آوانک

چگونه مشتری جذب کنیم؟

فهرست محتوا

چگونه مشتری جذب کنیم؟ برای جذب مشتری چیکار کنیم؟ اولین قدم برای جذب مشتری چیست؟ صاحب هر نوع کسب و کاری( کوچک یا بزرگ) دست‌کم یکبار به همه این سوالات فکر کرده است و به دنبال یافتن پاسخ برای آن بوده است. حیات هر کسب و کاری حتما در گرو مشتریان آن است؛ چه جذب و چه حفظشان…
شما بهترین و با کیفیت‌ترین کسب و کار را هم داشته باشید، وقتی اصول جذب مشتری را ندانید و بالطبع نتوانید از آن استفاده کنید، دچار طوفان کاری خواهید شد؛ شک نداشته باشید. مگر ممکن است الفبای کسب و کار را ندانید اما بتوانید قصیده موفقیت را بخوانید؟ قطعا خیر!

در ادامه درباره روش‌های جذب مشتری برای فروش بیشتر، بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری و راه‌های جذب مشتری صحبت خواهیم کرد و چند قاعده کلی را در این باره برایتان می‌شکافیم. امیدواریم در انتهای این مطلب، ابهامات ذهنی شما درباره سوال مهم و اساسی این مقاله یعنی “چگونه مشتری جذب کنیم؟” کاملا برطرف شده باشد.

اولین قدم برای جذب مشتری چیست؟

مهم‌ترین و اولین قدم برای جذب مشتری، شناخت پرسونای مشتری است؛ برای شناخت پرسونای مشتری ابتدا باید تعریفی از پرسونا ارائه دهیم. پرسونای مشتری در واقع به ما می‌گوید که مشتری ایده آل شما کیست، زندگی خود را چگونه می‌گذراند و چطور تصمیم می‌گیرد. به این ترتیب شما می‌توانید جوری تبلیغات خود را پیش ببرید که بر تصمیمات او تاثیر بگذارد.

شناخت پرسونای مشتری ممکن است کار چندان راحتی نباشد اما پاسخ به چند سوال اساسی می‌تواند شما را تا اندازه زیادی راهنمایی کند:

      • مشتری شما در چه بازه سنی است؟

      • مشتری چه جنسیتی دارد؟ زن است یا مرد؟

      • مشتری چه علایقی دارد و احساساتش چگونه تحریک می‌شود؟

      • او اصولا از چه روشی خرید می‌کند؟

    این سوالات به طور کلی به شما کمک می‌کند که مشتری خود را بشناسید و بدانید چطور می‌توانید روی او تاثیر بگذارید. در این زمینه شاید بد نباشه پس از مشخص کردن پاسخ این سوالات، از بانک شماره موبایل آوانک کمک بگیرید. ارسال پیام صوتی با بانک اطلاعاتی به معنی این است که شما مستقیما با مشتریان بالقوه‌تان روبه‌رو شده‌اید؛ جذب مشتری فراوان با آوانک اصلا دور و غیرقابل دسترسی نیست، اگر شما به درستی پرسونای مشتری خود را تشخیص داده باشید و پیام صوتی خود را به کمک بانک اطلاعاتی آوانک ارسال کنید. برای اطلاع دقیق‌تر از بانک اطلاعاتی آوانک، به محض ورود به سایت آوانک می‌توانید با وارد کردن شماره خود، از مشاوره رایگان کارشناسان پشتیبانی استفاده کنید.

    روشی طلایی برای جذب مشتری

    یکی از مهم‌ترین اصول جذب مشتری در یک کلام: جذابیت ایجاد کنید… از هر طریقی که می‌توانید متفاوت باشید و برای مخاطب جذابیت ایجاد کنید. خودتان را به جای مخاطب بگذارید، به تبلیغاتی توجه می‌کنید که مدام سر راه شما قرار می‌گیرد یا تبلیغی که متفاوت از بقیه است؟ قطعا توجه شما به تبیلغاتی جلب می‌شود که متفاوت از همیشه باشد و همین عامل تمایز، کار خودش را می‌کند و تبلیغ شما مورد توجه قرار می‌گیرد.

    اگر پیوند کوچکی هم با ادبیات داشته باشید، این بند از اشعار فروغ را بارها خوانده یا حداقل شنیده‌اید: صدا، صدا، صدا، تنها صداست که می‌ماند… همین گفته فروغ فرخزاد را بهانه قرار می‌دهیم تا به تاثیر و اعجاز صدا اشاره کنیم. با توجه به افزایش تعرفه پیامک‌های تبلیغاتی، پیام صوتی هم به صرفه‌تر آب می‌خورد و هم کاری متفاوت از همیشه است.

    در شرایطی که همه کسب و کارها در تب و تاب ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هستند، شما با استفاده از تماس صوتی می‌توانید متمایز شوید و جذب مشتری فراوان با آوانک را تجربه کنید. آوانک در کنار ارسال صوت که به خودی خود جذاب است، امکاناتی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. ارسال پیامک از نقشه، ارسال به بلک لیست، نظرسنجی و نمودار وضعیت فقط بخش کوچکی از امکانات آوانک است.

    ارزش نهادن به مشتری و نظرش

    یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب مشتری، اهمیت دادن به مشتریان بالقوه و بالفعل و ارزش نهادن بر نظرات آن‌هاست( چه نظرات مثبت و چه منفی). راستش را بخواهید اهمیت نهادن به نظرات شامل دو قسمت است: اول اینکه شما نظر مشتریان‌ یا مخاطب را جویا شوید و دوم اینکه به آن نظر اهمیت دهید و آن‌ را اصلاح یا تقویت کنید.

    در قدم اول، همین که شما نظر مخاطب و مشتری را جویا شوید، حسی از رضایت و ارزشمندی در او ایجاد می‌کنید؛ این حس باعث پایبندی و همراهی بیشتر مخاطب با شما و محصول‌تان می‌شود. با استفاده از نظرسنجی آوانک می‌توانید برای مشتریان خود نظرسنجی با پیام صوتی بفرستید و از آن‌ها بخواهید با شماره‌گیری یک عدد بین 1-9 میزان رضایت خود را ثبت کنند. این کار باعث ایجاد حسی مثبت در مخاطب می‌شود. همچنین می‌توانید از تحلیل این نظرسنجی‌ها استفاده کنید و تبلیغات و محصول خود را به سمتی ببرید که مشتری می‌خواهد.

    تقویت راه‌های ارتباطی با مشتری

    پیوند شما با مشتری و مخاطب از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی‌تان است؛ پس سعی کنید تا حد ممکن این راه‌ها را تقویت کنید و این ارتباط را مستحکم‌تر کنید. یکی از روش‌های جذب مشتری برای فروش بیشتر، برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با مخاطب در انواع شبکه‌های اجتماعی است.

    محتوای شبکه‌های اجتماعی شما باید به نوعی انتخاب شود که تمام سلیقه‌ها را در بر بگیرد. می‌دانید که مخاطب شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است؛ از نظر سنی، علایق و تصمیم‌گیری ها. اگر محتوای شما به نوعی انتخاب شود که بتواند تمام این موارد را پوشش دهد، می‌توانید طیف مشتریانی که جذب می‌کنید را گسترده‌تر کنید. لینکدین، وب‌سایت، توییتر، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام تعدادی از شبکه‌های اجتماعی شناخته‌تر در کشور است. هر یک از این بسترها می‌تواند مشتریان مختلفی را به سمت شما روانه کند یا مشتریان شما را وفادارتر کند.

    همیشه به یاد داشته باشید که حفظ مشتریان قدیمی و راضی نگهداشتن آن‌ها درست به اندازه جذب مشتریان جدید مهم و حیاتی است. حتما می‌دانید که مشتریان قدیمی شما می‌توانند هر کدام به نوعی سفیر برند شما باشند؛ آن‌ها با انتقال حس رضایت خود به اطرافیان‌شان باعث جذب مشتریان جدید می‌شوند. شما می‌توانید گاهی با ارسال پیام صوتی حاوی محتوایی خوب، جذب مشتری فراوانی با آوانک داشته باشید.

    صدا و صوت باعث ایجاد تفاوت بین شما و رقیبانتان می‌شود و حس بهتری هم در مخاطب ایجاد می‌کند. شما می‌توانید پس از مدتی اعجاز صدا را درک کنید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره آوانک و امکانات آن داشتید، می‌توانید با کارشناسان پشتیبانی آوانک در ارتباط باشید. آن‌ها به طور رایگان به تمامی سوالات شما درباره مراحل مختلف استفاده از آوانک پاسخ می‌دهند.

    Search
    محبوب ترین مطالب
    مطالب مرتبط
    سامانه پیام صوتی آوانک

    همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

    10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

    ورود
    خرید پنل آوانک