق چند روش مختلف نتیجه بسیار خوبی داشته باشد، که اصولا هم این چنین است. شما با استفاده از تلفیق روش‌های مختلف بازاریابی، مخاطبان مختلفی را هدف قرار می‌دهید و می‌توانید افراد مختلفی از طیف‌های مختلف را جذب کسب و کارتان کنید و آن‌ها را تبدیل به مشتری فعال کنید. در ادامه تعدادی از انواع بازاریابی اثربخش را نام‌ برده و توضیح کوتاهی درباره هر یک ارائه می‌دهیم، امیدواریم که روشنگر و سودمند واقع شود.

بازاریابی دهان به دهان

یکی از روش‌های بازاریابی سنتی که هم چنان هم قدرت نفوذ خود را حفظ کرده است، بازاریابی دهان به دهان است که در آن مشتریان راضی با پیشنهاد محصول یا خدمات شما به اطرافیان‌شان، آن‌ها را به خرید از شما دعوت می‌کنند. این نوع بازاریابی ممکن است چندان گسترده نباشد، اما بسیار نتیجه‌بخش است و خالق مشتریان وفادار بسیاری خواهد بود.

بازاریابی تلفنی

انواع بازاریابی اثربخش

بازاریابی تلفنی هم از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی است و بر متقاعد کردن مشتری از پشت تلفن بر خرید محصول پایبند است.

بازاریابی سیار

ممکن است تعدادی از افراد از طریق تلفن متقاعد به خرید نشوند، اما اگر محصول را به صورت حضوری برای آنان ببرید، اعتماد کنند و قصد خرید داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بر تمامی انواع بازاریابی می‌گویند که بر بستر وب انجام می‌پذیرد؛ تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، سایت و سئو، گوگل ادز و اپلیکیشن همگی زیر شاخه‌های این نوع بازاریابی محسوب می‌شود.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی به نوعی از بازاریابی می‌گویند که در آن یک محتوای تبلیغاتی انقدر فراگیر می‌شود که به سختی می‌توان در برابر آن مقاومت نشان داد و عده کمی هستند که تبلیغی که با این نوع بازاریابی منتشر شده باشد را ندیده باشند. بازاریابی ویروسی می‌تواند با استفاده از بازاریابی دهان به دهان یا سئو سایت هم اتفاق بیفتد. گاهی اوقات هم بازاریابی ویروسی در شبکه‌های اجتماعی مختلف اتفاق می‌افتد.

بازاریابی مشارکتی Affiliate Marketing

بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ این روزها بسیار باب شده است و آن نوع بازاریابی است که با کلمه پورسانتی شناخته می‌شوند. در این بازاریابی شرکت اصلی به ازای هر فروش، به بازاریاب واسطه، درصدی پورسانت ارائه می‌دهد. این واسطه در بازاریابی مشارکتی، می‌تواند یک فرد یا یک سایت باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

در این روش بازاریابی از یک فرد معروف و مشهور استفاده می‌شود تا محصول یا خدمات به مردم معرفی شود و تعداد افراد بیشتری برند و محصول آن را بشناسند. یکی از گسترده‌ترین شکل‌های اینفلوئنسر مارکتینگ که احتمالا در ذهن شما هم نقش بسته است، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی است که همگی با توجه به حوزه کاری شان در حال تبلیغات برندهای مختلف هستند.

بازاریابی چریکی

خلاقیت، تاثیرگذاری و سر و صدای زیاد از ویژگی‌های مختلف بازاریابی چیرکی است؛ در این نوع بازاریابی سعی بر آن است که با استفاده از تبلیغات پر سر و صدا و خلاقانه، توجه های زیادی را به خود جلب کند.

بازاریابی سبز

این بازاریابی با طرفداری از محیط زیست انجام می‌شود؛ در واقع این نوع بازاریابی که به آن گرین مارکتینگ هم می‌گویند، به بازاریابی از محصولاتی می‌پردازد که در جهت سلامت محیط زیست تولید و مصرف می‌شود. علاوه بر این تمام فعالیت‌ها یا کمپین‌های طبیعت دوستانه آن برند را هم شامل می‌شود.

بازاریابی ارتباطی

به ارتباط بین تیم بازاریابان و مشتریان بازاریابی اینترنتی می‌‌گویند؛ گاهی حتی ممکن است مشتریان مختلف دقیقا به خاطر همین بازاریابان یا افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستند، از یک برند خریداری می‌کنند.

بازاریابی با استفاده از پنل صوتی

یکی از روش های بازاریابی سریع و زود بازده استفاده از سامانه پیام صوتی آوانک می باشد. با استفاده از این سامانه می توانید تبلیغات گسترده در سطح کشور با کمترین هزینه داشته باشید.

 

پول مارکتینگ یا بازاریابی کششی

استراتژی بازاریابی کششی همان است که به کمک ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی که در اختیار است، بتوان مشتری را برای خرید محصول یا خدمات خود ترغیب کرد. مثلا ارائه کد تخفیف یکی از روش‌های بازاریابی کششی است که می‌تواند افراد را به خرید از یک برند ترغیب کند.

 

تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

انواع بازاریابی اثربخش

مهم‌ترین تفاوت بازاریابی و فروش را می‌توان در هدف آن‌ها ذکر کرد؛ در بازاریابی هدف اصلی، رفع نیازهای مشتری است اما در فروش هدف اصلی، انتقال مالکیت از شرکت یا شخص به خریدار است. به نوعی می‌توان گفت بازاریابی مرحله پیش از فروش است. بازاریابی جایی است که افراد از محصول یا کالا مطلع می‌شوند و تبدیل به سرنخ می‌شوند. اما مرحله بعد فروش است که در این مرحله سرنخ تبدیل به مشتری می‌شود و کالا یا خدمات موجود، تبدیل به پول می‌شود.

مراحل بازاریابی چیست؟

      • تعیین اهداف و اولویت بندی آن‌ها

      • تیم سازی

      • شناخت مخاطب هدف و شناخت نیاز بازار

      • تحلیل رقبا

      • تعیین بودجه

      • ایجاد یک برنامه اجرایی

    Search
    محبوب ترین مطالب
    مطالب مرتبط
    سامانه پیام صوتی آوانک

    همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

    10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

    ورود
    خرید پنل آوانک