آوانک

۵ استراتژی بازاریابی محتوایی

فهرست محتوا

هر چه بیشتر در مورد چگونگی کار کردن ذهن بدانید، بیشتر می توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید. استفاده از روانشناسی بازاریابی محتوایی، حقه نیست بلکه این بینش روانشناختی می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و به حفظ چشم انداز طولانی مدت شما کمک کند.

در اینجا پنج اصل روانشناختی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد موارد مؤثرتر در بازاریابی محتوایی کمک کند. البته لازم نیست که شما تمام این بینش‌ها را برای همه پروژه‌های خود به کار ببندید. دانستن آن‌ها، هنگامی که می خواهید محتوا ایجاد کنید به خودی خود مفید است.

استفاده از تسلط شناختی

کوچکترین تصمیماتی که ما در طول روز می‌گیریم حیرت انگیز است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که بازدیدکنندگان، یک وب سایت را تنها در ۰.۰۵ ثانیه قضاوت میکنند، یعنی حتی سریعتر از یک پلک زدن. در حالی که یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ توسط مایکروسافت نشان داد که توجه مردم به حداکثر تا هشت ثانیه کاهش یافته است. در نتیجه، انسان ترجیح می دهد که محتوای ساده را استفاده کرده و ناخودآگاه اطلاعاتی که پیچیده می شود را نادیده بگیرد. این فلسفه شناختی است.

پیشنهادی دیگر: 10 مورد از حیاتی‌ترین مزایای ارسال پیام صوتی

به همین دلیل است که مردم عاشق ایموجی‌ها هستند. این برای همه چیز صدق می‌کند از توییت تا پست های وبلاگی. هرچقدر محتوای شما قابل درک‌تر باشد، بیشتر احتمال دارد که مخاطبین خود را درگیر کنید. در اولین نشانه پیچیدگی، آن‌ها از دیدن یا خواندن محتوای شما فرار خواهند کرد.

استفاده از عیار اجتماعی

بیش از دو سوم کاربرانی که خرید اینترنتی دارند به تجربه دوستان، خانواده و حتی غریبه‌هایی که تجربه خودشان را قبلا نوشته‌اند اعتماد می‌کنند. این به دلیل اصل روان شناختی اجتماعی است که وقتی که افراد می‌بینند دیگران قبلا کاری را انجام داده‌اند و راضی بوده‌اند به انجام آن کار بیشتر ترغیب می‌شوند. در واقع مردم ترجیح می‌دهند در مسیر فردی حرکت کنند که قبلا راهی که می‌خواهند تجربه کنند را رفته باشند.

محتوای با کیفیت از طریق ارسال پیام صوتی باعث جذب مشتری می شود

استفاده از نظریه مجموعه ادراکی

شخصیت انسان عادت پذیر است. اگر وارد صفحه‌ای از یک وبسایت می‌شوید و دنبال دکمه‌ای برای ورود به صفحه اصلی آن می‌گردید، نظریه مجموعه ادراکی را تجربه کرده‌اید. شما انتظار دارید چیزی را ببینید، بنابراین در جستجوی آن هستید. کنجکاوی اغلب شما را به ادامه دادن تشویق می‌کند تا زمانی که رضایت تان برآورده شود.

برای بازاریابان محتوایی مهم است که در هنگام تولید محتوا این را در نظر بگیرند که ذهن چگونه شرایط را درک می‌کند. نگران نباشید که باید تبلیغات انجام دهید، مردم انتظار دارند پیام‌های کال تو اکشن دریافت کنند. اگر آن‌ها به پایان محتوای تبلیغاتی شما برسند و مایل به ادامه فعالیت باشند اما به مرحله بعدی هدایت نشوند، گیج خواهند شد.

استفاده از سبک‌های متقاعد کردن

انگیزه و توانایی دو عامل مهم و عمده برای خریداران است و کلید ایجاد محتوای موثر. برای انگیزه دادن به افراد، محتوای شما باید حاوی پیام های قوی و مرتبط باشد. مثلا با استفاده از ارسال پیام صوتی و تاثیر صدا می توانید بر روی مخاطب خود تاثیر زیادی بگذارید. پیام ها نیز باید به راحتی قابل فهم باشند. این به اصول فلسفه شناختی و نظریه مجموعه ادراکی ارتباط دارد.

استفاده از روانشناسی رنگ‌ها

اگر از پنج نفر رنگ مورد علاقه‌شان را بپرسید، چقدر احتمال دارد جواب‌ها یکسان باشد؟ خیلی کم. اما این به این معنا نیست که استفاده از رنگ در بازاریابی تاثیرگذار نیست. مطالعات اخیر نشان می دهد که مردم ۹۰ ثانیه پس از دیدن یک محصول جدید آن را قضاوت می کنند و تا ۹۰٪ از این ارزیابی بر اساس رنگ است. رنگ برای طراحان محتوا در هنگام طراحی صفحات وب، انتخاب تصاویر اصلی و برنامه‌ریزی ویدیو‌ها اهمیت زیادی دارد.

مطلبی دیگر: ۴ تکنیک موثر برای افزایش فروش

سایه‌های آبی می تواند به ایجاد اعتماد و وفاداری در مخاطبان شما کمک کند قرمز انرژی و اشتیاق ایجاد می‌کند در حالی که زرد می تواند هم حس هشدار و هم حس شادی را برقرار کند. اگر می‌خواهید برند خود را برای احترام به طبیعت طراحی کنید، با سایه های سبز رنگ کار کنید و یادتان باشد نارنجی احساس هیجان را ایجاد می کند.

نتیجه گیری

اعمال تمام موارد بالا فرایندی است که زمان زیاد و توجه بالایی لازم دارد. اما وقتی این کار را شروع کنید پس از مدتی تبدیل به اصول برنامه‌ریزی محتوایی شما برای ارتباط با مشتری خواهد شد. حتی این احتمال وجود دارد در حال حاضر شما بدون آگاهی از یک یا چند مورد از موارد بالا استفاده کنید.

به جلو بروید، چگونگی استفاده از این اصول را در نظر بگیرید تا چشم اندازهای یک تجربه عالی را از طریق کانال فروش خود محقق کنید.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک