آوانک

راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فهرست محتوا

سال‌های اخیر در ایران شاهد افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم؛ همین عامل فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را با چالش همراه کرده و رقابت را بین چنین فروشگاه‌هایی ایجاد کرده است. در نتیجه آگاهی از راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این روزها از اهمیت ویژه‌تری به نسبت گذشته برخوردار است. فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیازمند برنامه‌ریزی و چیدن استراتژی مشخص است که در ادامه تعدادی از آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. امید است این راهکارها به افزایش فروش در فروشگاه شما منجر شود که هدف از این مطلب هم همین است.

استراتژی‌های فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای را جدی بگیرید

به احتمال زیاد بخشی از فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گرو مشتریان گذری است؛ یعنی افرادی که به هر دلیلی به فروشگاه نزدیک بودند یا به صورت اتفاقی به آن برخورد کرده‌اند و سری هم به فروشگاه زده‌اند. این عده خریداران بسیار مهم هستند و جمع گسترده‌ای از مشتریان شما را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل هم تبدیل آن‌ها به مشتری وفادار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر همین اساس می‌توان گفت یکی از راهکارهای افزایش فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برقراری ارتباط مداوم و مستمر با مشتریان گذری است تا بتوانید آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کنید. ارسال پیامک انبوه می‌تواند یکی از راه‌های تاثیرگذار باشد. شما می‌توانید با استفاده از ارسال پیام صوتی سریالی، ۱۲ پیامک صوتی سریالی ماهانه طراحی کنید و هر ماه به صورت منظم آن را به مشتریان خود ارسال کنید. به این شکل در حافظه مشتریان می‌مانید و آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کنید.

از مشتریان بومی غافل نشوید

در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مسافت نکته و عامل مهمی برای خرید است؛ اکثر افراد برای خرید، فروشگاه زنجیره‌ای نزدیک به خودشان را انتخاب می‌کنند. دو عامل می‌تواند عامل تمایز شما در منطقه با دیگر فروشگاه‌ها باشد:

اول اینکه ارسال پیامک منطقه‌ای به شما کمک می‌کند تا مخاطبان نزدیک به خود را شناسایی کنید و با ارسال پیام صوتی به همان عده، آن‌ها را ترغیب به خرید کنید. آوامپ یکی از امکانات پنل پیام صوتی آوانک است که بر اساس آن ارسال پیام‌ صوتی از روی نقشه به موبایل امکان‌پذیر است. شما می‌توانید منطقه مورد نظرتان را روی نقشه انتخاب کنید و سپس پنل آوانک پیام صوتی مدنظر شما را برای تلفن‌های موبایل همان منطقه ارسال می‌کند. به این شکل شما می‌توانید افراد نزدیک به فروشگاه‌تان را از تخفیفات فروشگاه با خبر کنید.

دوم مشتریان بومی و محلی احتمالا در طول دوره سکونت‌شان در نزدیکی شما حداقل یکبار به فروشگاه شما خواهند آمد؛ اگر در همان یک بار بتوانید تجربه خوب و مثبتی برای آن‌ها بسازید، قطعا باز خواهند گشت. یکی از مهم‌ترین نکات در این باره، خوش‌رویی و رفتار مثبت کارکنان فروشگاه است. وقتی مشتری با روی باز و گشاده پذیرفته شود و پاسخ سوالات خود را پیدا کند، قطعا حس مثبتی در او ایجاد می‌شود و باعث مراجعه دوباره او خواهد شد. پس قدرت مشتریان بومی و محلی را هیچ‌وقت دست‌کم نگیرید.

راه‌های افزایش فروش فروشگاه مواد غذایی

یکی از راه‌های افزایش فروش فروشگاه موادغذایی، این است که در زمان درست مخاطب خود را به خرید تشویق کنید.

جمعیت زیادی در کشور ما حقوق بگیران هستند که سر تایم مشخصی از ماه حقوق می‌گیرند و طبیعتا همان زمان هم اقدام به خرید مواد غذایی می‌کنند. اگر بتوانید به کمک پیام صوتی هر ماه در تاریخ مشخصی( اصولا اوایل ماه بعد از دریافت حقوق) پیام صوتی هوشمند ارسال کنید قطعا جواب مثبتی خواهید گرفت. در آوانک می‌توانید انتخاب کنید که پیام شما در تاریخی خاص برای مخاطب ارسال شود یا چند روز قبل از فرا رسیدن تاریخ مد نظر. دست شما برای انتخاب ۱ تا ۳ روز قبل و یک هفته قبل نیز باز است.

تنوع را در نظر داشته باشید

تنوع همان عامل مهمی است که مشتریان مختلف با سلیقه و نیازمندی‌های متفاوت را برای شما جذب و حفظ می‌کند. وقتی شما چه در برند و نوع و چه در قیمت اجناس تنوع را لحاظ کنید، افرادی با نیازمندی‌های مختلف به سمت فروشگاه شما روانه خواهند شد؛ اگر این افراد یک بار کالای مورد نظرشان را در فروشگاه شما بیابند، قطعا دوباره و دوباره هم به شما سر خواهند زد.

سعی کنید چند سطح مختلف کیفی و قیمتی را در نظر بگیرید تا بتوانید طبقات و سلایق مختلف را راضی نگه دارید و تبدیل به مشتری وفادار کنید. با داشتن اطلاعات مشتریان خود و ارسال پیام صوتی برای آن‌ها هم می‌توانید پل ارتباطی بین خود و مشتریان‌تان را به صورت مداوم حفظ کنید.

ارتباطی دو طرفه ایجاد کنید

یکی از راه‌های فزایش فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ایجاد ارتباطی دو سویه و موثر با مشتریان فروشگاه است؛ همیشه این را در نظر داشته باشید که داشتن ارتباط یک طرفه با مخاطب به مرتب راحت‌تر از ساختن ارتباطی دو طرفه و تعاملی است. شما می‌توانید به شکل‌های مختلف پیام خود را به مخاطب برسانید اما اینکه بتوانید نظر او را هم جویا شوید بسیار موثرتر است.

برگزاری یک نظر‌سنجی با پیام‌ صوتی یا حتی یک مسابقه، می‌تواند مانند یک پل ارتباطی قوی بین شما و مشتریان‌تان عمل کند؛ پس این پل ارتباطی قوی را حتما حفظ کنید. برای برقراری چنین ارتباطی شما نیاز به یک بستر مناسب دارید، پنل پیام صوتی آوانک برای ارسال نظرسنجی، ارسال پیام صوتی زمان‌دار و ارسال پیام صوتی از روی نقشه بستر بسیار مناسبی است که کارها را به بهترین نحو ممکن پیش می‌برد.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک