آوانک

چگونه اثربخشی بازاریابی را بسنجیم؟

فهرست محتوا

هنگامی که صحبت از استراتژی بازاریابی به میان می آید، آسان ترین کار این است که به دنبال روش های رایج برویم. اما نویسنده پرفروش ترین کتاب های بازاریابی جهان- ست گودین- معتقد است که افزایش اثربخشی فعالیت های بازاریابی کسب و کار شما چندان هم پیچیده نیست.

پاسخ گودین به این سوال که چگونه باید صاحبان کسب و کارهای امروزی، اثربخشی فعالیت های بازاریابی خود را بسنجند، بسیار ساده اما قدرتمند است. او می گوید:

اگر برند شما همین فردا ناپدید شود، چه کسی واقعا دلتنگ شما خواهد بود؟ اگر شرکت شما از شنبه به فعالیت خود ادامه ندهد، مردم چند بار خبر این اتفاق را از این و آن خواهند شنید؟ به نظر گودین، اگر ناپدید شدن برند شما برای کسی مهم نباشد، پس شما یک برند جایگزین پذیر هستید و باید رویکرد بازاریابی خود را تغییر دهید. این اصلی ترین شیوه سنجش فعالیت های بازاریابی است، تمامی معیارهای دیگر در رده دوم اهمیت قرار می گیرند.

مطلبی دیگر: اهمیت تولید محتوای ارزشمند در بازاریابی

اکنون این پرسش مطرح می شود که چگونه می توانید این اصل را در کسب و کار خود به کار ببندید.

کافی است نکات زیر را در کسب و کار خود پیاده کنید:

تمرکز بر جامعه و نه تنها بر مشتریان

از آن جا که دسترسی به انواع کسب و کارها امروز بیش از هر زمان دیگری آسان شده است، ایجاد محصول یا خدماتی که بتواند ویژگی منحصر به فرد و متمایزی به مشتریان ارائه دهد، بسیار سخت شده است. راه برون رفت از این تنگنا، بسیار ساده است: یک ارتباط واقعی و نزدیک با جامعه مخاطبان.

بهینه سازی بازاریابی با سنجش میزان اثربخشی آن

برای مثال:

• بهتر است رویدادهای محلی را میزبانی کنید و مشتریان تان را گرد هم آورید.

• فروش محصولات با کیفیت بالا می تواند سبب شود تا مشتریان شما وفادارتر شوند.

• ایجاد یک محتوای عالی و جذاب برای وب سایت های شرکت به نحوی که مشتریان را درگیر خود کند.

• ایجاد یک گروه یا کانال از مشتریان در رسانه های اجتماعی با هدف تشویق به بحث و گفتگو درباره موضوعات روز صنعت و کسب و کارتان.

نکته مهم این است که باید در پی مدیریت ارتباط با مشتریان باشید و برای روش های رساندن صدای خودتان به مخاطب مثل استفاده از تلفن و ارسال پیام صوتی به صورت انبوه اهمیت فراوانی قائل شوید تا بتوانید به سطح قابل قبولی از رشد در فرآیندهای بازاریابی دست یابید.

گروه هدف خود را محدود کنید

بنا به نظر گودین، در بازاریابی بهتر است به جای تلاش برای یافتن مشتریان جدید برای محصول فعلی، تمرکز خود را بر توسعه محصولات جدید برای مشتریان فعلی بگذارید.

دیگر دوران مخاطب عام داشتن برای حوزه بازاریابی گذشته است و شما باید تنها و به طور مستقیم با مخاطبان اصلی خود سخن بگویید.

پیشنهادی دیگر: راهنمای ضبط صدا جهت ارسال پیام صوتی

برای شروع، ابتدا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما دقیقا چه کسانی هستند و سپس به طور خاص همه فعالیت های خود را به آن ها اختصاص دهید. مشکلات آن ها را حل کرده و سوالات شان را پاسخ دهید. با این کار اعتماد آن ها را به دست خواهید آورد و در نهایت حاضر می شوند تا از شما خرید کنند.

نیازی نیست که همه جا آنلاین باشید

نیازی نیست تا در همه کانال های ارتباطی آنلاین حضور داشته باشید. در عوض فقط باید به سراغ آن دسته از کانال ها بروید که مخاطبان اصلی شما بیش تر در آن جا وجود دارند.

ترمز تلاش های پرسرعت بازاریابی خود را بکشید و کمی تامل کنید. به استثنای مواردی که مشتریان هدف شما در پی آن هستند، نیازی نیست به کمپین جدیدی بپردازید. در عوض به هر طریقی که می توانید تجربه مشتری را در ارتباط با برندتان بهبود بخشید. این بهترین راه برای افزایش اثربخشی تلاش های بازاریابی تان است.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک