آوانک

چگونه اعتراض مشتریان را در مورد قیمت، مدیریت کنیم؟

فهرست محتوا

برای بازاریابان همواره این سوال وجود دارد که چگونه باید اعتراض مشتریان را در رابطه با قیمت مدیریت کرد؟ در پاسخ می توان گفت که اگر مشتری از شما خواست تا برای کاهش قیمت و تخفیف برای او کاری کنید، همیشه سعی کنید که به نحوی این درخواست را به تاخیر بیندازید.

اگر این کار امکان پذیر نبود و مشتری با این درخواست شما موافقت نکرد، تعدادی راهکار دیگر وجود دارد که در جلوگیری از تخفیف دادن به شما کمک می کند و می تواند عبارت “خیلی ممنونم، نیاز ندارم” را به عبارت “بله، حتما نیاز دارم” تبدیل کند.

خودتان را متقاعد کنید

ابتدا و قبل از هر چیزی ضروری است خودتان را متقاعد کنید که قیمت پیشنهادی شما منطقی و عادلانه است. اگر قیمت تان خیلی بالاست، پس قطعا نگرانی های مشتریان را به درستی درک نمی کنید. اگر فکر می کنید قیمت تان منصفانه نیست، حتما با کسی راجع به آن صحبت کنید، همکاران، مشتریان و هر کسی که می تواند در این زمینه راهنمایی درستی به شما بدهد.

پیشنهادی دیگر: پیام صوتی

بحث راجع به قیمت را به آخر مکالمه خود با مشتریان موکول کنید

برای درک بهتر این موضوع مثال زیر را در نظر بگیرید. اگر من از شما بپرسم 20000 یورو قیمت مناسبی است یا خیر؟ پاسخ شما چیست؟ قطعا نمی توانید نظر صحیحی در این باره ارائه دهید. قیمت به محصولی که خریداری می کنید بستگی دارد. در همین مثال اگر محصول موردنظر هلی کوپتر باشد، این قیمت نه تنها گران نیست بلکه بسیار ارزان نیز می باشد، اما این قیمت برای خرید یک عدد ساندویچ بسیار نجومی است. بنابراین در بازاریابی و تبلیغات تلفنی خود قبل از اینکه سر قیمت بروید، ابتدا مزایایی که این محصول به مشتریانتان ارائه می دهد را برای وی کاملا روشن کنید.

پینشهادی دیگر: 10 مورد از حیاتی‌ترین مزایای ارسال پیام صوتی

هنگامی که مشتری ابتدا ارزش های خرید این محصول را درک کند و سپس قیمت آن را بفهمد، می تواند به درستی تحلیل کند که آیا خرید این محصول در مقایسه با ارزش هایی که برای وی فراهم می آورد منطقی و عادلانه است یا خیر؟

مدیریت اعتراض مشتریان به قیمت در تبلایغات تلفنی ضروری است

چندین گزینه پیشنهاد دهید

دو، سه و یا چند گزینه با قیمت های مختلف مد نظر داشته باشید. به این ترتیب، اگر مشتریان شما گمان کردند قیمت یکی از محصولات شما بالا است می توانند گزینه ارزان تری را انتخاب کنند.

قبل از برقراری تماس تبلیغاتی حتما آمادگی لازم را داشته باشید. سعی کنید راجع به ایراداتی که ممکن است به قیمت های پیشنهادی شما وارد شود، پاسخ های آماده ای داشته باشید. در زیر چند ایده وجود دارد:

  • این صحبت بستگی به این دارد که شما این محصول را با چه محصولی مقایسه می کنید؟ نتیجه ای که استفاده از این محصول می تواند برای شما فراهم آورد بیشتر از یک میلیون یورو است. در حالی که قیمت این محصول تنها 20000 یورو است، در حقیقت نرخ بازگشت سرمایه این محصول بسیار بالاست
  • اگر شما خواسته باشید من می توانم قیمت این محصول را کاهش دهم، کدام قسمت از این سرویس برای شما کم اهمیت تر است تا من آن قسمت را برای شما حذف کنم؟
  • قیمت پیشنهادی شما برای این محصول چیست؟

فراموش نکنید که همیشه افرادی هستند که از بحث راجع به قیمت لذت می برند، بنابراین توانایی کنترل بحث و پیروز میدان شدن، مهارتی اساسی است که حتما باید از آن برخوردار باشید. قطعا مشتریان شما نیز مانند تمام افراد تمایل دارند احساس کنند با قیمت خیلی مناسبی خریدشان را انجام داده اند، بنابراین وظیفه شما به عنوان فروشنده این است که در نهایت به قیمتی برسید که هر دو طرف معامله احساس می کنند منطقی و عادلانه است. به عبارت دیگر باید معامله ای برد-برد را ترتیب دهید، این امر می تواند تضمین کند که شما به تلاشتان برای متقاعد کردن مشتریان و آن ها به خریدشان از شما ادامه خواهند داد.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک