آوانک

چگونه برای آرایشگاه مشتری جذب کنیم؟

فهرست محتوا

شما هر چه‌قدر هم در کار آرایشگری خود ماهر و حرفه‌ای باشید، باز هم بدون جذب مشتری نمی‌توانید به حیات کاری خود ادامه دهید. شما باید مشتریان جدیدی جذب کنید تا هنر و خدمات خود را به آن‌ها نشان دهید و آن‌ها را تبدیل به مشتری وفادار کنید. رسیدن به پاسخِ سوالِ “چگونه برای آرایشگاه خود مشتری جذب کنیم؟” قطعا در تمام ادوار کاری برایتان ضروری و مفید خواهد بود.

راه‌های تبیلغات سالن‌ زیبایی

حتما جملاتی مثل “آرایشگاه زدم مشتری ندارم” یا “اصلا مشتری ندارم” را از آرایشگرها شنیده‌اید؛ همین موضوع آن‌ها را به استفاده از ترفندهای بازاریابی ترغیب کرده است. چه صاحب سالن جدیدی باشید و به دنبال جذب اولین مشتری‌ها یا دارای یک کسب‌وکار با سابقه که در حال گسترش است، باید روش‌های مختلف بازاریابی را برای تبلیغ سالن خود به کار ببندید.

رسانه‌های اجتماعی را از قلم نیندازید

بهتر است در تمام ادوار کاری خود، رسانه‌های اجتماعی را مدنظر داشته باشید. در عصر دیجیتال امروزی، رسانه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای تبلیغ یک سالن زیبایی هستند. در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و به طور منظم محتواهای جذاب و کاربردی تولید کنید. محتواهایی مثل عکس‌های قبل و بعد، آموزش‌های مرتبط یا پیشنهادات ویژه می‌تواند برای افراد مختلف جالب باشد و باعث پیگیری بیشتر شود.

علاوه بر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، راه‌اندازی سایت تبلیغات سالن زیبایی هم می‌تواند برایتان مشتری‌آور باشد. سایت شما باید از طراحی خوبی برخوردار باشد و محتوای آن هم برای کاربران سودمند باشد. مثلا باید لیستی از خدمات ارائه شده در سالن خودتان، روی سایت قرار دهید تا افراد بدانند برای چه کارهایی می‌توانند به شما مراجعه کنند. همچنین قرار دادن تصاویری از سالن آرایشگاه و تجهیزات شما هم می‌تواند باعث جلب اعتماد افراد شود.

با کسب‌وکارهای مرتبط، تعامل داشته باشید

در تمام حوزه‌های کاری، برقراری تعامل با کسب‌وکارهای مرتبط، روش خوبی برای بازاریابی است. این روش در کسب‌وکارهایی مثل سالن‌های آرایشی راحت‌تر است چون افراد برای مراسم عروسی خود به آرایشگاه، سالن مراسم و آتلیه همراه با هم نیاز دارند. در نتیجه اگر شما با چنین کسب‌وکارهایی تعامل برقرار کنید و به مشتریان یکدیگر تخفیفات ویژه ارائه دهید، می‌توانید تعامل سودمندی برقرار کنید.

نحوه جذب مشتری در آرایشگاه زنانه

حتما شما هم بارها در جمع‌هایی حضور داشتید که درباره درآمد آرایشگاه‌های زنانه صحبت شده است؛ تقاضای بالا در این زمینه، باعث بیشتر شدن آرایشگاه‌ها شده است. اما با این وجود، هنوز هم اینکه یک سالن آرایشگاهی چطور ارائه شود و چطور مشتری جذب کند، مهم است و در میزان درآمد آن تاثیرگذار است. پس در ادامه درباره نحوه جذب مشتری در آرایشگاه زنانه مطالبی را مطرح خواهیم کرد.

مخاطب هدف خودتان را بشناسید

زمانی که تصمیم به ارسال پیامک انبوه دارید، باید مخاطب هدف خود را بشناسید تا بدانید هر گروه از مخاطبان را چطور جذب کنید؛ طبیعتا مخاطب هدف شما با توجه به سن، درآمد یا سبک زندگی‌اش نیازها و علاقه‌مندی‌های مشخصی دارد که با دست گذاشتن روی آن‌ها می‌توانید راحت‌تر او را تحت تاثیر قرار دهید.

مثلا فکر کنید با استفاده از بانک شماره آوانک، می‌توانید مخاطب هدف خود را دقیقا شناسایی کنید و پیام تبلیغاتی مشخصی را فقط برای همان عده ارسال کنید. اگر تصمیم بر ارائه تخفیف داشته باشید، می‌توانید برای گروه سنی جوان، روی خدماتی تخفیف بگذارید که مشتاق آن هستند و برای میانسالان، خدماتی را با تخفیف ارائه دهید که برای همان گروه جذاب است.

به این شکل شما پیام‌های تبلیغاتی را به نوعی شخصی‌سازی شده برای افراد در گروه‌های خاص ارسال می‌کنید؛ از طرفی هم شما زمانی که پیام را مطابق با نیاز و اشتیاق افراد برایشان ارسال کنید، طبیعتا بازخورد بهتری دریافت می‌کنید و هدف هم دقیقا همین است!

از ابزار و متریال با کیفیت استفاده کنید

جدا از جذب مشتریان جدید، اینکه بتوانید مشتریانی که جذب کردید را برای مدت طولانی کنار خودتان نگهدارید و از آن‌ها مشتری وفادار بسازید بسیار مهم است. مخصوصا درباره سالن‌های زیبایی که خدمات به صورت مدت‌دار، نیاز به تمدید دارند این موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد. نکته اساسی و مهم در نگهداشتن مشتریان جدید، این است که شما خدمات را با کیفیت و متریال خوب انجام دهید.

مشتریان شما قطعا برای بار دوم هم به شما مراجعه خواهند کرد اگر از کیفیت خدمات ارائه شده توسط شما راضی باشند. با ارائه خدمات باکیفیت علاوه بر نگه داشتن مشتریان خود، می‌توانید از بازاریابی دهان به دهان هم بهره ببرید و مشتریان جدید جذب کنید.

تخفیفات جذاب ارائه دهید

در مورد تخفیفات دو نکته مهم وجود دارد: تخفیف‌های جذاب ارائه دهید و آن‌ها را هم به شکلی جالب ارائه دهید. پیشنهادی بدهید که به راحتی نشود آن را رد کرد؛ تخفیفاتی ارائه دهید که حتی اگر در تعداد یا زمان محدود است، اما واقعا مشتری را به استفاده از خدمات شما تشویق کند. مثلا تخفیف ده درصدی چیزی نیست که بخواهد افراد را به وجد بیاورد. به جای ارائه تعداد نامحدود تخفیف‌های 10 درصدی، 5 تخفیف 30 درصدی یا بیشتر ارائه دهید.

به جای ارائه تخفیف با تراکت که شیوه‌ای قدیمی است، از ارسال پیامک منطقه‌ای یا ارسال پیام صوتی منطقه‌ای استفاده کنید؛ بر اساس این قابلیت، شما می‌توانید به مناطق خاصی از نقشه پیامک ارسال کنید و اطرافیان خود را مخاطب تبلیغات خود قرار دهید.

ارسال پیام صوتی می‌تواند خلاقیت شما در تبلیغات باشد و باعث ماندگاری نام برند شما در ذهن‌ها شود. این روزها انواع دیگر تبلیغات بسیار هزینه‌بر است و در مقابل بازگشت چندانی ندارد؛ چون مخاطب شما هدفمند انتخاب نمی‌شود و تبلیغ شما در هر بستری به افراد زیادی می‌رسد. اما برای ارسال پیام صوتی شما فقط به تهیه سامانه پیام صوتی آوانک نیاز دارید تا پیام‌تان به مخاطب هدف مشخص‌ ارسال شود.

از طرفی امکاناتی مثل زمان‌بندی در ارسال، آواخوان و نظرسنجی هم می‌تواند در هرچه بهتر ارسال شدن پیام صوتی شما موثر واقع شود.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک