چطور بازاریابی صوتی پول را به حساب کسبوکارتان میریزد؟ منظور از پیام صوتی ، تماس انبوه تبلیغاتی از طریق صداست که کسبوکار را از رقبا متمایز میکند. در این مطلب همهچیز را بهطور مفصل در مورد ارسال پیام صوتی انبوه خواهیم گفت.
میتوان سوال «پیام صوتی چیست» را به چند طریق پاسخ داد. این موضوع بستگی به این دارد که چه کاربردی از پیام صوتی را مد نظر داشته باشید.
زمانی که تلفن شما زنگ میخورد و صورتحساب ماهانهتان را یادآوری میکند شما در حال تعامل با یک پیام صوتی از جنس اطلاعرسانی هستید؛ یا زمانی که صدای گویندهای شما را دعوت به شرکت در جشنوارهی فروش پاییزه میکند در حال شنیدن پیام صوتی تبلیغاتی هستید.
ممکن است حتی سخنی هم در میان نباشد و صرفا یک نوای خاص در گوش شما بپیچد، نوایی که هیجان یک اقدام را به درون رگهای شما تزریق میکند.
ارسال پیام صوتی انبوه
ارسال ویسمسیج بهصورت انبوه میتواند با اهداف مختلفی صورت بگیرد. اشخاص حقیقی و حقوقی از این مبحث برای رساندن صدای خود به طیف وسیعی از مخاطبین بهره میبرند. غالبا کسبوکارها از تماس تلفنی انبوه برای تبلیغات و ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری استفاده میکنند.
انواع پیام صوتی
همانطور که گفتیم، پیام صوتی معمولا برای تبلیغات استفاده میشود اما کاربردهای دیگری هم دارد. انواع پیام صوتی را در ادامه میبینیم:
تماس انبوه تبلیغاتی
تماس تلفنی انبوه با هدف تبلیغات میتواند کسبوکار شما را دگرگون کند. در واقع پاسخ اصلی سوال «پیام صوتی چیست» در تبلیغات و بازاریابی نهفته است.
شما میتوانید به کمک یک سامانه تلفن گویا تبلیغات صوتی کنید و از رقبا پیشی بگیرید. برای استفاده از این سامانهها کافیست به وبسایت آنها مراجعه کنید.
در رابطه با این موضوع در ادامهی مطلب صحبت خواهیم کرد. بگذارید قبل از آن ببینیم که چرا باید از سامانه ارسال پیام صوتی استفاده کنیم.
پیام صوتی خدماتی
دقیقا طبق مثالی که در ابتدای مطلب گفتیم، زمانی که تلفن شما زنگ میخورد و جزئیات صورتحساب ماهانهتان را بیان میکند، شما در حال تعامل با پیام صوتی از جنس خدمات اطلاعرسانی هستید.
خدمات ممکن است انواع مختلفی داشته باشد. مثلا شرکتها و سازمانها از پیام صوتی برای یادآوری سررسید قبض، یادآوری اقساط، اطلاعرسانی جشنوارههای فروش و… بهره میبرند.
مزیت ارسال پیام صوتی چیست؟
در میان روشهای مختلف تبلیغاتی که از نظر مالی برای طیف گستردهای از کسبوکارها مقرونبهصرفه باشند، ارسال ویسمسیج یا همان پیام صوتی برتری ویژهای دارد.
بهعنوان مثال، اگر شما تراکت پخش کنید، روی بیلبوردهای سطح شهر تبلیغات کنید و… مخاطب باید پیام شما را با چشم بخواند؛ در حالی که با ارسال پیام صوتی، مخاطب پیام شما را با میشنود.
چه تفاوتی بین شنیدن و دیدن است؟
تبلیغات اساسا نوعی انتقال پیام است. انسانها برای انتقال پیام به یکدیگر، از زبان خود استفاده میکنند. تحقیقات نشان میدهند وقتی شما در حال صحبت هستید، لحن شما خیلی بیشتر از جملاتی که بیان میکنید تاثیرگذارند.
لحظهای تصور کنید که روی یک بیلبورد بزرگ این جمله را میخوانید: «تخفیف بزرگ فروشگاه مثال به مناسبت فرا رسیدن پاییز!»؛ و بعد این تصویرسازی ذهنی را مقایسه کنید با این تصویر که یکی از آشنایان شما حین صحبت با شوروهیجان به شما بگوید: «فروشگاه مثال برای پاییز تخفیف بزرگی گذاشته!»
البته برای درک این مثال باید تصویرسازی ذهنی خوبی هم داشته باشید، چرا که همچنان در حال مطالعه یک متن یا همان پیامک هستید. اما قطعا متوجه منظور ما شدید. لحن کلام، مزیت ارسال پیام صوتی گویاست.
روش بهکارگیری پیامک صوتی گویا
عضو هر کسبوکار، شرکت و یا سازمانی که هستید، میتوانید با ارسال پیام صوتی انبوه، آن بیزینس را رشد و توسعه بدهید. فقط به یک برنامه احتیاج دارید.
تبلیغات از طریق سامانه تلفن گویا بسیار مقرونبهصرفه است و از عهدهی هر کسبوکاری برمیآید، بنابراین «هزینه» دغدغهی شما نخواهد بود. اما برنامهریزی قطعا مهم است.
برای چیدن یک برنامه باید با امکاناتی که در اختیار دارید آشنا باشید. بنابراین بهترین قدم این است که از یک سایت تماس صوتی دیدن کنید.
میتوانید از وبسایت آوانک، اولین اپراتور رسمی ایران استفاده کنید. آوانک بهصورت تخصصی در زمینهی تماس تلفنی انبوه فعالیت میکند و در این رابطه پنل پیامک صوتی رایگان هم ارائه میدهد.
فعالسازی پنل پیام صوتی در این سایت رایگان است و به شما نسخهی دموی ۱۰روزه هدیه میدهد. بنابراین از بابت هزینه نگرانی نداشته باشید.
با ورود به وبسایت آوانک میتوانید امکانات این سامانه را مشاهده کنید. از ارسال منطقهای برای تبلیغات هدفمند تا زمانبندی ارسال که در برنامهریزی شما خیلی مفید واقع میشود.
هدف این است که یک دستورالعمل برای مشتریان بالقوه و یک دستورالعمل برای مشتریان بالفعل داشته باشید.
- مشتریان بالقوه: این افراد را میتوانید با تبلیغات و جشنوارههای فروش جذب کنید. کافیست یک بار به شما مراجعه کنند تا فرآیند وفادارسازی آنها از طریق پرورش ارتباط آغاز شود. برای این مرحله میتوانید از قابلیت ارسال منطقهای استفاده کنید. یک منطقه از شهر را هدف قرار دهید و پیام صوتی خود را برای اهالی آنجا ارسال کنید.
- مشتریان بالفعل: بخش بزرگی از درآمد شما از سوی مشتریان وفادار تامین میشود. بنابراین زمانی که یک مشتری بالقوه را جذب کردید، باید ارتباط با وی را پرورش دهید تا تبدیل به مشتری وفادار شما شود. دقت داشته باشید که تمام مشتریان بالفعل لزوما مشتری وفادار نیستند. یکی از بهترین روشها برای وفادارسازی مشتری، ارائه تخفیف و طرحهای ویژه به اوست. پیامی برای مشتریان فعلی خود بفرستید و به آنان طرحی تخفیفی ارائه دهید.
این دو مورد صرفا مثالهایی ساده برای درک چگونگی فرآیند استفاده از سامانه تلفن گویا هستند. برنامهی شما با توجه به جزئیات و ابعاد کسبوکارتان میتواند بسیار حرفهایتر و بهتر تنظیم شود.
در این راه، شما بهترین شخصی هستید که میتواند اقدام کند چراکه از وضعیت کسبوکار آگاهید.
در کنار این مسئله، باید بدانید تواناییهای پیام صوتی چیست و به یک سری اطلاعات در رابطه با ارسال ویسمسیج (بهصورت تخصصی در رابطه با کسبوکارتان) دست پیدا کنید.
یکی از مزایای آوانک این است که مشاوره رایگان ارائه میدهد. بنابراین شما میتوانید با متخصصان این مجموعه تماس بگیرید و شرایط خاص بیزینس خود را شرح دهید.
…
پنل پیام صوتی، ابزار بهکارگیری پیام صوتی انبوه
برای استفاده از قدرت پیام صوتی شما به یک پنل ارسال پیام صوتی احتیاج دارید. یک پنل، ابزاری است که توسط سامانههای ارسال پیام صوتی انبوه ارائه میشود.
در واقع یک شرکت زیرساختهای لازم برای ارسال پیام صوتی انبوه را فراهم میکند و سامانهای راه میاندازد، سپس یک پنل نرمافزاری برای استفاده از این سامانه طراحی میکند تا مشتریانش بتوانند از خدمات سامانه بهره ببرند.
کاربردهای پنل پیام صوتی با توجه به امکاناتی که ارائه میدهد تعیین میشود. به عنوان مثال، سامانهی ارسال پیام صوتی آوانک چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ قابلیت دارد که چند نمونه را در اینجا ذکر میکنیم:
- ارسال منطقهای: با این قابلیت میتوانید منطقهی جغرافیایی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تبلیغات صوتی هدفمندتری داشته باشید.
- زمانبندی ارسال: با زمانبندی پیامهای صوتی خود میتوانید برای کل دورهی کمپینتان برنامه بچینید تا پیامها بهصورت خودکار برای مخاطبان ارسال شوند.
- وبسرویس: با استفاده از وبسرویس شما میتوانید سامانهی پیام صوتی را به پایگاه مجازی خود (وبسایت، اپلیکیشن و…) متصل کنید و از خدمات سامانه بهره ببرید. خدماتی مثل ارسال رمز پویا جهت احراز هویت کاربران و…
چطور پیام صوتی بفرستیم؟
نحوه ارسال پیام صوتی به این صورت است که شما به وبسایت شرکت ارائهدهندهی خدمات پیام صوتی مراجعه میکنید و پنل کاربری را میخرید.
به محض این که وارد پنل شدید، تمام کارها آسان و دم دست است؛ به این دلیل که تمام گزینهها و امکانات به زبان فارسی پیش روی شما هستند و شما میتوانید خیلی راحت کار با پنل را یاد بگیرید.
پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا از نسخهی دمو (رایگان) استفاده کنید تا دستتان با محیط پنل آشنا شود. در این زمینه میتوانید از سامانهی آوانک کمک بگیرید.
وارد سایت این شرکت شوید و گزینهی فعالسازی یا ثبتنام رایگان را انتخاب کنید. ثبتنام کمتر از ۵ دقیقه زمان میبرد و پس از آن، پنل بلافاصله در اختیار شما قرار میگیرد.
سپس شما ۱۰ روز مهلت استفاده رایگان دارید. به این طریق بدون صرف هزینه میتوانید سامانه را تست کنید.
پیشنهاد ما
در این مطلب متوجه شدیم که پیام صوتی چیست و چه کاربردهایی میتواند داشته باشد. پیشنهاد ما این است که به این مطلب اکتفا نکنید و خودتان با مراجعه به یکی از سامانههای ارسال پیام صوتی، پنل را فعال کرده و چند نمونه پیام بفرستید.
وقتی دستتان به کار آشنا شود، خلاقیتتان نیز میجوشد و آن وقت است که میتوانید به کمک یک سامانهی ارسال پیام صوتی انبوه، بازار را از آن خود کنید.
امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.