آوانک

۱۰ راهکار خدمات مشتریان برای بهبود فروش

فهرست محتوا

خدمات مشتریان اخیرا به یکی از مهم ترین بخش های تجربه مشتریان از خرید مبدل گشته است. امروزه شرکت ها فقط محصولاتشان را به مشتریان نمی فروشند، بلکه به منظور تشکیل پایگاهی از مشتریان وفادار، تجربه خرید راحتی را به خریداران ارائه می دهند. در حال حاضر بازخورد دادن در مورد یک کسب و کار و برند از طریق به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بسیار راحت است، بنابراین در نظر گرفتن هر دو گروه نظرات مثبت و منفی در مورد خدمات مشتریان تاثیر بسیار زیادی در بهبود سهم فروش دارد.

بنابراین، بسیاری از شرکت ها در تلاش اند تا بخش خدمات مشتریان را بهبود بخشند. دراین مقاله ما 10 مورد از بهترین راهکارهای خدمات مشتریان را به شما ارائه می دهیم که می تواند درافزایش فروش موثر باشد.

سعی کنید اولین برخوردتان با مشتری را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنید

در تمامی فعالیت های روزمره، مردم با همدیگر ملاقات می کنند و نظراتشان درباره یکدیگر شکل می گیرد. اما در مورد خدمات مشتریان، بسیار مهم است که دید بسیار خوبی در نظر مشتریان بالقوه تان ایجاد کنید و به آنان نشان دهید که شرکت و شعبات فروش شما قابل اعتماد و مطمئن هستند. خدمات مشتریان باید بسیار مودبانه و کمک کننده باشد. مثلا اگر برای مشتریان خود پیامک صوتی ارسال می کنید، بسیار مهم است که از ابتدا حالت تهاجمی و پرخاشگرانه به خود نگیرید.

زمان پاسخ دهی خود را تا حد امکان کوتاه سازید

شما نباید به هیچ عنوان به خودتان اجازه دهید که ارائه خدمات به مشتریان را به تعویق بیندازید. یکی از مواردی که مشتریان از آن تنفر دارند این است که لازم باشد برای حل یک مسئله و یا دریافت توضیحات درباره یک محصول صبر کنند. ارائه پاسخ سریع به سوالات مصرف کنندگان منجر به رضایت بیشتر مشتریان و در نتیجه بهبود حجم فروش می شود.

همه چیز را در مورد محصولاتتان بدانید

اگر می خواهید که مشتریان به برند شما احترام بگذارند، همه چیز را در مورد محصولات خود بدانید. اگر شما مدیر یک کسب وکار هستید حتما اطمینان حاصل کنید که تمامی کارمندان شما در بخش پشتیبانی مشتریان در مورد اطلاعاتِ محصولات، آموزش های لازم را دیده اند. خریداران بالقوه قطعا از این حجم دانش قدردانی خواهند کرد و از شما مشاوره خواهند گرفت.

پیشنهادی دیگر: چگونه اعتراض مشتریان را در مورد قیمت، مدیریت کنیم؟

مشتریان هدف خود را شناسایی کنید

هر کسب و کار، گروه خاصی از افراد را به عنوان مشتریان هدف برای محصولات و خدمات خود در نظر می گیرد. بخش خدمات مشتریان کسب و کار باید قادر باشد مشتریان هدف را شناسایی کند و خریداران بالقوه را تشخیص دهد.

ارسال پیامک صوتی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان موثر است

خسارت های به وجود آمده را جبران کنید

هیچ کسب و کار عالی و بدون نقصی وجود ندارد. هرچندوقت یکبار، مشتریان در مورد کیفیت محصول ارائه شده شکایت خواهند کرد و یا درخواست خدمات پشتیبانی بیشتر خواهند داشت. در اینجا، این وظیفه بخش پشتیبانی مشتریان است که مشکل به وجود آمده را در سریع ترین زمان ممکن برطرف سازد. از طرفی کسب و کارها می توانند از همین نکاتی که مشتریان ذکر می کنند در جهت بهبود و اصلاح محصولات و خدماتشان بهره ببرند.

مشتریان خود را بهتر بشناسید

بهترین راه برای بهبود میزان وفاداری مشتریان آشنایی بیشتر با آنان و تشکیل روابط مستحکم میان برند تجاری تان و مشتریان می باشد. کارکنان بخش پشتیبانی مشتریان می توانند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کنند. آنان باید سعی کنند مشتریان را به خاطر بیاورند و در صورت امکان به هنگام تماس، آنان را با نام و نام خانوادگی خطاب قرار دهند. این کار می تواند به ایجاد یک پیوند عمیق مبتنی بر اعتماد بین طرفین منجر شود.

خدمات پشتیبانی مشتریان خود را سفارشی سازی کنید

به همان اندازه که توجه و پاسخ به نظرات و اعتراضات مشتریان اهمیت دارد، بسیار مهم است که در هنگام خدمت رسانی به مشتریان نیز فعالانه عمل کنیم و تجربه مشتریان را برایشان ارزشمندتر کنیم. پشتیبانی و خدمات مشتریان می تواند موجب افزایش میزان فروش شود، اما چگونه این اتفاق می افتد؟ مشتریان نظراتشان در مورد سرویس و یا محصول دریافتی از کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارند و چنانچه این نظرات مثبت باشد دیگران نیز به خرید از شما ترغیب خواهند شد.

محصولات بیشتری ارائه دهید

وظیفه بخش پشتیبانی، فروش محصولات و خدمات بیشتر به مشتریان است. بنابراین آنان همیشه باید علاوه بر محصولاتی که خریداران درخواست می کنند محصولات بیشتری را نیز به ایشان ارائه دهند، اما باید مراقب باشند که پیشنهادهای آنان حالت تحمیلی نداشته باشد. در حقیقت روش فروش آپ سلینگ عنصری جدا ناپذیر از بهبود فروش است.

پیشنهادی دیگر: 10 مورد از حیاتی‌ترین مزایای ارسال پیام صوتی

با مشتریان خود صادق باشید

یک راهکار عالی برای جذب مشتری بیشتر، صادق بودن است. به عنوان مثال، می توانید به مشتری بگویید که: “من خرید محصول الف را به دلیل وجود این نقص ها به شما پیشنهاد نمی کنم، در عوض توصیه می کنم که محصول ب را انتخاب کنید چرا که با داشتن این ویژگی ها قادر است نیازهای شما را به بهترین شکل برآورده سازد.” با این کار شما اعتبار خود را اثبات می کنید و همزمان می توانید کالاهای خود را نیز به فروش برسانید.

از مشتریان خود تشکر کنید

هر چقدر که مشتریان شما متکبر و خسته کننده باشند اما بخش پشتیبانی مشتریان باید همیشه از آنان بابت اعتماد به برند شما تشکر کنند، فراموش نکنید که مشتریان نمایندگان اصلی کسب و کار شما هستند، بنابراین از ارائه بهترین خدمات به آنان و کسب رضایت صددرصدی آنان اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

ارائه خدمات مشتریان با کیفیت بالا به راحتی می تواند فروش را افزایش دهد. اگر کارکنان خود را به درستی آموزش دهید و نحوه صحیح برخورد با خریداران بالقوه را به آنان گوشزد کنید، قادر خواهید بود اعتبار برند تجاری خود تقویت کنید و در نتیجه محصولات بیشتری را به فروش برسانید.

Search
محبوب ترین مطالب
مطالب مرتبط
سامانه پیام صوتی آوانک

همین حالا عضو خبرنامه ما شوید و

10 روز پنل رایگان دریافت کنید!

ورود
خرید پنل آوانک