آوانک

راهکارهای طلایی برای افزایش مشتری رستوران

فهرست محتوا

رستوران‌داری کار بسیار سختی است و این روزها هم بسیار رقابتی شده است و جذب مشتری می‌تواند یک چالش باشد. اما شما با کمی تلاش و خلاقیت، می‌توانید رستوران خود را از رقبا متمایز کنید و مشتریان وفادار خود را جذب کنید. در این مقاله، ایده‌های جالب برای جذب مشتری در رستوران، روش‌هایی برای تبلیغات رستوران‌های مشهد و نکاتی تاثیرگذار برای بازاریابی و فروش رستوران معرفی خواهیم کرد.

با گزینه‌های بسیار زیادی که برای مصرف‌کنندگان در دسترس است، برجسته شدن و ترغیب مشتریان به انتخاب رستوران شما می‌تواند چالش اساسی در کار شما باشد. با این حال، با اجرای استراتژی‌ها و استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید مشتری جذب و حفظ کنید. از ایجاد فضایی دلپذیر و ارائه منوی منحصر به‌فرد گرفته تا بازاریابی رستوران شما و ایجاد ارتباط قوی با مشتری، همگی می‌تواند در این راه کمک کننده باشد.

ایده‌های جالب برای جذب مشتری در رستوران

سعی کنید با استفاده از چند روش رستوران خود را در ذهن مخاطب‌تان ماندگار کنید؛ اجازه دهید چند شاخصه معرفی کننده شما به دیگران باشد. در شرایطی که تعداد رستوران‌ها زیاد است، شما باید حرفی برای گفتن داشته باشید تا از دیگران پیشی بگیرید. در ادامه تعدادی ایده‌ی جالب برای جذب مشتری در رستوران را با هم بررسی خواهیم کرد.

ارائه منویی منحصر به‌فرد

داشتن چند آیتم خاص در منو می‌تواند شما را از دیگران متمایز کند و باعث شود مشتریان شما باز هم سراغ‌تان بیایند. از طرف دیگر شما با استفاده از بازاریابی دهان به دهان در این مسئله قطعا موفق خواهید شد. مشتریان شما با حضور در رستوران شما و چشیدن آیتمی که فوت کوزه‌گری آن فقط نزد شماست، قطعا بار دیگر هم سراغ‌تان خواهند آمد.

این آیتم‌های متفاوت می‌تواند یک غذا یا نوشیدنی خاص باشد یا حتی می‌شود یک مزه خاص و متفاوت در غذایی روتین و همیشگی باشد. مهم این است که شما را از دیگران متمایز کند و خاطره‌ای خوش در ذهن مشتری ایجاد کند. شما می‌توانید این آیتم خاص خود را از طریق آوانک هم به گوش مشتریان خود برسانید.

درخواست ثبت بازخورد از مشتری

نظرات مشتریان می‌تواند در بهتر شدن شما موثر باشد؛ اینکه شما بدانید سلیقه عموم چیست و چه چیزهای می‌پسندد در پیشرفت شما و بهتر شدن کارتان قطعا تاثیر دارد. شما می‌توانید پس از خروج مشتریان از رستوران‌، برایشان پیام صوتی ارسال کنید و بخواهید با ارسال عددی بین 1 تا 9 نظرشان درباره غذا یا خدمات را ثبت کنند. نظرسنجی از طریق پیام صوتی کار متداولی بین برندها نیست؛ در نتیجه شما با استفاده از نظرسنجی صوتی می‌توانید کاری متفاوت از رقبایتان انجام دهید. تحلیل این نظرسنجی‌ها و اجرای تغییراتی مبتنی بر آن‌ها، مصداق بارز مشتری‌مداری خواهد بود.

تبلیغات رستوران‌های مشهد

مشهد شهر بزرگ و مسافرپذیری است؛ این یعنی هم ساکنان شهر مشهد مشتریان رستوران‌ها هستند و هم تعداد زیادی از مسافران به دنبال رستوران خوب هستند. به دلیل زیاد بودن تقاضا تعداد رستوران‌های شهر مشهد هم زیاد است و همگی برای جلب توجه مردم محلی و گردشگران رقابت می‌کنند. به همین دلیل تبلیغات رستوران‌های مشهد موضوعی مهم است و شما به عنوان صاحبان رستوران در این شهر، باید راه‌های جدید و مبتکرانه‌ای برای تبلیغ داشته باشید.

ارسال پیام صوتی منطقه‌ای

شما می‌توانید منطقه‌ای خاص روی نقشه را انتخاب کنید و با ارسال پیامک منطقه‌ای به شماره‌های موبایل همان منطقه، به ساکنان آن‌جا دسترسی داشته باشید؛ ارائه تخفیفات به مناسبت‌های مختلف یا ارائه تخفیف روی آیتمی خاص از منو، می‌تواند روش خوبی برای جذب مشتریان محلی باشد. شما می‌توانید با ارسال پیام صوتی منطقه‌ای، تبلیغ رستوران خود را به گوش طیف گسترده‌ای از افراد در نزدیکی رستوران خود برسانید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن تصاویری از غذاها یا محیط رستوران شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث جذب مشتری شود. اینکه غذا یا نوشیدنی با دیزاین خاص داشته باشید و آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی با مخاطب به اشتراک بگذارید خود شیوه‌ای هوشمندانه برای جذب است.

می‌توانید با تهیه ویدئویی از روند پخت غذا و آماده شدن آن، به مشتریان نشان دهید که روی سلامت و بهداشت آشپزخانه و مواد مصرفی حساس هستید و به اندازه کافی روی آن تمرکز و تاکید دارید.

همکاری با مشاغل محلی

همکاری رستوران‌ها با سایر مشاغل محلی مثل هتل‌ها و تئاترها می‌تواند یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف محسوب شود. مثلا اگر شما به عنوان یک رستوران محلی، هتلی در نزدیکی منطقه خود را تبلیغ کنید و برعکس، احتمال اینکه مشتریان شما بین دو کسب‌وکار در گردش باشند، زیاد است.

بازاریابی و فروش رستوران

بازاریابی و فروش رستوران از اجزای حیاتی بقای آن محسوب می‌شوند. جذب مشتریان جدید، حفظ و راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی و به حداکثر رساندن سود از جمله اهداف بازاریابی و فروش است.

رقم زدن تجربه‌ای خاص برای مشتریان

سعی کنید با رقم زدن تجربه‌ای خوب برای مشتری، حسی خوب و متفاوت در او ایجاد کنید؛ با گذاشتن دوره‌‌های مختلفی برای کارکنان می‌توانید اصول و قواعد چگونگی ارتباط با مشتریان و اهمیت آن را مدام به آن‌ها یادآوری کنید. خوش برخوردی با مشتری و رسیدگی سریع به آن‌ها می‌‌تواند از اصلی‌ترین نکات باشد.

ارائه تخفیف‌های مناسبتی

با استفاده از اطلاعاتی که از مشتریان خود دارید می‌توانید به مناسبت تولدشان تخفیف ویژه‌ای به آن‌ها ارائه دهید. ارسال هوشمند آوانک می‌تواند چنین امکانی را برایتان فراهم کند. با ارسال هوشمند، ارسال پیام صوتی بر اساس تاریخی خاص انجام می‌شود. بر اساس این قابلیت می‌توانید به بهانه تولد مشتری، هم تبریک صوتی و هم تخفیف را برایش ارسال کنید که از او مشتری وفادار بسازید.

برای اجرای ایده‌های بازاریابی، نیاز به ابزار مناسب و باکیفیت دارید. این ابزار بسته به بستری که می‌خواهید در آن فعالیت کنید، متفاوت است. مثلا شما برای فعالیت در بستر اینستاگرام به تصاویر و محتوای خلاقانه و باکیفیت نیاز دارید و برای ارسال پیامک انبوه یا بازاریابی از طریق پیام صوتی، نیاز به یک پنل پیامک یا پنل پیام صوتی دارید که امکانات و پشتیبانی مناسبی داشته باشد. پنل پیام صوتی آوانک با ارائه کامل‌ترین امکانات و پشتیبانی 24 ساعته، در تمام مراحل رسیدن شما به اهداف‌تان، شما را همراهی خواهد کرد.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک