آوانک

آشنایی با ترفندهای جذب مشتری

فهرست محتوا

استراتژی جذب مشتری چیزی نیست که با آزمون و خطا و به مرور زمان یاد بگیرید؛ چون در این صورت باید بهای سنگینی بابت آن بپردازید. در واقع بهتر است برای آموختن ترفندهای جذب مشتری، ابزارهای جذب مشتری را بدانید و بشناسید. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه شما را با تعدادی تکنیک جذب مشتری آشنا کنیم. ابتدا برای شکل‌گیری کسب و کارتان و در مرحله بعد برای سر پا نگه داشتن آن قطعا به چنین آموزش‌هایی نیاز پیدا می‌کنید؛ چون حیات یک کسب و کار جز با همراهی مشتریان آن ادامه پیدا نمی‌کند. در ادامه همراه با هم نکات و روش‌هایی را برای جذب مشتری مرور خواهیم کرد.

راه ارتباطی مناسب را پیدا کنید

راه‌های ارتباطی زیادی برای تعامل و ارتباط با مشتریان وجود دارد و روز به روز هم بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. از اینستاگرام بگیرید که برای به اشتراک گذاشتن تصاویر بیشتر استفاده می‌شود تا توییتر که بر مبنای پیام‌های متنی کوتاه شکل گرفته است. هر یک از این نمونه‌ها مخاطب و برنامه جذب مشتری مختص به خود را نیاز دارد. مثلا مخاطبانی که در توییتر با آن‌ها رو به رو هستید متفاوت هستند با مخاطبان شما در یک سایت یا مخاطبان حاضر در اینستاگرام.

برای مثال کسی که زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می‌کند، احتمالا به دیدن تصاویر( اعم از عکس و ویدئو) علاقه بیشتری دارد تا خواندن محتوای متنی طولانی. با دانستن این نکته شما می‌توانید برنامه‌ای مشخص برای صفحه اینستاگرام برندتان بچینید و در آن تمرکز اصلی را روی تصویر بگذارید با محتواهای متنی کوتاه و خواندنی. اما ماجرای توییتر کاملا برعکس است؛ افراد برای خواندن محتواهای کوتاه اما جالب در توییتر وقت می‌گذارند و همین است که آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری در توییتر نگه می‌دارد.

بعضی روش‌های جذب مشتری در طول زمان توسط خیلی از برندها امتحان شده است و تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. این روزها کمتر برندی را پیدا می‌کنید که صفحه‌ای در اینستاگرام نداشته باشد. اما پیدا کردن یک روش جدید برای برقراری ارتباط با مخاطب هم می‌تواند به نوعی متفاوت و جالب باشد. در دنیایی که اصولا همه شرکت‌ها با تصاویر مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند، استفاده از صوت و صدا می‌تواند خود به تنهایی نوعی خلاقیت محسوب شود.

مخصوصا اینکه شما گاهی ممکن است پست‌های شبکه‌های اجتماعی را از دست بدهید و تمام آن‌ها را نبینید؛ اما حتما اگر تماسی با شما گرفته شود، پاسخ می‌دهید. این هم مزیت دیگری از برقراری تماس صوتی با مشتری است. با توجه به نیاز شما، ابزارهای جذب مشتری مختلفی ایجاد می‌شود؛ یکی از این ابزارها که کار شما را سازماندهی می‌کند، پنل تبلیغاتی برای ایجاد تماس صوتی است.

انتقادات را با روی باز پذیرا باشید

حتما می‌دانید که بازاریابی دهان به دهان بسیار موثر و پر کاربرد است؛ پس مشتری‌های قدیمی شما می‌توانند به نوعی قلاب شما برای شکار مشتریان جدید باشند. پس شنیدن نظرات آن‌ها و داشتن گوش شنوا برای انتقادات‌شان، باعث راضی نگهداشتن آن‌ها می‌شود. اما در برخی مواقع نظرسنجی‌ ممکن است با کیفیت لازم برگزار نشود و به اندازه کافی بازخورد مناسب نگیرد.

استفاده از تماس صوتی در کنار جذابیتی که دارد، امکان ثبت بازخورد را هم برای شما فراهم می‌کند. مثلا در پنل پیام صوتی آوانک، شما می‌توانید با ارسال پیام صوتی برای مشتریان خود، از آن‌ها بخواهید با شماره‌گیری یک عدد بین 1-9 میزان رضایت خود را ثبت کنند. از این طریق شما با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم به مشتریان نشان دادید که برای نظرشان ارزش قائلید و هم می‌توانید در ادامه از نظرات آن‌ها در جهت بهبود کارتان استفاده کنید.

بهترین ابزارها را انتخاب کنید

اگر برای افراد و مشتریان بالقوه خود ارزش قائل باشید و بهترین ابزارها را حتی برای جذب آن‌ها استفاده کنید، آن‌ها متوجه این موضوع خواهند شد و همین عامل می‌تواند یک تکنیک جذب مشتری باشد. شما می‌توانید از امکانات جدید و بروز هم برای جذب مشتریان استفاده کنید؛ وقتی پنل پیام صوتی تهیه می‌کنید، امکانات بروزی در اختیار شما قرار می‌دهد که هر کدام در پیشبرد بهتر تبلیغات شما کمک‌تان می‌کند.

برای مثال ارسال پیامک از نقشه، ارسال به بلک لیست( ارسال پیام به شماره‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند) و یا گزارش‌گیری کامل فقط تعدادی از امکانات پنل صوتی آوانک است. ارسال پیام صوتی منطقه‌ای شما را دقیقا به همان افرادی متصل می‌کند که روی نقشه به شما نزدیک هستند. از این طریق شما مشتریان محلی خود را پیدا می‌کنید و می‌توانید روی همان‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

استراتژی جذب مشتری دقیقی بچینید

بهتر است از ابتدا برنامه جذب مشتری دقیقی داشته باشید و دقیقا طبق همان عمل کنید. بهتر است ارتباط شما با مخاطب به صورت مداوم باشد تا هرازگاهی! ارسال پیام صوتی در فواصل مشخص ممکن است در ابتدا گرفتاری به نظر برسد اما معما چو حل شود، آسان شود… یعنی استفاده از پنل صوتی آوانک امکان ارسال پیام صوتی زمان‌بندی شده را فراهم می‌کند تا بتوانید طبق برنامه‌ای که از پیش چیدید، برای مخاطبان پیام صوتی ارسال کنید. به این شکل دیگر زمان زیادی هم برای ارسال پیام‌های صوتی از شما گرفته نمی‌شود.

ارسال تبریک و تسلیت در مناسبت‌های مختلف هم نوع دیگری از کاربرد پیام زمان‌بندی شده است؛ ارسال پیام صوتی در مناسبت‌های مختلف می‌تواند نوعی ارتباط موثر و دائمی را بین شما و مخاطب ایجاد کند که در آینده قطعا جایی برای شما سودمند واقع خواهد شد.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک