آوانک

سرویس API صوتی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

فهرست محتوا

برای اینکه بدانیم سرویس API صوتی چیست بهتر است ابتدا آن را از نظر لغوی بررسی کنیم؛ API در واقع مخفف Application Programming Interface است و به رابط‌های نرم‌افزاری گفته می‌شود که ارتباط بین نرم‌افزارهای مختلف را پیاده‌سازی می‌کنند.

استفاده از تبلیغات پیامکی راهی بسیار مناسب است برای اینکه پیام شما به دست مخاطب‌تان برسد؛ چون اکثر افراد حتی اگر در طول روز شبکه‌های اجتماعی‌شان را هم چک نکنند، حواسشان به پیامک‌های دریافتی هست. اما ارسال پیام صوتی از این روش هم مطمئن‌تر است؛ چرا که هرکسی بعد از به صدا درآمدن زنگ تلفن همراهش، درصدد پاسخگویی برمی‌آید.

پس شما با استفاده از ارسال پیام صوتی می‌توانید با مخاطبان خود ارتباطی موثر برقرار کنید و همچنین به راحتی با استفاده از پیام صوتی، از لیست سیاه مخابرات نیز عبور کنید. چون لیست سیاه شامل پیامک است و تماس را شامل نمی‌شود و با پنل اس ام اس نمی توان آن ها را هدف قرار داد؛ در نتیجه تعداد افرادی که پیام شما را دریافت می‌کنند به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

با توجه به نکات گفته شده می‌توان این نتیجه را گرفت که برای ارسال پیام‌های مهم و ضروری استفاده از پیام صوتی روش بهتری است؛ یا مثلا اگر باید پیام زمان‌داری ارسال کنید که در آن، زمان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، بهتر است از پیام صوتی استفاده کنید که بلافاصله به دست مخاطب می‌رسد.

آشنایی با مفهوم کلی وب سرویس پیام صوتی

بگذارید برای فهم بهتر ماجرا با مثال پیش برویم؛ فرض کنید وارد یک سایت شده‌اید و برای ثبت‌نام در سایت و استفاده از خدمات یا کالای آن سایت، نیاز به دریافت کد تایید دارید. برای بالا بردن سرعت کار، پیام صوتی حاوی کد به دست شما می‌رسد و بلافاصله مراحل ثبت‌نام و خرید انجام می‌شود. اینجا اپلیکیشن یا سایت شما توسط چند خط کد به پنل پیام صوتی شما متصل است و می‌تواند به صورت خودکار کد تایید یا مراحل احراز هویت را انجام دهد.

حالا که به سوال وب سرویس پیام صوتی چیست؟ پاسخ داده‌ایم بهتر است به طور خلاصه بگوییم که وب سرویس پیام صوتی در واقع به نوعی رابط بین سایت و اپلیکیشن شما با مخاطبان شماست تا مراحل را برای مشتریان شما راحت‌تر کند.

پس به زبان ساده می‌توانیم بگوییم که با استفاده از وب سرویس پیام صوتی و اضافه کردن چند خط کد به سایت خود، می‌توانید پنل پیام صوتی آوانک را به سایت خود متصل کنید و در صورت انجام کاری توسط کاربر، پیام صوتی برنامه‌ریزی شده و از پیش تعیین شده‌ای به دستش می‌رسد.

کاربردهای وب سرویس پیام صوتی

وب سرویس پیام صوتی کاربردهای متفاوتی دارد که شما بر اساس نیازتان می‌توانید از آن استفاده کنید. اینجا به بخشی از کاربردهای وب سرویس پیام صوتی آوانک اشاره خواهیم کرد:

      1. ارسال کد تایید عضویت صوتی

      1. ارسال پیام صوتی تبلیغاتی

      1. ارسال کد یکبار مصرف برای احراز هویت

      1. برقراری انواع‌ تعامل از طریق ‌وب‌سایت با مشتری

      1. ایجاد تماس امن یا Secure Call

    تهیه وب سرویس پیام صوتی به صرفه

    قبل از صحبت درباره قیمت وب سرویس پیام صوتی، یک نکته بسیار مهم را درباره قیمت‌ها و تعرفه‌های پیام صوتی باید بدانید: همانطور که در پیامک متنی تعداد کاراکتر معیار سنجش هزینه است، درباره پیام صوتی هم هر پالس( 30 ثانیه) معیار سنجش قرار می‌گیرد. پنل پیام صوتی آوانک بسته‌های متنوعی با قیمت‌های مختلف دارد که مهم‌ترین تفاوت این بسته‌ها با یکدیگر در زمان فعال بودن آن است و تفاوتی در امکانات ارائه شده ندارد.

    شما با خرید پنل پیام صوتی آوانک می‌توانید امکانات دیگر این پنل را هم به صورت رایگان استفاده کنید؛ این امکانات تا اندازه زیادی می‌تواند هزینه‌های شما را برای ارسال پیام صوتی کاهش دهد. چگونه؟ برای مثال با استفاده از آواخوان که متن را به صدا تبدیل می‌کند، می‌توانید هزینه استفاده از گوینده و استودیو را از لیست هزینه‌هایتان خط بزنید.

    همان‌طور که گفتیم فقط خرید پنل پیام صوتی آوانک باعث می‌شود بتوانید از دیگر امکانات آن نیز به صورت رایگان برخوردار شوید؛ وب سرویس پیام صوتی، آواخوان و آواکسل فقط بخشی از امکانات پنل پیام صوتی آوانک است. حالا که مشخص شد برای استفاده از وب سرویس پیام صوتی، نیاز به پرداخت هزینه‌ای جداگانه نیست و با خرید پنل آوانک می‌توانید از این امکان هم استفاده کنید، شاید دانستن چگونگی محاسبه هزینه پیام صوتی برایتان ضروری باشد.

    کمی بالاتر اشاره کردیم که هزینه پیام صوتی بر اساس پالس تعیین می‌شود و بستگی دارد که پیام صوتی شما شامل چند پالس شود؛ یعنی هزینه شما بر اساس تعداد پالس‌های یک پیام صوتی محاسبه می‌شود. این فرمول شاید بتواند شما را در رسیدن به پاسخ دقیق‌تر راهنمایی کند:

    تعداد پالس‌های یک پیام صوتی x  تعداد کل پیام‌های صوتی x تعرفه پیام صوتی

    شاید با خواندن این مطلب و آشنایی بیشتر با پیام صوتی، ذهن شما بیشتر به سمت ارسال پیام صوتی به مخاطبانی رفته باشد که دارای تلفن همراه هستند؛ علاوه بر این دسته که ذکر کردیم، شما با استفاده از آواتل که یکی از امکانات پنل صوتی آوانک است، می‌توانید پیام صوتی خود را به شماره‌ تلفن‌های ثابت در مشهد ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید مشخص کنید که پیام صوتی شما برای کدام منطقه در شهر مشهد ارسال شود. امکان ارسال پیام صوتی به تلفن‌های ثابت فعلا فقط برای شهر مشهد قابل اجراست.

    با ارسال پیام صوتی به تلفن‌های ثابت، تعداد مخاطبان شما گسترش پیدا می‌کند و مخاطبان شما متنوع‌تر هم می‌شوند؛ ممکن است مخاطب هدف شما با توجه به کالا یا خدماتتان زنان خانه‌دار باشند، دسترسی به این دسته افراد از طریق تلفن ثابت راحت‌تر است. پس استفاده از این روش می‌تواند تبلیغات شما را هدفمندتر کند.

    Search
    محبوب ترین مطالب
    مطالب مرتبط
    سامانه پیام صوتی آوانک

    همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

    10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

    ورود
    خرید پنل آوانک